loading...
سلطان نصیر

ادامه...👇

{در دومین گزاره، دو حکیم (در همان دوره) «قوانین خلقت» را مطالعه می کردند و 👈«گاوی سه برابر معمول» خلق کردند که برای جشنی خورده شد. برخی از شارحان، این قوانین خلقت» را با کتاب يصيرا یکسان تلقی می کنند، بنابراین امکان تلقی کردن این کتاب به مثابه قوانین بنیادی ای که ابراهیم ع را قادر به ایجاد یک موجود انسانی کرد، فراهم می شود. زمانی که قبالیستها کتاب يصيرا را پذیرفتند، ایجاد چنین موجودي على الظاهر یکی از امور ذاتی سنت قبالایی شد. با وجود این، می توان متذکر شد که به سختی تنی چند از صدها قبالیستی که با کتاب يصيرا سروکار داشته اند چنین دیدگاهی را بیان کرده اند، و روایت های مرتبط با چنین عملی تنها در دوران جدید رواج یافت.

به نظر می رسد که پیش زمینه این دو گزاره در تلمود (به غیر از دیگر ارجاعات به «قوانین خلقت» که در بیش از هزاران برگ از تلمود و میدراش ها به آنها اشاره شده است موضوعی کاملا بی ربط با کتاب یصیرا است) این پرسشی است که دانشمندان دوران باستان و قرون وسطی مطرح کردند: آیا ایجاد یک حیات به صورت مصنوعی ممکن است؟}

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 141
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 422
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 875
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,306
  • بازدید ماه : 2,306
  • بازدید سال : 100,844
  • بازدید کلی : 1,169,282