loading...
سلطان نصیر

در تفسیر آیه (و قل جا الحق زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا )


نقل است از شیخ طوسی با سند به نقل از امیرالمومنین علی ع که فرمود همراه رسول خدا راه افتاده تا به کعبه رسیدیم
پس به من فرمود : بنشین , من کنار کعبه نشستم رسول خدا ص بر روی شانه من رفت پس فرمود : برخیز , برخاستم و وقتی پیامبر ضعف و ناتوانی من در حمل او را دید
فرمود : بنشین , آن گاه پایین آمد و به من فرمود : ای علی ! تو بر روی شانه من برو , و من چنین کردم و رسول خدا ص از جا برخاست و ایستاد من بر روی خانه کعبه رفتم رسول خدا ص عقب تر ایستاد و به من فرمود : بت بزرگشان را بیانداز بتی از جنس مس که با میخ های آهنین به زمین میخ کوب شده بود پیامبر ص
به من فرمود آن را تکان بده من آن را تکان می دادم و پیامبر ص آیه ( جاالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا ) را تلاوت می فرمود , من آنقدر بت را تکان دادم تا از جا کنده شد , پیامبر به من فرمود آن را پایین بینداز .
بت را پایین انداختم و تکه تکه شد از بام کعبه پایین آمدم و همراه پیامبر ص و آله روانه شدیم در حالی که می ترسیدم کسی از قریش یا دیگران در آن حال ما را ببیند (این روایت با کمی تفاوت به طرق دیگر نیز نقل شده )

از سوی دیگر در شأن نزول آیه ( و قل جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا )
از امام محمد باقرالعلوم ع نقل است
که هنگامی که امام قائم قیام کند دولت باطل برچیده می شود
و همچنین نقل است که این آیه هنگام تولد حضرت مهدی عجل الله بر بازوی مبارکش نقش بسته بود

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ن در تاریخ 1396/10/26 و 18:13 دقیقه ارسال شده است

انجمن بزرگ علوم غریبه وماوراراه اندازی شدهمه بیایید.اینم ادرس انجمن http://forum.arnusha.ir/
یا انجمن مطالعات ماورایی ارنوشا
پاسخ :
سلام
لطفا با تنها راه ارتباطی نویسنده مقالات که ایمیل زیر است تماس حاصل فرمایید .
Soltan313nasir@gmail.com
با تشکر


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 150
  • آی پی دیروز : 189
  • بازدید امروز : 194
  • باردید دیروز : 280
  • گوگل امروز : 33
  • گوگل دیروز : 37
  • بازدید هفته : 474
  • بازدید ماه : 7,309
  • بازدید سال : 80,598
  • بازدید کلی : 1,149,036