loading...
سلطان نصیر

 

        { درد و دل 71} 

 

 { درس نسبت سه به یک در علوم غریبه }

 

اساتید عامل در علوم غریبه و خفیه (که در هر زمان تعداد آنان در جهان اسلام 76 نفر می باشد ) می گویند که  : به ازای هر سه عمل مثبت ، می توان یک عمل منفی انجام داد .

البته باید در نظر داشت که منظور از عمل منفی این است که گاه یک استاد عامل (در امور روحانیات ) ، بنا به دستور باطنی که ممکن است از ملکوت به وی داده شود و یا بنا به تشخیص باطنی خویش ، لازم ببیند  که علوم غریبه کاران سیاه کار را گوشمالی دهد  . و یا حتی سقط نماید . 

چنین عملی منفی می باشد . ولی شیطانی نیست . بلکه می تواند باعث تقرب به حق تبارک تعالی نیز شود. 

چنانچه در مسئله جهاد نیز اینچنین است . و هنگامی که کفار و مشرکین بر علیه مسلمین جنگ هایی را آغاز نمودند و حکم جهاد بر مسلمین واجب شد . کشتن مشرکین و کفار در هنگام جنگ  نه تنها گناه محسوب نمی شد بلکه باعث تقرب و نزدیکی به الله تبارک تعالی بوده است . چنانچه رسول خدا(ص) فرمود: ضربت على (ع)در روز خندق از عبادت جن و انس برتر است.

منتهی کشتار مشرکین و کفار  نیز عملی منفی می باشد و مثبت نیست . 

اصولا منفی از نفی می آید و مثبت از اثبات .

 و نه «نفی» شیطانی است و نه «اثبات » الهی . بلکه گاه ممکن است نفی  شریک داشتن  الله تبارک تعالی (وحده لا شریک له )عملی الهی باشد . و اثبات شریک داشتن برای الله تبارک تعالی عملی شیطانی باشد .

 

پیشتر گفتیم که فکر و آگاهی دارای انرژی و ارتعاشات ظریف می باشد . 

مولانا نورالدین عبدالرحمن جامی در لایحه ششم  کتاب لوایح آورده است : 👇👇👇

 

{ آدمی اگر چه به سبب جسمانیت در غایت کثافت است ، اما به حسب روحانیت در نهایت لطافت است . به هر چه روی آرد 👈حکم 👉 آن گیرد ، و به هر چه توجه کند رنگ آن پذیرد . و لهذا حکما گفته اند : چون نفس ناطقه به صور مطابق حقایق متجلی شود ، و به احکام صادق آن متحقق گردد «صارت کانه الوجود کله » . (آنچه به صورت می آید همانا وجود کل اوست ) 

و ایضا عموم خلایق به واسطه شدت اتصال بدین صورت جسمانی و کمال اشتغال بدین پیکر هیولانی چنان شده اند که خود را از آن باز نمی دانند و امتیاز نمی توانند ، و در مثنوی مولوی آمده  : 👇👇

( ای برادر تو همین اندیشه ای 

مابقی تو استخوان و ریشه ای 

گر گل است اندیشه تو ، گلشنی 

ور بود خاری تو هیمه گلخنی )

پس می باید که بکوشی ، و خود را از نظر خود بپوشی ، و بر ذاتی اقبال کنی و به حقیقتی اشتغال نمایی که درجات موجودات ، همه مجالی جمال اویند ، و مراتب کاینات مرایی کمال او . و بر این نسبت چندان مداومت نمایی که با جان تو در آمیزد ، و هستی تو از نظر تو برخیزد ، و اگر به خود روی آوری ، روی به او آورده یی و چون از خود تعبیر کنی ، تعبیر از او کرده باشی . «مقید» «مطلق »شود و اناالحق هوالحق گردد . 

رباعی 

(گر در دل تو گل گذرد گل باشی 

ور بلبل بیقرار ، بلبل باشی 

تو جزوی و حق کل است ، اگر روزی چند 

اندیشه کل پیشه کنی کل باشی ) } 

 

همانگونه که عارفان بزرگ جهان اسلام  گفته اند . هر کسی همان است که می اندیشد . 

سالکانی در مسیر  سلوک الی الله   به «الله »تبارک تعالی می رسند . که با تیغ ذکر ( ترجیحا از دم مرشدی که اسفار ثلاث خویش را طی نموده باشد و در سفر چهارم باشد )  هر اندیشه ای غیر از اندیشه الله تبارک تعالی را برای ساعاتی از ساحت سینه و دل خویش بزدایند . 

تا به مرور زمان به تجلیات اسمایی و صفاتی و مقام کشف ذاتی برسند ! 

حال اگر شخصی به جای اندیشه و عشق و محبت «الله » تبارک تعالی ، روز و شب در اندیشه ثروت و پول و افزایش درآمد خویش باشد وی همان پول است . و چهره برزخی وی ممکن است مانند حیواناتی زر دوست نظیر مار و یا سنجاب و یا مورچه که علاقه ای به جمع نمودن اموال دارند . دیده شود .

اگر شخصی روز و شب در اندیشه مسائل جنسی و شهوت  باشد . وی همان شهوت است و صورت برزخی این شخص به مانند بهایم خواهد بود ! 

شخصی که روز و شب به فکر آواز خواندن است . و از صدای زیبای خویش لذت می برد . صورت برزخی وی ممکن است شبیه انواع پرندگان دیده شود . 

و قس علی هذا 

حال سخنی با عزیزانی که به وادی دشمن شناسی می پردازند ! 

شخصی که بیش از آنکه به مسائل شناخت حقایق و معارف دین مبین اسلام بپردازد . وقت خویش را صرف  شناخت دشمن می نماید . خواه ناخواه (شناخت دشمن ) بر روی اندیشه وی تاثیر گذار خواهد بود ! فقیر موارد زیادی دیده ام که بچه هایی که عمیقا وارد مباحث دشمن شناسی علی الخصوص ، مباحث مربوط به قبالای یهودی و انجمن های مخفی نظیر (فراماسونری  ایلومیناتی  شیطان پرستی و ...)  شده اند و نسبت سه به یک را رعایت ننموده اند . (یعنی سه ساعت مطالعه و تفکر در باب مباحث معرفتی داشته باشند و یک ساعت دشمن شناسی ) دچار مشکلاتی شده اند .

 

ادامه دارد ...

 

#درد_و_دل #اساتید_عامل #منفی #مثبت #شیطانی #الهی

 

@soltannasir 

3⃣⬆️1⃣⬇️3⃣⬅️1⃣3⃣

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 128
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 455
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,078
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,509
  • بازدید ماه : 2,509
  • بازدید سال : 101,047
  • بازدید کلی : 1,169,485