loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

         { پاسخ به سوالات 73}

        { مسبحات و چاکراها 70}

ادامه ...👇

علی ای حال جادوی انوخی توسط دکتر جان دی و همکار وی ادوارد کلی در انگلستان ایجاد شد و اینان مدعی شدند که زبان انوخی زبان باستانی ای است که فرشتگانی به آنها آموخته اند و در کتاب خنوخ موجود بوده است .
مطمئنا زبان انوخی ربطی به خنوخ (ادریس) و فرشتگان ندارد .
این  زبان یا زبان جنیان و یا پریان و یا خدایان باستانی در عصر زندگی خنوخ و یا موجودات دیگری از عوالم مختلف موجود در زمین ما  بوده است .
اینکه نقل است که فرشته احضار شده به  ادوارد کلی دستور تعویض همسرش را با همسر «جان دی» داده است . با احکام هیچ کدام از ادیان الهی و توحیدی همخوانی ندارد .
بنابراین اگر این ماجرا درست باشد ، این موجودات نه فرشته بلکه موجودات شیطنی بوده اند .
اما همانگونه که گفته شد . در جادو  زبان انوخی ، تاحدی موثر است .
اما با اینحال کاش طرفداران علوم خفیه و  جادوی غربی و حتی علوم غریبه در تمدن اسلامی  ، قدرت درک و فهم و تاثیر آیات وحی را می داشتند .
که با آیات وحی کارها توان نمود !!!
و به سمت جادوی غربی نمی رفتند .


در متون علوم غریبه و خفیه اسلامی اسمایی به ادریس(ع) منسوب است(اسماء ادریسی ) که برای هر کدام از این اسماء خواصی نقل شده است . 

نکته : اسماء ادریسی معروف که در اکثر کتب نقل شده درست نمی باشد  . و اسماء ادریسیه درست در کتب بازاری موجود نیست . و در نسخ خطی خاص نیز که درست آن موجود است .  این اسماء بعضا با یکدیگر اختلافاتی دارد .
و بهترین راه بدست آوردن اسماء ادریسی درست ، شاگردی نزد اساتید بزرگ فن می باشد .


اما سرگذشت ادریس(ع) به نقل از تفسیر المیزان : 👇

{ داستان ادریس پیغمبر (علیه السلام )

1_ در قرآن کریم داستان آن جناب جز در دو آیه از سوره مریم نیامده ، و آن دو آیه این است که می فرماید « وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِدْرِيسَ إِنَّهُ كَانَ صِدِّيقًا نَبِيًّا وَرَفَعْنَاهُ مَكَانًا عَلِيًّا » (سوره مریم آیه 56 و57 ( و دو آیه از سوره انبیاء که می فرماید : « وَإِسْمَاعِيلَ وَإِدْرِيسَ وَذَا الْكِفْلِ كُلٌّ مِنَ الصَّابِرِينَ وَأَدْخَلْنَاهُمْ فِي رَحْمَتِنَا إِنَّهُمْ مِنَ الصَّالِحِينَ » ( سوره انبیاء آیه 85 و 86 ) .
و در این آیات خدای تعالی او را به ثنایی جمیل ستوده و او را پیامبری صدیق و از زمره صابرین و صالحین شمرده ، و خبر داده که او را به مکانی منیع بلند کرده است .
2- از جمله روایات وارده در داستان ادریس روایتی است که کتاب «کمال الدین و تمام النعمه » به سند خود از ابراهیم بن ابی بلاد از پدرش از امام محمد باقر (علیه السلام ) نقل کرده ، وچون حدیث طولانی بود ما آن را تلخیص کردیم . و خلاصه اش این است که : ابتداء نبوت ادریس چنین بوده . که در عهد وی سلطانی جبار بوده ، روزی برای گردش سوار شده و به سیر و تنزه مشغول گشت ، در ضمن راه به سرزمینی سبز و خرم رسید و از آنجا خوشش آمد و دلش خواست تا آنجا را به ملک خود در آورد ، و آن زمین مال بنده ای مومن بود ، دستور داد احضارش کردند و در باب خریدن آن به گفتگو پرداخت
، ولی مرد حاضر به فروش نشد ، پادشاه به شهر خود بازگشت در حالی که درباره این پیشامد اندوهناک و متحیر بود ، با همسرش مشورت کرد ، البته در همه مهمات خود با او مشورت می کرد ، زن چنین نظر داد که چند نفر شاهد دروغین وادار کن تا گواهی دهند فلان شخص از دین پادشاه بیرون شده دادگاه حکم قتلش را صادر کند و ملکش را به تصرف در آورد ، شاه همین کار را کرد ، و زمین آن مرد مومن را غصب نمود .
خداوند به ادریس وحی فرستاد تا نزد آن پادشاه رفته این پیام را از ناحیه خدا به وی برساند که : آیا به کشتن بنده مومن و بی گناه من راضی نشدی ، زمینش را هم مصادره کردی و و زن و فرزندش را گرسنه و محتاج و تهی دست ساختی ? به عزت خودم سوگند که در آخرت انتقامش را از تو خواهم گرفت ،و در دنیا هم سلطنت را از تو سلب خواهم نمود ، و مملکتت را ویران و عزتت را مبدل به ذلت خواهم کرد ، و گوشت همسرت را به خورد سگان خواهم داد ، زیرا حلم من ، تو را فریب داده . ادریس با رسالت خداوند به نزد آن شاه آمده و پیام خدای را در میان بزرگان دربارش به او رسانید ، شاه او را از مجلس خود بیرون رانده به اشاره همسرش افرادی را فرستاد تا او را به قتل برسانند ، بعضی از یاران ادریس از ماجرا مطلع شده ، به او رساندند که از شهر خارج شده ، مهاجرت کند ، ادریس با بعضی از یارانش همان روز از شهر بیرون شدند ، آنگاه در مناجات با پروردگارش از آنچه که از پادشاه دیده بود شکوه نمود ،خدای تعالی در پاسخش وحی فرستاد که از شهر بیرون شو که به زودی وعده ای که دادم درباره شاه انفاذ (اجرا)می کنم ، ادریس از خدا خواست .  ... }

ادامه دارد ...

#مسبحات #ادریس(ع) #خنوخ #اسماء_ادریسی
@soltannasir
☀️☀️

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 502
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,746
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 3,177
  • بازدید ماه : 3,177
  • بازدید سال : 101,715
  • بازدید کلی : 1,170,153