loading...
سلطان نصیر

مجمع لژ اعظم ماسونی آذربایجان برگزار شد 

نشست سالانه لژ بزرگ ماسونی ملی آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش Azpost.info، آندری بوگدانوف، نماینده لژ بزرگ روسیه در این باره خبر داد.

استادان اعظم آذربایجان، روسیه و واشنگتن در نشستی که در تاریخ 2 ژوئیه در هتل "حیات ریجنسی" برگزار شد، شرکت کردند.

بوگدانوف عکسی از این مراسم به اشتراک گذاشت. این عکس استادان آذربایجان، روسیه و واشنگتن را نشان می دهد که در مجمع سالانه لژ بزرگ ملی آذربایجان شرکت کرده اند.

پروژه تأسیس ماسونری آزاد در آذربایجان با تأسیس لژ آذربایجان در سال 2001 پذیرفته شده و در واشنگتن آغاز به فعالیت کرد.

مرکز مطالعات آذربایجان

🌐 https://t.me/mutaliatazerb

https://t.me/soltannasir/4221

الان جنگ اصلی در جهان در وادی علوم غریبه است

🔸استاد صمدی آملی

پ ن: اشاره جناب صمدی آملی به استفاده از جادو در سوریه قابل توجه است. 

@soltannasir

کانال زیر (سرائر نویس) همان کانال پارانوئید آخرین کانال ادمین سایه نویس است که پس از اظهار ندامت و پشیمانی از اعمال خویش اکنون با نام سرائرنویس به فعالیت خویش ادامه می دهد. اینکه کانال توسط همان ادمین سابق اداره می شود یا خیر را نمی دانم. اما همان خط مشی سایه نویس سابق را دنبال می کند. دوستانی که سایه نویس را دنبال می نمودند می توانند این کانال را دنبال نمایند.  

https://t.me/saraer_nevis/624

🔸افراد سرخ مو بخصوص آنانکه چشمانی روشن و پوستی سفید دارند بدلیل ساختار ژنیشان پوستشان در برابر 👈اشعه فرابنفش خورشید بسیار حساس است و معمولا دچار کک و مک هستند. (به این قضیه خوب دقت کنید) 

نتیجه اینکه اگر شما مویی قرمز رنگ دارید بدانید که احتمالا دارای ژن از ما بهتران هستید 😊 یهودیان معتقدند که حضرت داود خلیفه الله موهایی سرخ رنگ داشته اند. شیخ زاهد گیلانی نیز ژن از ما بهتران داشتند و به قله عرفان رسیدند. 

🔺آنچه بنده خود به آن رسیده ام. این است که افراد مو قرمز معمولا استعداد ماورایی خوبی دارند. (تقریبا نیمی از آنان در این امور کاملا مستعدند) و می توانند در وادی علوم غریبه عملی موفق شوند. اما به موازات استعدادشان معمولا نفسشان میل به کثرات عالم ماده و گاه سرکشی دارد. بنده استاد عرفان نیستم ضمن اینکه هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و نمی توان قضاوت کلی کرد و برای همه یک نسخه پیچید. اما با اینحال به نظرم این افراد بهتر است علی رغم استعدادشان از وادی غریبه (علی الخصوص وادی تسخیر و احضار و دعانویسی و طلسم نویسی، فال گیری) منع شوند.

@soltannasir

🔺در کتاب《تحقیقات قرون وسطی از منابع آسیای شرقی》امیل برتشنایدر آمده که قبچاق ها یک گروه قومی ترک زبان از آسیای مرکزی بودند که پس از تسخیر سرزمینشان توسط مغولها در نیروهای نظامی آنان خدمت کردند. در سند تاریخی چینی "کانگ مو"، مردم قبچاق با موهای قرمز و چشمان آبی توصیف شده اند. 

پ ن : کاموسلا اعتقاد دارد که واژه کیپچاک از دو واژه ایرانی گرفته شده است که شامل کیپ به معنی سرخ و بور و چاک هم واژه سکایی است. 

🔸شاه آرتور پادشاه افسانه ای انگلیس و ملکه الیزابت اول از دیگر شخصیت های معروف مو قرمز در جهان بوده اند.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_hair

❌اما ظاهرا مردمان خزری نیز موهایی قرمز رنگ داشتند. 

