loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

          {درد و دل 95}

{علوم غریبه، اساتید،  وادی جن 1 }


از آنجایی که در این مدت یک سال و اندی که راه ایمیل ها برای پرسش و پاسخ باز بوده و فقیر بارها به سوالاتی در باب جنیان و علوم خفیه و غیره پاسخ هایی داده ام و تقریبا از پرسش و پاسخ در این باره خسته شده ام تصمیم گرفتم که یکبار ولو کوتاه به بعضی مباحث فرعی علوم غریبه و مبحث جنیان بپردازم و بعضی مسائل و نکات را روشن نمایم تا دیگر به سوالات تکراری پاسخ ندهم.
پیشتر تصمیم داشتم که مجموعه دروسی مفصل را در باب جنیان وسایر فرومایگان بنویسم و تجربیات شخصی خویش و خوشه چینی در محضر اساتید را  همراه با آیات و احادیث و نقل بزرگان را ضمیمه این مجموعه دروس نمایم. اما از آنجایی که چنین مجموعه دروسی بابی مستقل را می طلبد که باید دروس ادامه دار تعطیل شود تا مستقلاً در باره این مسئله تحقیق نمایم. و تاکنون چنین موقعیتی پیش نیامده و از آنجایی که نمی دانم تا چه هنگام در خدمت شما خوانندگان خواهم بود !
تصمیم گرفتم چند روزی به طور خاص هم درد و دلی نمایم و به مسايلی از این دست (اساتید و جن )بپردازم و این دروس خلاصه است و زمان لازم برای تحقیق بعضی روایات و نقل آن را ندارم بدین خاطر سطح دروس شاید از جنبه تحقیقی در این زمینه کمی پایین باشد و هدف دادن یک سری اطلاعات مفید به خوانندگان است.
آنچه در این دروس گفته می شود و اعلام می نمایم که برای فقیر مسلم است یا با تحکم در باره آن سخن می گویم آنچه است که در اثر یافتن بدان رسیده ام نه بافتن؛ بنابراین خواننده گرامی توجه نماید در نقل مطالب بعضاً نیازی به نقل داستان و شاهد از آثار بزرگان ندارم و اگر بدان مبادرت ورزم برای اطمینان شما خواننده گرامی است.
اما در بعضی جاها متوقف شوم و بگویم که در بعضی موارد اینچنین دیده شده و یا اینگونه بوده، اینها مواردی است که هنوز برای فقیر مسلم نیست که حقیقت ماجرا چگونه است و نیاز به بررسی های بیشتر دارم.
فقیر نسبت به بعضی سخنانی که از بزرگانی نظیر آیت الله سید علی قاضی و علامه طباطبایی و علامه حسن زاده و... در باب جنیان نقل شده است بعضاً اشکالاتی دارم که در این مجموعه دروس ملاحظه خواهید نمود.
فقیر بخوبی از مقام علمی و معنوی این بزرگان اطلاع دارم اما بزرگ بودن مقام معنوی و علمی یک بزرگ دلیل بر عدم اشتباه وی نمی باشد. حقیقت با افراد تعریف نمی شود. و این بزرگان معصوم نیستند که کلامشان یا نظراتشان عاری از خطا و اشتباه باشد.
یکی از اشکالات بزرگ ما در جامعه تشیع این است که غیر معصومین را در جایگاه معصومین گذاشته ایم و کلامشان را حجت مسلم دانسته ایم و بدون تحقیق نقل می نماییم در علوم غریبه نیز اینچنین است سالهاست که اساتید فن علوم غریبه و بزرگانشان اعم 
از علمای ربانی و اساتید مستقل و یا بعضی پیران طریقت تنها کلام بزرگان را نقل می نمایند و صرف عمل کردن و نتیجه گرفتن را کافی می دانند و کمتر در برابر نظرات بزرگان پیشین رویکرد محققانه و تحقیقی و نقادانه دارند.
جایی که دشمنان ما (جهودان) با تفکر نقادانه و خلاقانه و بکار گرفتن علوم جدیده از کامپیوتر و غیره و غیره گرفته  در حال شکاندن مرزهای این علوم و جابه جایی بعضی معادلات هستند. ما هنوز درگیر تفکر سنتی و سخن و کلام گذشتگان می باشیم.
این مشکل در عالم اسلام بسیار جدی است. عدم تحقیق و عدم ثبت دست آوردها و خاطرات و عدم آموزش اصولی ولو به جمعی گزیده و خصوصی و قربال شده از مشکلاتی است که در عالم اسلام با آن مواجهیم.
برای مثال پیشتر از جناب ملاحسن صوفی آشخانه ای نام بردیم که در  آشخانه در استان خراسان شمالی ساکن هستند و اصالتا نژادشان کُرد کرمانج هست و در تسخیرات و وادی دیوان دستی توانمند دارند. البته ایشان جن نیز دارند و ملک الموکل نیز دارند.
و اکنون در سالهای پایانی زندگیشان می باشند. خب ایشان به مشکلات بسیاری از مردم رسیدگی نمودند چه بسیار افرادی که ماشین های دزدیده شده شان یا کیف پول گمشده شان توسط ایشان کشف شد و یا سایر مشکلاتشان توسط ایشان حل شد. البته کم نبودند افرادی که به ایشان مراجعه نمودند و مشکلشان همچنان لاینحل ماند. البته بعضاً در مواردی که ایشان توسط نیروهای امنیتی برده می شدند تا در امور خاص به نظام کمک نماید فرزندان ناخلف ایشان با کمک بعضی اهالی منطقه ملای تقلبی را جای ایشان به مراجعین معرفی می نمودند و مردم بیچاره را تلکه می نمودند. بعضی افرادی که ملا را نمی شناختند و به آشخانه رفتند و ملای تقلبی را دیدند و نتیجه نگرفتند.
اما پرسش اینجاست ملاحسن در سالهای پایانی زندگانی خویش است نتیجه در خدمت داشتن 34 طایفه دیو و تعداد بسیاری جن و ملک الموکل و غیره چه بوده است ?! پیدا کردن ماشین دزدیده شده مردم و یا کیف گمشده شان یا شکاندن طلسم بستگیشان ?!

ادامه...👇

@soltannasir
👹👺👿😈👻

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 227
  • آی پی دیروز : 217
  • بازدید امروز : 303
  • باردید دیروز : 379
  • گوگل امروز : 34
  • گوگل دیروز : 61
  • بازدید هفته : 1,813
  • بازدید ماه : 12,679
  • بازدید سال : 97,991
  • بازدید کلی : 1,166,429