loading...
سلطان نصیر

       {عامل و عاملیت در علوم غریبه ۴}

به مبحث عاملیت برگردیم. گفته شد که از حرف دال تا حرف تا (ت) ۱۹ حرف است که هر حرف چهار جفت ملک الموکل دارد. و در اختیار ۷۶ عامل قرار دارد. 

جمع سه حرف اول و ۱۹ حرف بعدی می شود ۲۲ حرف که برابر با تعداد حروف الفبای عبرانی هاست. شاید سوال پیش بیاید که آیا تعداد ملک الموکلین حروف در مبحث عاملیت ۲۲ است ؟ 

ما همین سوال را از استاد سمنانی خویش پرسیدیم. ایشان پاسخ دادند که خیر ۲۸ حرف است. اما پاسخ ندادند که ملک الموکلین شش حرف ث تا غ تکلیفشان چیست ؟!

🔸به این نکته دقت نمایید تا ۷۶ عامل در جهان در قید حیات هستند. کسی نمی تواند وارد جرگه این ۷۶ عامل شود. هنگامی که یکی از اینان از دنیا برود. ملک الموکلین وی آزاد می شوند و جای وی خالی می شود. آنگاه یکی از اساتید در قید حیات می تواند فردی از شاگردان خویش را که فکر می کند لیاقتش را دارد به اربعین بنشاند تا وی توسط رهبر عاملین کل جهان عامل شود. بنابراین تعداد اساتید عامل هرگز از ۷۶ نفر بالاتر نمی رود. اما ممکن است کمتر باشد چه بسا زمانی قحط الرجال شود و این تعداد به کمتر از هفتاد و یا حتی شصت نفر برسد. 

یکی از نکات مهم عاملیت این است که دست فرد عامل توسط رهبر عاملین جهان آسمانی می شود. در قلب اربعین که ایشان حاضر می شوند 👈دست راست فرد را می گیرد و به طریق خاصی نیروی دست خویش را به دست راست فرد منتقل می کند. رهبر عاملین انگشتان دست راست خود را به انگشتان دست فرد می چسبانند. و البته از ماده خاصی نیز در این عمل استفاده می شود. دست عامل به این طریق تطهیر و قدرتمند و روحانی می شود. استاد محمدحسن قاضی جهرمی اینگونه می گفتند که طی این فرایند دستی آسمانی را به قالب مثالی فرد پیوند می زنند. 

🔸با این پیوند دست آسمانی، فرد با توجه به قدرت جسم و روحش ممکن است از ۱ تا ۲۴ ساعت در مکان خلوت خویش بی هوش شود. 

🔹با این عمل قدرت ظاهری دست راست فرد (حدود بیست الی بیست و پنج درصد) کم می شود. 

🔸دستی که عامل می شود ترجیحا نباید به گوشت قرمز و سفید و پوست حیوانات یا حتی سیر و پیاز دست بزند. در صورت انجام چنین عملی دست فرد عامل از درون درد می گیرد. البته به این معنا نیست که شخص جوری رفتار کند که شک بر انگیز باشد. چه بسا یک فرد عامل برای اینکه شک بر انگیز رفتار نکند به گوشت یا پوست حیوانات دست بزند و درد گرفتن دست را به جان بخرد.  

🔹 در عاملیت دست راست عامل می شود. در سنت علمای علوم غریبه قلم زدن باید با دست راست باشد تا عمل شخص راست در بیاید. چپ دست ها نیز برای جاری شدن اعمال روحانی باید تمرین کنند و نوشتن و قلم زدن با دست راست را یاد بگیرند. 

پ ن: این مسئله نوشتن با دست راست تنها منحصر در عاملیت خاص نیست. استادی را می شناختم که چپ دست بود و جز ۷۶ عامل هم نبود. ایشان هم این قضیه را می دانست و طبق نظر استاد خویش آنقدر نوشتن با دست راست را تمرین کرده بود که به راحتی با دست راست خویش می نوشت و قلم می زد.

🔶به گفته استاد ما مرحوم محمدحسن قاضی جهرمی (اهل جهرم) دست آسمانی یک ویژگی ای برای عامل بوجود می آورد که در نوع خود خاص است. اگر فرد عامل طهارت ظاهر و باطن خویش را همواره حفظ کند و چون بخواهد که عملی را چه جمالی چه جلالی _در راه حلال_ انجام دهد. اگر خدواند و ملکوتیان از آن عمل وی راضی نباشند دست وی می لرزد یا درد می گیرد. هر چند که اگر فرد عامل بر انجام عمل اصرار کند و عمل را انجام دهد عمل وی توسط موکلینش جاری می شود. اما مسلما عوارض معنویش دامان وی را در آینده می گیرد.   

🔷 عامل برای اینکه قدرت و طهارت دست خویش را حفظ کند بهتر است که عمل تزکیه ید را هر سال انجام دهد. علامه حسن زاده آملی دستور آن را در کتاب هزار و یک کلمه خویش آورده اند و خود بدان عمل می کردند. این عمل تزکیه ید برای افراد غیر عامل هم تاثیراتی دارد اما نه آن تاثیراتی که بر روی دست یک فرد عامل دارد. 

پ ن: یکی از نکات فرعی مهم در تزکیه ید این است که بهتر است قرآنی که عمل تزکیه با آن انجام می شود خطی و بدون اغلاط متداول قرآن های خطی باشد. اگر قرآن توسط فرد عامل یا عاملین گذشته نوشته شده باشد نورعلی نور است. در سنت عاملین کتابت قرآن و نگارش جداول کتاب جامع پس از عاملیت توصیه شده است. 

ادامه...👇

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 130
  • آی پی دیروز : 189
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 280
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 37
  • بازدید هفته : 447
  • بازدید ماه : 7,282
  • بازدید سال : 80,571
  • بازدید کلی : 1,149,009