loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

          { پاسخ به سوالات 86 }

        { مسبحات و چاکراها 83}

ادامه ...👇

ادامه نکته 5: همانگونه که ملاحظه می نمایید در قرآن مجید به این نکته اشاره شده که پیراهن یوسف(ع) حاوی رایحه معنوی یوسف (ع) بوده  که شامه معنوی یعقوب (ع) از راه دور این رایحه معنوی را تشخیص می داده است !
می دانیم که عبادات انسان دارای نور و نیروی لطیفی می باشند که بر روی روح بخاری یا به اصطلاح هندوان بدن اتری  و به تبع آن بر سایر مراتب وجود انسانی تا نفس ناطقه مجرد موثر می باشد .
در توضیحات بدن اتری آمده بود که انرژی لطیف این بدن از منافذ بدن بیرون می رود و هاله اتری بدن انسان را می سازد . که تنها اندکی با جسم عنصری فاصله دارد .
و از آنجایی که لباس شخص نیز دقیقا در محل هاله اتری بدن انسان قرار می گیرد . بیشترین تاثیر را از عبادات و حالات معنوی و تفکرات شخص دریافت می نماید . و اینگونه لباس یوسف (ع) در درمان بیماری یعقوب (ع) موثر بود .
در علوم غریبه و فن طلسمات نیز ، برای طلسم نمودن شخص تکه ای از لباس یا مو و یا ناخن شخص را به کار می گیرند . زیرا هر سه در ارتباط تنگاتنگ با هاله اتری شخص بوده است .
بدین خاطر حفاظت از لوازم شخصی نظیر لباس و مو و ناخن برای اهل علوم غریبه واجب است .

شیخ اکبر محمد محی الدین ابن عربی  در کتاب فتوحات مکیه خویش مانند بسیاری مواردی که داد سخن داده است . در باب انتقال نیروی معنوی به اشیاء و اشخاص می گوید  : 👇

{ سریان حال از راه لمس کردن و یا در آغوش کشیدن : 👇

از آن جمله اینکه : آنان چون بخواهند شخصی را حالی از احوالاتی که خودشان دارند ببخشند ، چون حال در تحت سلطه و غلبه خودشان می باشد ، استعداد آن شخص را یا از راه کشف و یا از راه آگاهانیدن الهی می نگرند ، لذا یا آن شخص را لمس می کنند ( مثلا دستشان را به دست او می سایند ) و یا در آغوشش می کشند و یا او را می بوسند و یا پیراهنی از پیراهنهایشان و یا لباسشان را بدو می بخشند ، و یا بدو می گویند : پیراهن و یا لباست را درآر و بگشا (پهن کن ) سپس آنچه را که می خواهند ( از حال ) بدو عطا کنند ، برایش ( مانند دوزندگان ) می برند ، و حاضران می بینند که آنان در هوا می برند و در لباس و یا پیراهنش _ به مقدار آنچه که برایش برش کرده اند _ می گذراند ، سپس بدو می گویند : _ اطراف پیراهن و یا دامانت را جمع کن و به سینه ات بگذار ! و یا اینکه آن را در بر کن ! این عمل را به مقدار حالی که دوست دارند بدو ببخشند انجام می دهند ، بنابراین هر یک از اینها را که انجام دهند ، آن حال در آن شخص مأمور ( که هر چه گفتند انجام داد ) که مراد از آن وقت وی بوده است _ بدون تأخیری _ ساری می گردد .
و ما این کار را از بعضی مشایخمان مشاهده کرده ایم ، بعضی از مردم عادی را می دید به من می گفت : نزد این شخص استعداد است و بدو نزدیک می شد ، و چون او را لمس می کرد و یا به سینه اش و یا پشتش دست می زد و مرادش آن بود که آنچه را در نظر دارد بدو ببخشد ، در حال ، آن حال در وی ساری می گشت و از آنچه که در آن (پیش از این ) بود بیرون می رود و به سوی پروردگارش انقطاع و تمایل پیدا می کرد .
آن کس که این حال را داشت مکی واسطی _ شاگرد و مرید ازدشیر _ بود و در مکه مدفون است ، وچون حالش می گرفت ، به آن کس که نزدش حاضر بود می گفت مرا در آغوش گیر ! و یا کارش و حالش را به شخص حاضر اطلاع می داد ، و چون او را متلبس به حال خودش می دید ، در آغوشش می گرفت ، لذا آن حال در این شخص جاری می گشت و بدان متلبس می شد .
جابربن عبدالله (انصاری ) به رسول خدا صلی الله علیه و سلم شکوه کرد که وی بر پشت اسب استوار نیست ، آن حضرت (ص) به دست مبارک بر سینه اش زد ، پس از آن از پشت هیچ اسبی نیفتاد ، و رسول خدا صلی الله علیه و سلم ، اسب بعضی از صحابیان که بسیار کند حرکت می کرد و او را در آخرین افراد قرار می داد ، سک زد ، پس از سک زدن آن حضرت ، صاحبش توان نگهداشتنش را نداشت و بر تمام سوراران پیشی داشت ، و نیز رسول خدا صلی الله علیه و سلم روزی که بر هجوم آورده شده بود بر اسب کند روی ابی طلحه سوار بود ، درباره آن اسب فرمود : انا وجدناه بحرا ، یعنی : ما آن اسب را دریایی می بینیم ، پس از آن اسبی از او پیشی نگرفت .
ابوهریره از فراموشی به رسول الله صلی الله علیه و سلم شکوه کرد ، آن حضرت بدو فرمود : ای اباهریره ! عبایت را باز کن ! ابوهریره عبایش را گشود ، رسول خدا صلی الله علیه و سلم از هوا یک و یا سه قطعه برید و آنها را در عبای ابوهریره افکند و بدو فرمود : عبایت را به سینه بچسبان ! او آن را بر سینه اش چسباند ، و پس از آن هر چه را که می شنید فراموش نمی کرد ، تمام اینها از این مقام می باشد . } (ترجمه  فتوحات مکیه جلد 3  باب 37 معرفت اقطاب عیسویین صفحات 42 و 43)

ادامه دارد ...

#مسبحات #چاکرا #یوسف(ع) #یعقوب(ع) #عیسویین #پیراهن #اتری
@soltannasir
🌞☀️

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 110
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 479
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,327
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,758
  • بازدید ماه : 2,758
  • بازدید سال : 101,296
  • بازدید کلی : 1,169,734