{یگانه وصف موجود از این قوم در منابع عربی ظاهرا از قول ابن سعید مغربی و از این قرار است: 《اما خزران در سمت چپ(شمال) سرزمین مسکونی اقلیم هفتم جای دارند و صورت فلکی خیش(بنات النعش) بالای سر ایشان است. سرزمین آنان سرد و مرطوب است، از همین رو رنگ پریده اند و چشمانی آبی دارند و موهایشان افشان و بیشتر 👈قرمز رنگ است، درشت اندامند و برودتی مزاج، و هیئتی وحشیانه دارند.》}(کتاب تاریخ خزران دانلپ ص۲۳)

@soltannasir

🔹موهای قرمز در یک الی دو درصد از جمعیت جهان یافت می شود و فراوانی آن در شمال غرب اروپا بین دو تا شش درصد است.

🔶کشور ایرلند با حدود ده درصد بیشترین افراد مو قرمز در جهان را دارد. این رقم در اسکاتلند شش درصد است. که بیشترین درصد آن در اسکاتلند در ادینبورگ است به طوریکه آن را پایتخت موقرمزهای جهان نامیده اند. به طور کلی موهای قرمز در بین مردمان سلتی ساکن ایرلند و انگلستان و ولز و اسکاتلند بیشترین فراوانی را دارد. 

🔹قوم شناسان عصر ملکه ویکتوریا (قرن ۱۹) مردم اودمورت 👈منطقه ولگا در روسیه را سرقرمزترین مردان جهان می دانستند. منطقه ولگا هنوز یکی از بالاترین درصد افراد مو قرمز را دارد

🔸درصد موهای قرمز در میان یهودیان اشکنازی نسبتا بالا است. مطالعات نشان داده ۳/۶۹ از زنان یهودی دارای موهای قرمز و ۱۰/۹ از کل مردان یهودی دارای ریش قرمز رنگ هستند. 

🔹در منابع چینی، مردم قرقیزستان باستان به عنوان افرادی با پوست روشن، چشم سبز یا آبی و موی قرمز با ترکیبی از ویژگی های اروپایی و آسیای شرقی توصیف می شدند. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Red_hair

@soltannasir

🔸رشیدالدین فضل الله همدانی وزیر یهودی الاصل ایلخانان (سلسله جانشینان چنگیز) در کتاب خویش جامع التواریخ، چنگیزخان مغول را دارای قدی بلند با موهایی سرخ و چشمانی سبز رنگ توصیف می نماید. 

پ ن: پیشتر از کتاب تاریخ سری مغولان نقل کردیم که جده چنگیزخان مغول با مردی زرد رنگ که گاه به شکل سگی زرد رنگ در می آمده و به آسمان می رفته همبستر می شود که این سگ زرد یا از جنیان بوده یا از ایزدان مغولی. البته شاید چنگیزخان این ژن را از اجداد کهن تر خویش به ارث برده باشد. در میان مردمان نواحی آسیای مرکزی نیز موی سرخ بسیار دیده می شود. 

🔹شاه اسماعیل صفوی نیز یکی دیگر از شخصیت های معروف است که موهایی قرمز رنگ داشته است. به نظر بنده با وجودی که نسب اجدادی اسماعیل صفوی از سمت جده اعلایش که دختر شیخ زاهد می شده است به جنیان می رسد. اما وی این رنگ مو را احتمالا بیشتر از سمت اجداد مادری خویش به ارث برده است. زیرا مادر شاه اسماعیل صفوی عالم شاه بیگم همسر سلطان حیدر صفوی دختر اوزون حسن پادشاه و دسپینا خاتون دختر امپراتور ترابوزان  بوده است. 

https://folklorethursday.com/folklife/redheads-are-descended-from-cats/

ادامه.👇

@soltannasir

تصویر جنازه رامسس دوم فرعون هم دوره حضرت موسی کلیم الله با موهای سرخ رنگ 

🔹در دوران تفتیش عقاید اسپانیا، موهای قرمز نیز به عنوان مدرکی مبنی بر جادوگر بودن شخص استفاده می شد، زیرا اعتقاد عامیانه بر این بود که موقرمزها آتش جهنم را دزدیده بودند.

