loading...
سلطان نصیر



   { سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 54 }

   { شرح بعضی فقرات سخنان مولانا زین الدین 37 }

       { سرزمین رباب در هیمالیا 8 }

در کتاب انجیل لوقا در باب زندگانی یحیی (ع) اینگونه آمده است : 👇👇👇

{ این زمان کودک می بالید و روح او نیرو می گرفت . و تا روز ظهور خویش بر اسرائیل ، در بیابانها به سر می برد . }

براستی یحیی (ع) در این دوران در کجا به سر می برده است ???
در کتاب معبد سکوت درباره این دوران مجهول از زندگی یحیی (ع) اینگونه آمده است : 👇👇👇

{ آن دهکده ( در هیمالیا ) بسیار جالب توجه بود زیرا دارای اسناد و مدارکی تاریخی و با اهمیت بود که به طرزی عالی محفوظ باقی مانده بودند.  پس از آن که بعضی از نسخه های دستخط را برایمان ترجمه کردند ، مدرکی انکار ناپذیر و غیر قابل بحث از حضور قدیس « یحیی تعمید دهنده » (علیه السلام) در آن مکان ارائه می داد . ظاهرا یحیی ، پنج سال در آن مکان سکونت کرده بود .
ما بعدها امکان دیدن و ترجمه مدارک تاریخی دیگری را به دست آوردیم که به ما ثابت می کرد او در حدود دوازده سال در آن منطقه حضور داشته است.
کمی بعد ، مدارکی دیگر به ما نشان دادند که ثابت می کرد او به همراه تنی چند از اهالی این منطقه به سفری طولانی رفته است. 
سفری که بیش از بیست سال به طول انجامیده و آن ها را از کشورهای تبت ، چین ، ایران و هندوستان عبور داده بود .
ما احساس می کردیم که قادریم ردپای او را از طریق این اسناد دنبال کنیم .
این مدارک چنان توجه ما را به خود جلب کردند که ما به تعدادی از دهکده هایی که قبلا از آن ها دیدن کرده بودیم مجددا بازگشتیم تا به تحقیقاتمان عمق بیشتری دهیم . با جمع آوری اطلاعات به دست آمده ، ما توانستیم نقشه ای درست تنظیم کنیم که مسیر مسافرتی یحیی(ع) را با دقت  تمام نشان می داد برخی از وقایع ،در داستانها ونقل قولهایی چنان جالب و شنیدنی و زنده برایمان نقل شده که ما خود را در همان مسیری که یحیی تعمید دهنده ، به همراه یارانش دنبال کرده بود ، مجسم می کردیم و احساس می کردیم در همان کوره راه هایی قدم بر می داریم که او در گذشته ای دور دست از آن ها عبور کرده بود . ... } ( معبد سکوت فصل چهاردهم صفحه137 و 138)
همچنین در جایی دیگر از این کتاب آمده است : 👇👇
{ ... به ما اطلاع دادند که یحیی تعمید دهنده(ع) ، در همین دهکده زندگی کرده و قسمتی از تعالیمش را در همان معبد ، فرا گرفته بود . آن دهکده درست به همان شکل و شیوه ای بود که یحیی تعمید دهنده(ع) ، دو هزار سال پیش از ما به آن جا آمده بود .
به ما جای خانه ای را که یحیی(ع) در آن مسکن گزیده بود . نشان دادند . خانه ای که او در آن زیسته بود ، متاسفانه از بین رفته بود . هنگامی که به معبد مراجعت کردیم ، اواخر روز بود وهوا صاف شده و می شد قسمت اعظمی از مناطق اطراف را مشاهده کرد .
به ما کوره راههایی را نشان دادند که یحیی(ع) برای رفتن به دهکده ها و آبادیهای اطراف ، از آن ها استفاده می کرده است . معبد دهکده مزبور ، دست کم 👈شش هزار سال  پیش از آمدن یحیی(ع) به آن جا ساخته شده بود . راه مسافرت ما را نیز به ما نشان دادند راهی که قدمتی کهن داشت و به همان دوران اقامت یحیی(ع) در آن نواحی تعلق داشت . در حدود ساعت پنج بعد از ظهر ،👈 دوست دو هزار ساله ما ، با یک یک ما دست داد و گفت قصد دارد از نزد ما برود ، و لیکن بزودی مراجعت خواهد کرد.  او پس از این کلمات ، از برابر دیدگان ما ناپدید شد . ...} (معبد سکوت فصل هجدهم صفحه 165)

نکات  : ممکن است که مطالب کتاب معبد سکوت و کتب دیگری از این دست چندان درست نباشد . فقیر اینکه یحیی(ع) به هیمالیا رفته و در آنجا آموزش دیده  را نه رد می نمایم و نه کاملا قبول می نمایم . آنچه که برای فقیر تا کنون مسلم شده است این است که یحیی (ع) از طریق سوریه به خاک   ایران اشکانی (بخش عراق و ایران)  سفر نموده است . 
و در این منطقه مدتی زندگی  نموده و تحت آموزش گروهی از مغان ایرانی قرار گرفته و با آنان پیوندی نزدیک داشته است .
 در انجیل لوقا اشاره به حضور یحیی(ع) در بیابان شده است . که بیشتر با خاک سوریه و  عراق تطابق دارد . هر چند که این روایت مختصر است و دوران غیبت یحیی (ع) طولانی بوده است .
 سفر یحیی(ع) به ایران قابل اثبات است  . ان شاالله در یک مجموعه دروس جداگانه بدان پرداخته خواهد شد.
اما. اینکه یحیی(ع) به هیمالیا نیز رفته باشد به نظر فقیر  بسیار محتمل است . اما نه لزوما معبدی را که در کتاب معبد سکوت بدان اشاره رفته است.  شاید هم داستان این کتاب درست باشد و یحیی(ع) در آن معبد نیز حضور یافته است .

نکته 2 : علت سفر یحیی(ع) خطر جحودان و آموزش دیدن  بوده است . مطمئنا آموزش دیدن یحیی(ع) در حالی که پدر وی یکی از انبیا الهی بوده است سوال بر انگیز است . که علت آن در دروس آتی بررسی خواهد شد .

 

#یحیی(ع) #معبد_سکوت

@soltannasir
💖

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 225
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 399
  • گوگل امروز : 15
  • گوگل دیروز : 80
  • بازدید هفته : 1,887
  • بازدید ماه : 6,060
  • بازدید سال : 79,349
  • بازدید کلی : 1,147,787