loading...
سلطان نصیر

 

(جغرافیای علوم غریبه در ایران 41)

 

   {ارتباط سلیمان(ع) با ایران2 }

 

اما نقطه ای که سلیمان(ع) با خادمان خویش فرود می آمده کجا بوده است ? 

در کتاب تفسیر مجمع البیان در تفسیر آیه 36سوره «ص»  آمده است .  👇👇👇👇

{ و حسن آورده است که سلیمان (ع) برای تدبیر امور فرمانروایی گسترده اش بامدادان از فلسطین حرکت می کرد , به هنگام نماز نیمروزی در «قزوین» و شب هنگام در « کابل» بود . }

همچنین در تفسیر مجمع البیان در تفسیر  آیه 12 سوره سبأ آمده است . 

{ «حسن » در این مورد آورده است که : سلیمان بامدادان از دمشق حرکت می کرد و ظهر به سرزمین «اصفهان» می رسید و این مسافت را که مسیر یک ماه برای یک سوار تیزتک و تندرو بود , در نیمی از روز می پیمود ; و ظهر از سرزمین اصفهان حرکت می کرد و در کابل به استراحت می پرداخت و مسیر یک ماه را در نیم روز دوم روز می پیمود ; ما باد را به جای مرکب های تندرو برای او رام ساخته و فرمانبردارش نموده بودیم که او و اشکریانش را به هر نقطه ای که می خواست می برد .

همچنین در کتاب میزان الحکمه جلد 11 ذیل نام داوود(ع) آمده است . 👇👇👇👇👇

{ الإمامُ الباقرُ عليه السلام : و أمّا داوودُ فمَلَكَ ما بَينَ الشّاماتِ إلى بلادِ إصطَخرَ ، و كذلكَ كانَ مُلكُ سُلَيمانَ .

امام باقر عليه السلام : داوود بر سرزمين هاى ميان شامات تا بلاد اصطخر پادشاهى كرد و قلمرو پادشاهى سليمان نيز چنين بود.}

یعنی حیطه حکومت داوود(ع) و سلیمان (ع) تا حدود سرزمین اصطخر در استان فارس بوده است . 

نکته مهم : در اکثر این تفاسیر و روایت ها آمده  است که سلیمان (ع) در  خاک سرزمین ایران زمین فرود می آمده است . که این روایت ها با متن آیه قرآن نیز هماهنگی دارد زیرا فاصله شهری نظیر قزوین تا بیت المقدس در روزگاران گذشته , حدود یک ماه بوده است .  

همچنین عزیزان به یادبیاورند  که پیش تر در مورد وادالنمل گفته شد که بر طبق بعضی داستان های شفاهی منطقه مورچه خورت در استان اصفهان بوده است .

اما بر اساس روایت های شفاهی در وادی این موجودات فرومایه و همچنین اساطیر و داستان های عامیانه  , محل  فرود آمدن سلیمان (ع) منطقه تخت سلیمان در اطراف شهرستان تکاب در استان آذرباییجان غربی بوده است . 

یعنی محلی که ایرانشناسان و مورخین آن را آتشکده آذرگشنسپ در شهر شیز  می نامند . 

تقریبا تمامی بزرگان علوم غریبه جهان اسلام اجماع بر این دارند که تخت سلیمان در نزدیکی تکاب محلی بوده که سلیمان (ع) فرود می آمده است . و قبالیست های یهودی نیز از این ماجرا به خوبی خبر دارند . و پیشتر در شهرستان  تکاب همواره گروه کوچکی یهودی زندگی می نمودند . 

علت این اطمینان اساتید وادی علوم غریبه  وجود تعدادی از شاهدین زنده این ماجرا در میان جنیان است . و ضمن اینکه سایر این فرومایگان نیز با یک یا دو واسطه , دوران سلیمان(ع) را درک نموده اند . 

و نکته مهم درروایت این موجودات وجود گنج بزرگ حضرت سلیمان (ع) در زیر  دریاچه تخت سلیمان است . که به مرور زمان به حجم این گنج افزوده شده است . زیرا ایرانیان نیز بعضی اشیاء قیمتی خویش را به عنوان هدیه در این دریاچه می ریخته اند .

در روایت های شفاهی این فرومایگان قالیچه معروف اسطوره ای حضرت سلیمان در این دریاچه قرار دارد .  

در دوران ریاست جمهوری جناب هاشمی رفسنجانی 😊 که ایشان و پسرانشان هیچ علاقه ای به وادی گنج و دفینه و علوم غریبه ندارند !😉 تعدادی از غواصین , به غواصی در این دریاچه پرداختند و غرق شدند .  هرگز حتی جسد این غواصین یافت نشد . 

غواصی در این دریاچه نیاز به مهارت خاص دارد و آنهایی که پس از غواصی در این دریاچه زنده مانده اند . هیچ گاه به عمیق ترین قسمت های دریاچه نرفته اند . زیرا هر کسی که سعی نموده به عمیق ترین قسمت دریاچه برود ._ به دلیل وجود نیروی کشش خاص دریاچه در عمق این دریاچه , دیگر باز نگشته است .

در پایگاه خبری تکاب در مورد آب این دریاچه اینچنین آمده است . 👇👇👇👇👇👇👇

{ آب دریاچه نسبت به آبهای معمولی بدلیل املاح فراوان آهک ، هیدروسولفید، آهن و منگنز سنگین تر است . هر کس که با بدن لخت غرق شده جسدش بالا نمی آید  بدلیل  اینکه آب دریاچه در 36 ساعت گوشت را تجزیه و از بدن جدا میسازد و چون استخوان سنگین است ته دریاچه میماند(شاید یکی دیگر از دلایل کنده شدن گوشت بدن گرمای زیاد عمق پایین باشد).ولی اگر با لباس غرق شده باشد بدلیل حفظ جسد توسط لباس و تشکیل گاز در بدن بعد از 6 روز روی آب فرستاده میشود . در اتفاق سال 90 هر جای بدن بیرون از لباس بود گوشت نداشت ولی بدلیل لباس مقاوم جسد ، جنازه بعد از 7 روز با فشار از آب بیرون آمد. } 

نکته: مطلب بالا مورد تایید فقیر نیست. زیرا حداقل دوبار غواصین زبده در دریاچه غواصی کردند که منجر به مرگشان شد و جسدشان یافت نشد. 

#جغرافیا #علوم_غریبه #ایران #تخت_سلیمان

#شیز 

@soltannasir 

🔥🏰🔥🏰🔥🏰🔥🏰🔥🏰🔥🏰🔥🏰🏰🔥🏰

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 225
  • بازدید امروز : 310
  • باردید دیروز : 399
  • گوگل امروز : 22
  • گوگل دیروز : 80
  • بازدید هفته : 2,040
  • بازدید ماه : 6,213
  • بازدید سال : 79,502
  • بازدید کلی : 1,147,940