loading...
سلطان نصیر

حضرت مهدی (عجل الله ) به برکت این اسم یعنی اسم جامع 313تن یاران خود را که در نقاط عالم پراکنده و متفرق هستند نزد خویش جمع می نماید

در روایتی از امام ناطق جعفر صادق (ع) به مفضل آمده :
مفضل : ای آقای من امام مهدی کجا و چگونه ظاهر می شود ؟
امام صادق فرمود : ای مفضل ! او به تنهایی آشکار می شود و تنها به طرف خانه خدا می آید و تنها داخل کعبه می شود .....

آنگاه بین رکن و مقام می ایستد و با صدای رسا می گوید ای نقبا و مردمی که به من نزدیکید و ای کسانی که خداوند شما را پیش از ظهور من
👈روی زمین برای یاری من ذخیره کرده است 👉
برای اطاعت از من به سوی من بیایید , صدای او به این افراد می رسد و آنها در شرق و غرب عالم در حالیکه بعضی در محراب عبادت و گروهی. خوابیده اند به یک چشم به هم زدن , بین رکن و مقام نزد او خواهند بود

پس به برکت این اسم یاران پراکنده حضرت جمع می شوند در یک لحظه نزد آن حضرت .

می توان حضرتش را به مانند آهن ربایی تشبیه نمود که فلزات کوچک اطراف خود را نزد خویش جمع می نماید

و در این تشبیه این نکته نهفته است که آهن ربا فلز را جذب می نماید جنس دیگر را جذب نمی نماید مانند پلاستیک یا چوب و ....
پس حضرتش که پاک است و منبع نور
کسانی به سمتش جذب می شوند که از جنس حضرتش باشند پاک و نورانی
یعنی تطابق داشته باشند .

آیا نشنیده ای این آیه را {الله لا اله الا هو لیجمعنکم الی یوم القیامة لا ریب فیه و من اصدق من الله حدیثا } (نساء آیه 87)
{الله کسی است که هیچ معبودی جز او نیست به یقین در روز قیامت (قیام حضرت مهدی ) که هیچ شکی در آن نیست شما را جمع می نماید (گرد خواهد آورد نزد حضرت ) و راستگو تر از خدا در سخن کیست }
اگر بگویی که این آیه که اشاره به قیامت دارد چه ربطی به موضوع حضرت مهدی دارد ?!
می گویم عالم تأویل فراخ است 😊
و بر صاحبان خرد و راسخین در علم
پوشیده نیست که هر آیه ای که در قرآن مجید و عزیز اشاره به قیامت دارد یک معنی باطنی آیه ممکن است اشاره به قیام حضرت مهدی (عجل الله ) داشته باشد

پس به آیات قیامت و علم الساعة وآیاتی اینچنینی می توان از دریچه ای دیگر نگریست.

telegram.me/soltannasir

 

همانطور که گفته شد قرآن کتاب جامع است که تمام حقایق هستی را در بر می گیرد از منظر عرفا
و این که قرآن 114 سوره دارد را عرفا
با اسم جامع که از اسما خداوند است مطابق می دانند
زیرا جامع به ابجد عددش 114 می شود
ج=3
ا=1
م=40
ع=70
پس اکنون سر عدد 114سوره برای قرآن مجید مشخص می شود



( تحقیق در مورد جمعه )

جمعه روز ظهور حضرت مهدی (ع) می باشد
جمعه از آن جهت در ادبیات عرب جمعه نامیده می شود که مردم در آن اجتماع می نمایند و از ریشه جمع می باشد

از امام محمد باقر العلوم (ع) پرسیدند که چگونه جمعه نامیده شد ?
ایشان فرمودند : برای اینکه خداوند آفریدگان خود را برای ولایت محمد (ص) و وصی او در میثاق (عهد الست ) جمع نمود و آن روز را جمعه نامید

در کتب جفر و اذکار نظیر بحر الغرائب آمده که :

دعوت اسم جامع الشتات و جامع المتفرقین
باعث جمع متفرقات و پراکندگی ها می شود

و این را ذکر حضرت سلیمان (ع) دانسته اند که به برکت این اسم جن و انس و وحوش و پرندگان را دور خود جمع نموده بود

و اگر شخصی بخواهد اطرافیانش را که از نزد وی پراکنده شده اند جمع نماید باید به دعوت این اسم بپردازد


