loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

 

     {پیوند اسطوره با دین 274}

 

    {ذوالقرنین قرآن کیست ? 33} 

 

        {احادیث ذوالقرنین 23}

 

ادامه...👇

 

همانگونه که ملاحظه نمودید شاه فریدون، شباهت هایی با ذوالقرنین دارد و از نظر دوران زندگی نیز آنگونه که فقیر بررسی نموده ام شاه فریدون به احتمال زیاد در بازه ای بین 1700 الی 2200 پیش از میلاد می زیسته است. (این را ان شاءاللّه پس از اتمام دروس ذوالقرنین و بازگشت به دروس پیوندهای فتوت و خاکساری با آیین مهری نشان خواهیم داد) و این بازه تاریخی دقیقا با بازه تاریخی زندگی ذوالقرنین قرآن هماهنگی دارد. زیرا همانگونه که پیشتر گفتیم ذوالقرنین قرآن در بازه ای پیش از زندگی حضرت موسی کلیم اللّه در 1300 پیش از میلاد و پس از طوفان نوح نجی اللّه زندگی می نموده است. اما با اینحال فریدون تفاوت هایی نیز با ذوالقرنین قرآن دارد. از آن جمله می توان به عدم بکار گیری لقب ذوالقرنین برای وی اشاره نمود. و یا اینکه در هیچ کدام از روایت های داستان زندگی وی از خضر علیه السلام یاد نشده است. یا در روایت زندگی ذوالقرنین از غلبه وی بر آژی دهاک یاد نشده است. در مجموع باید بگویم در جهان باستان گزینه جدی تری نیز برای ذوالقرنین بودن وجود دارد. که ان شااللّه بدان خواهیم پرداخت. 

 

اما حال به سراغ کوه افسانه ای قاف برویم. گفته شد که این کوه بنا بر احادیث و روایت اسطوره ای به احتمال قوی باید در آسمان باشد. اما دقیقا کجا? 

 در حدیث خواندیم که کوه قاف از زمرد یا زبرجد سبز است و پشت نطاق آسمان قرار دارد و سبزی آسمان از کوه قاف است. می دانیم که بر اساس یافته دانشمندان علوم جدید👈 { هسته مذاب سیاره زمین باعث ایجاد قوی ترین میدان مغناطیسی در بین همه سیاره های سنگی منظومه شمسی می شود. جریان های گردابی مواد مذاب آهنی هسته زمین میدانی مغناطیسی را ایجاد می کند که بر همه اجسام مغناطیسی یا دارای بار الکتریکی که در دامنه نفوذ آن قرار دارد تأثیر می گذارد. این میدان مغناطیسی تا چندین برابر قطر زمین در همه جهات توسعه می یابد و مغناط کره یا مگنتوسفری را به وجود می آورد که در برخورد با ذرات بارداری که از خورشید ناشی می شوند و به بادهای خورشیدی معروف هستند تعامل کرده و تغییر شکل می دهد. عمده این ذرات باردار در ناحیه دونات شکلی به دام می افتند که به 👈 کمربند وان آلن معروف است. مجاورت طولانی با این ناحیه می تواند هم برای فضا پیماها و هم برای فضانوردان خطرناک باشد. ذرات بارداری که از درون میدان مغناطیسی در نزدیکی قطب های مغناطیسی زمین می گذرند با مولکول های جو زمین برخورد کرده و نورهای درخشانی را به وجود می آورند که به شفق های قطبی معروف هستند. } (کتاب دایره المعارف مصور فضا از زمین تا لبه جهان نشر سایان صفحه 46)

 

بنابراین شاید بتوانیم شفق های قطبی را که گاه به رنگ سبز دیده می شود را همان سبزی مورد اشاره حضرات معصومین در احادیث کوه قاف بدانیم. زیرا علی الظاهر تنها رنگ سبزی که در آسمان با چشم ظاهری ما دیده می شود همین شفق های قطبی می باشد. هرگاه این تطبیق را درست بدانیم آنگاه می توانیم احتمال اینهمانی کوه قاف را با کمربند ون آلن که گرداگرد کره زمین را در بر گرفته است بدهیم. در بعضی احادیث می خوانیم که کوه قاف گرداگرد زمین مادی ما قرار دارد و رگ هایش در زیر تمامی کوه های زمین قرار دارد ! و هرگاه خداوند بخواهد زلزله ای در زمین ایجاد نماید آن رگ را می لرزاند. 

به حدیث زیر که از کتاب تفسیر کشف الاسرار میبدی و از طُرُق عامه نقل شده است توجه فرمایید : 👇

 

{ وهب منبه آورده که ذوالقرنین گرد عالم میگشت تا به کوه قاف رسید و گرد کوه قاف کوه های خرد دید. رب العالمین کوه [را] با وی به سخن آورد تا از وی پرسید که _ما انت ? تو چه باشی و نامت چیست ? گفت : انا قاف، منم قاف گرد عالم در آمده، گفت: این کوه های خرد چیست ? گفت این رگ های منست و در هر بقعتی و در هر شهری از شهرهای زمین از من رگی است بدو پیوسته، هر آن زمین به ارادت حق آنرا زلزله خواهد رسی مرا فرماید تارگی از رگهای خود بجنبانم که به آن زمین پیوسته تا آنرا زلزله افتد. ذوالقرنین گفت یا قاف از عظمت اللّه با ما چیزی بگوی گفت: یا ذالقرنین انّ شأن ربنا لعظیم کار خداوند ما عظیم است و از اندازهٔ وهم و فهم بیرونست. به عظمت او خبر کجا رسد و کدام عبارت به وصف او رسد. گفت آخر آنچه کمتر است و در تحت وصف آید چیزی بگوی، گفت وراء من زمینی است آفریده پانصد ساله راه طول آن و پانصد ساله راه عرض آن، همه کوهان اند پر از برف، ورنه آن برف بودی من از حرارت دوزخ چون ارزیر بگداختید، الخ } (تفسیر کشف الاسرار میبدی جلد 9 صفحه 274)

 

ادامه...👇

 

@soltannasir

🌞🌋⛰🏔

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 31
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 115
  • باردید دیروز : 293
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 44
  • بازدید هفته : 4,145
  • بازدید ماه : 4,145
  • بازدید سال : 102,683
  • بازدید کلی : 1,171,121