loading...
سلطان نصیر

 

          {انجمن مخفی دیر صهیون۱}

 

{دیر صهیون

یکی از انجمن های سری که مورد توجه عموم قرار گرفته است و در نتیجه موفقیت بزرگ اثری به نام اصول داوینچی است، دیر صهیون میباشد. برخی از منفی گرایان ادعا میکنند که این گروه  اصلا وجود ندارد اما تاریخ و-من-موافق این موضوع نیستیم همزمان با شوالیه های تمپلار، انجمن رهبانی کاتولیک در اورشلیم وجود داشت بیانیه پاپ از وجود انجمنی که دارای دیرها و صومعه هایی در کوه کارمل در فلسطین و به علاوه املاکی در جنوب ایتالیا و فرانسه بود خبر داد که وجود این انجمن را ثابت نمود بنابراین سازمانی به نام دیر صهیون با دبیرخانه ای از اسناد در آنِماس به ثبت رسید.

هرگونه مشکلی که مردم در پذیرش وجود دیر صهیون دارند مستقیما ریشه از مردی میگیرد به نام پییر پلانتارد، که دروغ خود را در سراسر اروپا پخش کرده بود.گزارش شده است که او هوادار نازیها و ضد یهود بوده و از دوستی با بزرگان به خود می بالیده و ظاهرا دبیر کل و در آخر استاد بزرگ دیر صهیون بوده است ولی آخرین ادعای او برایش مشکل ساز شد.

در حالیکه در سال 1960 در دیر خدمت میکرد مشغول جعل اسنادی شد که مربوط به زنده ماندن اصل و نسل مِرُوینگیانز، سلسله ای از پادشاهان فرنگی بود. این اسناد به نوبه خود به عنوان بخشی از تحقیق برای کتاب تبار مقدس، جام مقدس استفاده شد. وقتی که نویسندگانی چون مایکل باگنت، ریچارد لی و هنری لینکلن اثر خود را در سال 1982 منتشر کردند بلافاصله تبدیل به پرفروشترین کتاب ها شد.

هنگامی که تبار مقدس، جام مقدس منتشر شد احساسات عمیقی را به وجود آورد و سپس در لیست تحریم شدگان کلیسای کاتولیک قرار گرفت. اصول داوینچی نوشته دان بران(رمانی که از فرضیه باگنت مالی و اثر غیر تخیلی لینکلن الهام گرفته بود)و کتابهای دیگری نیز دنباله رو این نظریه بودند.همه آنها تئوری بحث انگیزی که تبار عیسی مسیح تا به امروز باقی مانده اند و اینکه این راز را نگه داشت ارائه دادند. متاسفانه وقتی که پلانتارد سرانجام اعتراف کرد که اسناد جعلی بوده اند و او قصد داشته این تصور غلط که خود نیز بخشی از تبار مروینگیانز است را القا کند محققین به تبار مقدس،جام مقدس پشت کردند زیرا از منابعی استفاده کرده بود که سندیت آنها اشتباه بود.اصول داوینچی همیشه بسیار مورد انتقاد قرار گرفته و چندین کتاب به رشته تحریر در آمدند تا کل فرضیه را کم ارزش نشان دهند.

پس فکر میکنید اینکه تمام جریان در مورد بچه داشتن مسیح از بین میرود درست است؟ اما این طور نیست و در حقیقت جریان معروفتر شد. بخش اعظم این امر به دلیل تبلیغی است که سر و صداها ایجاد کرد و سبب شده است که محققین مسیحی از کارهای تجاری بیرون بیایند و از آنچه که حس میکنند کلیسای کاتولیک مسیحیت و خود عیسی مسیح را مورد هجوم قرار داده است دفاع کنند. (مانند آن جمله معروف هملت "به نظر میرسد که این خانم خیلی اعتراض میکند")

در جریان این اشتیاقات بین المللی،بسیاری از افراد،اسناد دیر صهیون را که پیدا شده بود مورد بررسی قرار دادند و سرانجام با پییر پلانتارد تماس گرفتند که بسیار مشتاق صحبت کردن بود. بلافاصله بعد از اینکه پلانتارد اظهار کرد که بخشی از تبار مروینگیانز است ثابت شد که ادعاهای او اشتباه است و برای اثبات ادعای او در مورد اصل و تبارش در سال 1984 بدنبال تحقیر مردمی، از سمت استاد بزرگ دیر صهیون استعفا داد و در فوریه2000 درگذشت.احتمالا فکر می کنید که مجادله بر سر این انجمن با اعترافات پلانتارد پایان می پذیرد اما بخاطر اصول داوینچی این مجادله ها تاکنون از بین نرفته است. یکی از دلایلی که هنوز در این مورد بحث و جدل وجود دارد این است که اگرچه جعلی بودن اسناد باگنت، لی و لینکلن در کتابخانه ملی پاریس به سرعت و به آسانی تایید شد از قرار معلوم در آنها تا حدودی واقعیت نیز وجود دارد و این رشته  به انجمن صهیون که از قرن12 وجود داشت ختم میشود حال سوال اینجاست که پلانتارد این اطلاعات را از کجا آورده بود تا سند سازی کند؟واقعا چه کسی فکر میکند یک فرد حقه باز مثل پییر پلانتارد این همه وقت به این نقشه بسیار پیچیده اختصاص دهد درحالیکه هیچ اطلاعی از اینکه ممکن است روزی این موضوع برملا شود ندارد.

اگر نویسندگان تبار مقدس، جام مقدس این اسناد را کشف نمیکردند آیا هنوز این کتاب در کتابخانه ملی خاک میخورد؟ آیا دیر صهیون هنوز وجود دارد و اگر اینگونه است آیا تمامی این هیاهوها پوششی بود تا فعالیت هایشان را مخفی کنند؟طرفداران نظریه توطئه اینگونه فکر میکنند و این موضوع بحث انگیز را زنده نگاه میدارند.}

 

ادامه...👇

 

@soltannasir

🕍

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 206
  • آی پی دیروز : 217
  • بازدید امروز : 269
  • باردید دیروز : 379
  • گوگل امروز : 34
  • گوگل دیروز : 61
  • بازدید هفته : 1,779
  • بازدید ماه : 12,645
  • بازدید سال : 97,957
  • بازدید کلی : 1,166,395