🔸در مصر باستان در زمان های قدیم اعتقاد بر این بود که رنگ قرمز بدشانسی می آورد. سالی یک بار مراسمی برگزار می شد که در آن زنی مو قرمز را زنده زنده می سوزاندند. این تلاشی برای از بین بردن بخت بد موهای قرمز بود. اما از سوی دیگر، آنها مو قرمزها و حیوانات با موهای قرمز را با خدای ست مرتبط می کردند. بسیاری از فراعنه موهای قرمز داشتند، از جمله رامسس (فرعون زمان حضرت موسی کلیم الله) که یکی از قدرتمندترین آنها بود.

🔹در سنت روسی موهای قرمز نشانه خلق و خوی آتشین و دیوانگی است. یک ضرب المثل قدیمی روسی می گوید: هرگز هیچ قدیسی با موهای قرمز وجود نداشته است. 

🔸یهودا اسخریوطی از حواریون حضرت عیسی روح الله که مکان وی را در ازای گرفتن پول نشان می دهد در اعتقادات مسیحیان دارای موهایی قرمز بوده است. 

ادامه...👇

@soltannasir

{در مصر باستان، تصور می کردند اشخاص مو قرمز، تحت کنترل ست (set) یا 《تیفون》 (typhon) خدایان جهان زیرین هستند. به کودکان مو قرمز، طلسمی داده می شد تا آنها را از ربوده شدن توسط خدای پلید محافظت کند. در 👈روسیه معتقد بودند افراد مو قرمز دانش سحر و جادوی بیشتری نسبت به دیگران دارند؛ از این رو این افراد غالبا مورد تنفر بودند. }(کتاب فرهنگ سمبل ها، اساطیر و فولکلور گرترود جابز ص ۲۳۸)

🔹گفته می شد که موهای قرمز در اروپای مسیحی نشانه جادوگری محسوب می شده است. و اغلب برای متهم کردن یک فرد به جادوگری کافی بوده است. 

Malleus Maleficarum 

(رساله چکش جادوگران نوشته هاینریش کرامر کشیش قرن پانزدهم در آلمان) جادوگران را دارای موهای قرمز و چشمان سبز می داند. 

🔸در منابع قرون وسطایی و پیشین نیز خواص جادویی خاصی را به ساختار بیولوژیکی افراد مو قرمز نسبت می دهند. متون لاتینی در قرن سیزدهم بیان می کردند که خون یک مو قرمز می تواند مس را به طلا تبدیل کند. گفته می‌شود که از چربی یک مرد مو قرمز می‌توان برای ساختن سم استفاده کرد و از ادرار پسران مو قرمز برای ساختن رنگ برای شیشه‌های رنگی استفاده می‌شود.

ادامه...👇

@soltannasir

نکته ۱: همانگونه که ملاحظه نمودید. جده شیخ زاهد گیلانی دختر پادشاه جنیان بوده است. از این حکایت ثابت می شود که نه تنها ازدواج جن و انس ممکن است بلکه از این ازدواج می تواند فرزندانی متولد شود. 

نکته ۲: نسبت جنی شیخ زاهد گیلانی مانعی در راه کمال ایشان در عرفان نبوده است. پس از این حکایت می توانیم دریابیم که با داشتن نسب جنی نیز فرد به شرط داشتن استعداد و تلاش می تواند به کمال برسد. 

نکته ۳ : به نظر بنده نسبت جنسانی اگر در فردی بروز و ظهور خارجی داشته باشد. می تواند به فرد استعدادهای ماورایی نظیر ارتباط با عالم جنیان و تکان دادن اشیا و ذهن خوانی و.... بدهد. 

پ ن : منظور ار بروز و ظهور این است که هرگاه دو فرزند از یک پدر و مادر مشترک که جد آنان از جنیان بوده است را در نظر بگیریم. گاه این ژن جنسانی در یکی از فرزندان بروز و ظهور خارجی دارد این بروز و ظهور خارجی معمولا نشان دهنده استعداد بیشتر آن فرد در حیطه امور ماورا الطبیعه است. 

نکته ۴: به نظر فقیر استعداد عرفانی (درد عشق حق تبارک تعالی) ربطی به ژن جنسانی و یا ارتباط با ماورا ندارد. استعداد خاص شیخ زاهد گیلانی در عرفان نیز ارتباط به اجداد انسانی ایشان که اهل سلوک و زهد بودند دارد. 

@soltannasir

تعداد صفحات : 301

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 386
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 1,242
  • باردید دیروز : 293
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 44
  • بازدید هفته : 5,272
  • بازدید ماه : 5,272
  • بازدید سال : 103,810
  • بازدید کلی : 1,172,248