loading...
سلطان نصیر

 

    { پیوند اسطوره با دین 284}

 

    { ذوالقرنین قرآن کیست ? 44 } 

  

 { نگاهی به اساطیر میان رودان و ارتباط آن با صور فلکی در آسمان شب 5} 

 

ادامه...👇

 

اما از ارتباط خاص انلیل با صورت فلکی عوا گاوران و انکی با صورت فلکی نهر و شاه تخته و کشتیدم سخن گفتیم.  ستاره سماک رامح یا نگهبان شمال جزوی از صورت فلکی عوا (گاوران) بوده است. و ستاره سهیل (سدویس) یا نگهبان جنوب که آب سرشت هم می باشد جزوی از صورت فلکی شاه تخته است.

 

اما از دانستن این موضوع چه عاید ما می شود ? 

 

 1⃣: دانستن این موضوع از آن جهت برای ما مهم است که هم می توانیم زمان ارتباط و احضار انلیل و انکی را توسط حلقه های رده بالای انجمن های مخفی دریابیم. و از طرف دیگر می توانیم زمان خاص تضعیف این موجودات را نیز استخراج کنیم.

زمان احضار مناسب آن هنگامی است که صورت فلکی مربوط در پهنه آسمان شب در جنوب کشور عراق در منطقه میان رودان مشاهده شود. مکان مناسب همان جنوب عراق در میان رودان است. 

اما زمان خاص تضعیفشان _با کمک علم اوفاق و علم تکسیر و.._ یکبار هنگامی است که هر کدام از این صور فلکی در پهنهٔ آسمان شب در جنوب میان رودان در حال ناپدید شدن باشند. (یعنی حداقل نیمی از صورت فلکی در آسمان شب دیده نشود) و دومین بار هنگامی است که صورت فلکی مورد نظر کاملاً ناپدید شده باشد و در آسمان شب دیده نشود. در واقع به اصطلاح قدما به عالم زیرین سفر نموده باشد. 

منتهی باید دقت نماییم در منتهی الیه عالم زیرین باشند. یعنی چه ? یعنی  فاصله ابتدای ناپدید شدن کامل یک صورت فلکی را در سال با فاصله پدیدار شدن بخش کوچکی از آن صورت فلکی  را بدست آوریم. زمان بدست آورده را به دو نیم تقسیم نماییم. آن هنگام بهترین زمان برای تضعیف ایزد کوکب مربوطه است. 

 

 

2⃣: همچنین دانستن این موضوع از منظر علم تنجیم نیز برای ما حائز اهمیت است.  

من باب مثال می دانیم که انلیل ایزد باد است و گاه بادهای شمال و شرق، به وی نسبت داده شده است. حال می توانیم این نکته را بررسی نماییم که در دوره ای که صورت فلکی عوا (گاوران) در پهنهٔ آسمان شب در خاورمیانه _علی الخصوص در جنوب میان رودان_ حضور دارد. میزان بادها چگونه است ? آیا بیشتر از زمانی است که صورت فلکی عوا در آسمان شب دیده نمی شود ? یا خیر ?! 

یا همانگونه که گفته شد انکی با ستاره سهیل و صورت های فلکی نهر و شاه تخته ارتباط تنگاتنگ دارد. در اسطوره انکی علاوه بر ایزد آب های شیرین ایزد خرد و دانش های بشری و سحر و جادو نیز می باشد. بنابراین می توانیم همین خصوصیات انکی را مرتبط با صورت فلکی نهر و شاه تخته بدانیم. در نتیجه اگر شخصی در جنوب کشور و در زمانی که صورت فلکی نهر و شاه تخته در پهنهٔ آسمان شب دیده می شود بدنیا بیاید می توانیم بگوییم که احکامی که بر صورت های فلکی نهر و شاه تخته و اندکی از کشتیدم جاری می شود و ما آن را از تطابقش با انکی بدست آوردیم بر وی (شخص بدنیا آمده) جاری است. یعنی وی می تواند در علوم بشری و سحر و جادو استعداد خوبی داشته باشد. البته باید توجه داشت که باید وضعیت هفت کوکب اصلی را نیز در زایچه فرد بررسی نمود.  

 

نکته 1: شاید یکی از دلایلی که در جنوب کشور و خط ساحلی خلیج همیشه پارس، ساحرین و علوم غریبه کاران توانمندی وجود دارد این باشد که صورت فلکی نهر و شاه تخته و ستاره سهیل در این مناطق در پهنهٔ آسمان شب به خوبی دیده می شود.  

 

نکته 2 : باید توجه داشته باشیم که بر خلاف آنچه که امروزه در میان عالمان به علم تنجیم رسم است که بیشتر وضعیت هفت کوکب اصلی را در زایچه بررسی می نمایند. در ازمنه پیشین و در نجوم باستانی ملل، برای هر کدام از صور  فلکی موجود در پهنهٔ آسمان شب، احکامی قائل بودند. و این موضوع در احادیث لسان اهل بیت نیز مورد تایید قرار گرفته است که ثوابت فلکی دارای احکام می باشند. بنابراین ما با دانستن احکام صور فلکی آسمان شب که جزو ثوابت هستند کارها توانیم نمود. 😊

یعنی می توانیم صور فلکی موجود در  آسمان زمان و مکان تولد خود و یا هر کسی را با کمک محاسبات علم هیئت و زیجات و یا نرم افزارهایی نظیر نرم افزار استاری نایت و ... بدست آوریم. آن هنگام می توانیم احکام آن صور فلکی را بررسی نماییم. 

 

نکته 1 از 2: باید توجه داشت که در باب مسئله گفته شده ما هنوز در اول راه هستیم و اینکه بتوانیم تک تک احکام صور فلکی آسمان شب را بدست آوریم و سپس احکام را در هزاران زایچه بسنجیم و بررسی نماییم. نیاز به سالها زمان و وجود عده ای منجم عاشق دارد. اما آنچه مسلم است این است که راهی است که باید برویم. زیرا هم در لسان اهل بیت ثوابت فلکی دارای احکام هستند هم در ستاره شناسی بدوی اما شیرین و بکر اعراب، ثوابت دارای احکام هستند هم در اساطیر و نجوم ملل مختلف. 

 

ادامه...👇

 

@soltannasir

⭐️🌝🌞🌚🌜🌛🌙

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 85
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 402
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 716
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 716
  • بازدید ماه : 716
  • بازدید سال : 99,254
  • بازدید کلی : 1,167,692