loading...
سلطان نصیر



          { پاسخ به سوالات 46 }

        { مسبحات و چاکراها 43}

{ شباهت صور فلکی به اندام های بدن 4}

ادامه ...👇

{ در یک سر این مجموعه ، سحابی کله اسبی با شکوه قرار دارد که از ابرهایی شامل غبارهای تاریک تشکیل شده و طوری قرار گرفته است که در پشت آن گازهای درخشان هیدروژن قرار دارد .
متأسفانه ممکن نیست که سحابی کله اسبی را ،حتی با تلسکوپ بزرگ هم مورد بررسی قرار داد ، ولی ظاهر آن روی عکس هایی که با زمان نوردهی طولانی برداشته شده ، به صورت مهره اسب بازی شطرنج است .
گشت و گداز در مجموعه جبار بدون دیدن ستاره سیگمای جبار که در پایین و سمت چپ انتهای آن قرار دارد ، ناقص خواهد ماند .
سیگمای جبار در قدر 4 با چشم غیر مسلح چندان خودنمایی ندارد ولی اگر با تلسکوپ به آن بنگریم متوجه خواهیم شد که از سه کوکب کم نور تشکیل شده است که به یک سیاره و قمرهای آن می مانند .
در همین میدان دید ، ، ستاره ای چندتایی به نام اشترووه 761 قرار دارد که به همراه ستاره های قدر 8و 9 ، یک مثلث با زاویه کوچک تشکیل می دهد . دیدار از این بخش جبار با تلسکوپ لذت بخش است .
یکی از دلایل شکوه جبار این است که بیشتر ستاره های آن در درون بازوی مارپیچی ،در کهکشان راه شیری و درجایی قرار گرفته اند که هنوز ستاره های تازه ای متولد می شوند .مرکز این زایش در منطقه سحابی جبار است که در فاصله 1500 سال نوری از ما قرار گرفته و با چشم غیر مسلح مثل یک لکه مات است .
این بخش ، شمشیر جبار را تشکیل می دهد که از کمربند آن آویزان است . } (کتاب راهنمای ماهانه آسمان شب صفحات 61و 62 )

همانگونه که ملاحظه نمودید صورت فلکی جبار یکی از درخشان ترین صور فلکی می باشد.  و به همین دلیل به آن جوزا می گویند . عده ای از منجمین اعتقاد بر این دارند که  صورت فلکی دو پیکر به دلیل نزدیکی به این صورت فلکی مجازا به نام جوزا خوانده شده است.  در برابر این نظر ، عده ای دیگر اعتقاد بر این دارند که این صورت فلکی نیز نظیر صورت فلکی مار افسای (حوا ) سابقا در بین بروج دوازده گانه دایره البروج  قرار داشته است .
(فقیر نیز این احتمال را قوی می دانم )

اما با توجه به  دروس و تشابه  شکلی صور فلکی با اندام های انسان  اگر صورت فلکی جبار سابقا جزئی از بروج بوده است . چه عضوی از اعضای بدن بدان شباهت دارد ?!

 همانگونه که جبار درخشان ترین صورت فلکی می باشد با  نگاه جزئی به ساختمان سر و صورت ، یک تطابق نسبی خود نمایی می نماید .
 اگر به سر و صورت از بیرون و از زاویه  نیم رخ نگاه بنماییم .
گوش انسان به مثابه سپر شکارچی می باشد .
و بینی به مثابه گرز یا شمشیر بیرون کشیده شده از نیام شکارچی (در اساطیر مختلف شکل این صورت فلکی اختلافاتی با یکدیگر دارد )
و چشم و حدقه آن به مثابه سر شکارچی و دهان و ساختار دو فک به مثابه بدن دو نیمه شکارچی
و لب ها به مثابه کمربند شکارچی می باشد .

این یک تطبیق نسبی و بیرونی و ظاهری برای این صورت فلکی بود .

همانگونه که در توضیحات صورت فلکی شکارچی آمد می دانیم که سپر شکارچی در برابر شاخ های صورت فلکی ثور قرار دارد . حال آنکه گوش انسان  در تطبیق ظاهری با صورت فلکی شکارچی پشت استخوان اسفنوئید قرار دارد .
البته این مسئله اشکالی ندارد . اما با این حال نگاهی به ساختار استخوان های سر می نماییم . تا ببینیم که شباهتی بین این استخوان های جلوی استخوان اسفنوئید با صورت فلکی شکارچی وجود دارد یا خیر ?!
در جلوی استخوان اسفنوئید (پروانه ای ) استخوان «گونه ای»  قرار دارد که تا حدی شباهت به سپر شکارچی دارد .
در پشت استخوان گونه ای استخوان کوچکی به نام استخوان « اشکی » وجود دارد که این استخوان نیز تا حدی به سر شکارچی شباهت دارد .
در پشت استخوان اشکی ، استخوان دیگری به نام استخوان «بینی » قرار دارد.  که این استخوان هم به شمشیر یا گرز یا چماق شکارچی شباهت دارد .
استخوان فک بالایی و پایینی نیز به بدن شکارچی تا حدی شبیه است .

نقطه قوت تطبیق اول ظاهر و آشکار بودن آن در چهره انسان است .
یعنی همانگونه که صورت فلکی شکارچی یکی از درخشان ترین صور فلکی آسمان شب است . گوش ها  و چشم ها و بینی و لب ها نیز که ساختمان  صورت و چهره انسان را تشکیل می دهند  بیش از سایر   اندام ها مورد توجه می باشند .

اما  نقطه قوت تطبیق دوم در این مسئله است که همانگونه که در آسمان شب به نظر می رسد که سپر شکارچی در مقابل صورت ثور قرار دارد . در ساختمان استخوان های سر نیز استخوان گونه ای (سپر شکارچی ) در جلوی استخوان اسفنوئید (ثور ) قرار دارد .

ادامه دارد ...

#مسبحات #چاکراها #شکارچی #جبار #صور_فلکی
@soltannasir
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 71
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 218
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 310
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 28
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 310
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 98,848
  • بازدید کلی : 1,167,286