loading...
سلطان نصیر

@soltannasir 

 {نکاتی سلوکی از استاد شیخ محمدصابر ۲}

ادامه...👇

{خودت متوجه نمیشی اما حقیقت وجودت بیرون می زند اون خباثت باطنت که ممکنه ازت پنهان مونده باشه بیرون می زند. (خوانندگان توجه داشته باشید حضرت امیرالمومنین علیه السلام در زیارتنامه خویش میزان الاعمال نامیده شده اند و خاصیت میزان نشان دادن حقیقت وجود و اعمال است همچنین نام برج میزان مهر است و یکی از القاب حضرت شمس الله😊) نه اینکه بد باشه بلکه شاید هم برای بعضی ها خوب باشد  اما چند سالی ممکن است فرد عقب بیفتد. حالا فرد  باید دست و پا بزند بلکه از ورطه هلاکت دوباره نجاتش بدهند. نگاه من و شیوه ی من خاص خودم هست. گردش اربعین بر اساس انبیا ثابت است اما بر اساس معصومین خیر چون اون گزارش هایی که شده دیگران (منظور بیشتر اساتید مکتب نجف و لبنان هستند که جزو دوستان ایشان هستند) هم اونچه ما از نور معصوم دیدیم و حس کردیم دیدند و حس کردند و در اون سال گزارش دادند.
بنابراین اینگونه نیست که بنده به شهود باطنی  و عقل و حس و سمع و بصر خودم تنها اکتفا و اعتماد کنم.
اما انتخاب ها در ذکر یا دعا یا سوره ها دلایلی به  دوران و نور آن معصوم و مسائل خود دارد. چنانکه همین اربعین امسال را در پاکستان اطلاع دارم از شیخی به نام خودش اعلام کرده و همین اربعین را نشستن منتهی به جای سوره های حوامیم روزی چند هزار بار سوره کوثر خوانده اند. همان جوانک اهل دلی که خودش را قطب ... خوانده هر چند بسیار با استعداد و اهل دل است اما نام قطب سلسله ... برای حد امروز او بسیار زیاد است بگذریم باب غیبت را باز نکنیم. 

نور خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها رحمانیت و رحیمیتش زیاد است. 

🩸نور امیرالمومنین علیه السلام نوری متفاوت است از جنس سرخ لعل سامری یا لعل بدخشان هست. جلالی هست. چه در نگاه و فیوضات عام و چه خاص. 

🥬امام حسن مجتبی علیه السلام نورش سبز متمایل به زرد همچون وسط کاهو هست نگاهشان ساکت و ساکنه دردی همراه با سکوت و پدیده ی آرامش را در فیض اصلیش داره همان خودشناسی یا چرخش به خود.

 امام حسین علیه السلام هم نورشان سرخ و سبز و سیاه هست داخل حدید صینی اصل را اگر بشکافی از بیرون رنگ خاکستری دارد اما در باطن این سه رنگ هست جنون عشق الهی جدال با خود و با اهل نفاق و با دشمنان ستیزه کردن و  سخت گرفتن بر خود و یکباره قیامی عظیم کردن است. دقیقا باید دل سنگ رو در معرض آفتاب یا نور شدید بگیری نوری از درونش ساطع می شود و میتوانی رنگ اصلی را درک کنی.

اما امام سجاد علیه السلام رنگشان سبز سیدی یا کمی کله غازی هست و اوج گیری دردها در اندرون تا فروشستن از هر کار پوچ و بی هدفی دنیایی و چرخش از سمت دنیا به سمت خیزش برای سلوک را باعث می شود. همچنین نگاهشان موجب حرکت می شود برای عبودیت خداوند. 

امام باقر علیه السلام نورشان سبز روشن با سفید هست البته این الوان در میان اعراب نام دارند و شاید یک روزی شما دیدی گفتی زرد متمایل به سفید است. من آنچه به مشاهده من درآمده را می گویم که درحد من است شاید شما روزی بیشتر از شخص من لمس کنی تجلی اش را رویت کنی و درصدی خطای انسانی را همیشه مد نظر داشته باش. رحمت عام و خاصش (نور امام باقر علیه السلام) موجب دانش می شود حالا حتما منظور این نیست که اهل علم بشوی. در پدیده ها خدا را می بینی نگاهت خدایی می شود علمت به آنچه که داری خداگونه می شود عمیق تر می شود موشکافانه تر به پدیده ها نگاه میکنی. 
اینجا 👈چاهی هم هست گردابی در نورش هم هست که ممکن است به داخلش پرت شوی 👈کنجکاوی بیش از حد در اسرار حق برای خواص و فضولی در نفوس و ارواح خلایق برای عوام. 

پیری را می شناختم که سر شاخه ای بود رحمت عام به اون شدت یافته بود مرتب نفوس و افکار و رفتار مریدان را به ذره بین می برد اسمش هم بود اخلاق اما غافل از اینکه خودش در چاهی نشسته که خلاصی ازش جز با کندن لباس استادی و ترک میز و تخت پیری و ترک مریدان ممکن نیست. ۱ }

نکته۱ : خواننده گرامی دقت کند که این پیر از نظر شیخ محمدصابر جزو عوام بودند زیرا نفوس شاگردان را زیادی به زیر ذره بین می بردند و خواص در گرداب کنجکاوی در اسرار الهی حق گرفتار می شوند یعنی کنجکاوی زیاد در اسرار  عالم ملکوت و کتب و صحف موجود در ملکوت گرداب خواص است و به زیر ذره بین بردن نفوس شاگردان گرداب عوام است. 

ادامه دارد..

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 138
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 486
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,476
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,907
  • بازدید ماه : 2,907
  • بازدید سال : 101,445
  • بازدید کلی : 1,169,883