loading...
سلطان نصیر

عید سعید غدیرخم عید اکمال دین و وصایت و ولایت و امامت و خلافت حضرت اسدالله الغالب شمس المشارق و المغارب امام العوالم امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بر قطب آسیای وجود حضرت مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و محبین حضرتش مبارک باد. 

@soltannasir

کتاب اسرار علم حروف در فتوحات مکیه 

مؤلف: حسین توفیقی

ناشر: دانشگاه ادیان و مذاهب

زبان: فارسی

سال چاپ:  1400

نوبت چاپ: 1

تعداد صفحات: 110

قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)

کتابی مختصر و مفید در مورد اشارات حروفی ابن عربی در فتوحات مکیه، نویسنده در جایی مدعی شده بعد از سالها توانسته از باب علم حروف در فتوحات مکیه رمزگشایی کند. که البته ادعای بزرگی است و هنوز سوالات بی جواب و نکاتی وجود دارد که شاید نویسنده از آن آگاه نباشد. اما با اینحال در این کتاب مختصر و مفید نکات خوبی وجود دارد. حتی دو سه مورد آن برای خود بنده هم مفید و تازه بود و بدان فکر نکرده بودم. بنابراین کتاب ارزشمندی است و توصیه می کنم دوستانی که به مبحث علم الحروف در فتوحات مکیه علاقه دارند آن را تهیه نمایند. البته به نظرم برای استفاده از کتاب آشنایی با زبان عربی تا حد متوسط لازم است. 

🔸کتاب تقریبا در بازار تمام شده در سایت گیسوم ظاهرا موجود است. احتمالا در کتابفروشی های تخصصی و خوب هم یافت بشود. 

@soltannasir

واقعا مسئولین و ناشرین محترم باید فکری برای قیمت ها بنمایند اکثر دوستداران کتاب مثل خود بنده از دهک های پایین درآمدی جامعه هستند. با چنین قیمت هایی در نهایت خود ناشرین بیشترین ضرر را خواهند کرد. 

شاید عده ای از ناشرین دفاع نمایند که قیمت های تمام شده چاپ کتاب بالاست. بنده هم اطلاع دارم که در صنعت چاپ و نشر کشور (واردات کاغذ و سایر محصولات مورد نیاز در این صنعت) به مانند بسیاری از جاهای دیگر مافیای بزرگی شکل گرفته است. اما با اینحال تجربه به بنده نشان داده است که قیمت تمام شده یک کتاب برای ناشر عمدتا ۴۰ الی ۵۰ درصد قیمت پشت جلد کتاب است. فکر کنم اگر مسئولین همت کنند بشود برای کم کردن این قیمت پشت جلد کتاب ها تدابیری اندیشید. 

@soltannasir

کتاب جوامع احکام النجوم 

نویسنده: ابوالحسن علی بن زید بیهقی 

تصحیح : دکتر رضا فهیمی

نشر: سخن 

قیمت : ۴۵۰ هزار تومان 😊(ناقابل است)

قطع :وزیری

تعداد صفحه :872

سال انتشار شمسی :  1401

نوع جلد : زرکوب 

زبان : فارسی

🔸کتابی فوق العاده و تخصصی در مورد احکام نجوم ایرانی به زبان فارسی. بدون شک هر فرد محققی در نجوم ایرانی باید این کتاب را تهیه و مطالعه نماید. 


@soltannasir

در فایل پی دی اف جنگ های باطنی نقل کردم که در جلسه خصوصی ای که استاد ما مرحوم آیت الله محمدحسن قاضی جهرمی درس خوانده حوزه نجف و استاد عامل در علوم غریبه در طهران با علامه حسن زاده آملی داشتند تنها دو شاگرد علامه حسن زاده آملی شرکت داشتند جناب صمدی آملی و دیگری هم اهل آمل بودند و نامشان خاطرم نیست. (جلسه شهریور سال ۹۰ تشکیل شد) از همین نکته بنده می توانم پی ببرم که بر خلاف تمام ادعاهای بدخواهان جناب صمدی آملی که می گویند علامه ایشان را طرد کردند و بعضی اختلافات معرفتی که خود بنده با ایشان دارم. اما بنده می گویم ایشان صاحب سر علامه حسن زاده در بُعد باطنی بوده اند. 

قصد ندارم بیشتر از این در مورد ایشان صحبت کنم. چون با شناختی که از ایشان دارم اگر مطالب بدستشان برسد مطمئنا کتمان خواهند کرد. 

بنابراین‌ تنها به مبحث عاملیت خواهم پرداخت. 

soltannasir@

تصویر صفای درویشی سردار سعید قاسمی (بلیغ علی، دُرعلی) با یوسفعلی میرشکاک (برق علی، که گُعده علی نیز خوانده می شوند) هر دو از دودمان جلالی و ارادتمندان جناب میر عبدل علیشاه خراسانی 

@soltannasir

این تصویر برای فهم بهتر مطلب طراحی شده است. 

در مرکز دایره قطارکش قرار دارد. دور وی هفت دایره قرار دارد. هر کدام از مریدان پس از نوشیدن پیاله حقیقی از دست مرشد صاحب دم ( نه پیاله جعلی از دست مرشدی که خود اندر خم یک کوچه است) بر حسب استعداد وجودی خویش وارد یکی از این هفت دایره می شود. 

🔸غیر ممکن نیست اما خیلی بعید است و کم دیده شده که فردی از دایره ای که ابتدا در آن ورود کرده ارتقا پیدا کند و به دایره بالاتر وارد شود.  

@soltannasir

وسط نشسته گرند لژ فری ماسونری (معادل پیرمغان در طریقه مهری) دو طرف وی دو تن از بزرگان ایستاده اند که خود به مثابه دو ستون بُعَز و یاخین هستند. 

فرد زانو زده به احتمال زیاد ناظم جلسه (پیر دلیل) است. 

دو فرد ایستاده را می توان به پیر دعا و پیر شهود در مراسم تشرف خاکساران نیز شبیه دانست. ایضا می توان فرد نشسته را به مثابه ایزد مهر دانست. و دو فرد ایستاده را دو ایزد رشن و سروش (همکاران مهر) در روز داوری. 

به نظر می آید که شنل گرند لژ از پوست و پشم حیوانات درست شده است. و این پوست شنل تا روی صندلی امتداد یافته است و وی(گرند لژ) بر روی آن نشسته است. شاید بتوان آن را به مقام پوست نشینی در طریقه های درویشی شبیه دانست.  

در بالا حرف G با اسپل بزرگ درون ستاره پنج پری نوشته شده که در مثلثی قرار دارد. G در این شکل نگارشی خود به ج رسم الخط عربی شباهت دارد. 

@soltannasir

تعداد صفحات : 301

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 386
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 1,246
  • باردید دیروز : 293
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 44
  • بازدید هفته : 5,276
  • بازدید ماه : 5,276
  • بازدید سال : 103,814
  • بازدید کلی : 1,172,252