اما جمعه در داستان خلقت روزی است که خداوند بعد از خلقت آسمانها و زمین و خورشید و ماه و ستارگان و درختان و حیوانات به خلقت حضرت آدم (ع) پرداخت و آدم را بر همه موجودات سروری و خلافت داد
پس از این جهت جمعه , جمعه نامیده می شود که خداوند همه موجودات را نزد خلیفه اش جمع نمود

telegram.me/soltannasir

نكته اي جالب
چرا در شب قدر دعای جوشن کبیر می خوانیم ؟

در مورد شأن نزول آيه { لیلة القدر خير من الف شهر }
(شب قدر از هزار ماه نزد خداوند بهتر است )

آمده است در تفسیر ابن عباس
(در حضور پیامبر گفته شد : مردی از بنی اسراییل لباس رزم بر تن و سلاح خود را به دوش کشید و خدا به او عمری طولانی داد و او هزار ماه در راه حق و عدالت و پیکار با ستم لباس رزم از تن بیرون نیاورد و جهاد کرد

پیامبر (ص) از خداوند خواست که برای امت او نیز چنین فضیلتی قرار داده شود
خداوند به ایشان وحی نمود که ما به تو شب قدر دادیم که از هزار ماه بهتر است
و دعای جوشن کبیر نیز نامش جوشن است که نوعی لباس رزم است جوشن و 1000اسم خداوند را در بر دارد

و در اکثر کتب به این ارتباط معنا دار اشاره نشده
در مورد داستان جذاب دعای جوشن کبیر و شأن نزول این دعای گران قدر و ارتباطش با امام علی بن ابی طالب (ع) عزیزان به کتاب مفاتیح الجنان رجوع نمایند



درست است که مقام قرآن و جمع برای رسول الله در نظر گرفته شده
و مقام فرقان برای امامان اثنی عشر علی الخصوص حضرت علی (ع) و حضرت مهدی
(عجل الله )

اما مقام قرآن و جمع به صورت وراثت اختصاص به امامان اثنی عشر شیعه دارد یعنی ائمه این مقام را از رسول خدا ارث معنوی برده اند

و همانطور که همه می دانند در شب قدر مقدرات عالم بر امام هر زمان فرود می آید
در حدیث از امام محمد باقر العلوم داریم که :
(انه ینزل فی لیله القدر الی ولی الامر تفسیر الامور سنة سنة يومر في امر نفسه بكذا و كذا و في امر الناس بكذا و كذا ) (الكافي جلد 4)
{در شب قدر به ولی امر (امام هر زمان)تفسیر کارها و حوادث نازل می شود و وی درباره خویش و دیگر مردمان مامور به دستورهایی می شود }

telegram.me/soltannasir



شیخ اکبر محمد محی الدین ابن عربی در فتوحات مکیه باب 325 سخن جالبی دارد و می گوید : سپس بدان ! خداوند
فرقان را در شب قدر پانزدهم شعبان نازل کرد و در ماه رمضان (شب قدر )
قرآن را نازل فرمود , تمام اینها در آسمان دنیا (فرود آمده ) است و در بیست و سه سال به صورت فرقان و بخش بخش دارای آیات و سوره ها نازل شده و فرود آمده است تا منازل دانسته شود و مراتب روشن گردد ,

پس از نزولش به زمین در ماه شعبان , فرقان تلاوت می شود و از نزولش در ماه رمضان قرآن تلاوت می شود

از نظرابن عربی کتاب خدا دارای دو نام است و دو مقام یکی مقام قرآن است که مقام جمع است که کل حقایق هستی رو آنگونه که هست پذیرا است و کتاب به صورت قرآن در،شب قدر در ماه رمضان نازل شده

و دیگری فرقان است که مقام فرق است
فرق و تمایز بین حق و باطل
از نظر ابن عربی مقام قرآن که جمع است بالاتر است از مقام فرقان
و فرقان (مقام فرق ) درجه ای پایین تر است از قرآن (مقام جمع )

ابن عربی همچنان می گوید که مقام قرآن. (جمع ) مقام رسول الله است
اما وی اشاره نمی کند که مقام فرقان مقام کیست
اما ما بخوبی می دانیم که مقام فرقان مقام کیست
مقام فرقان هم مقام مولای متقیان علی بن ابی طالب ع است ,و هم مقام فرزندش مهدی موعود و منتظر ع می باشد
ما در احادیث فرقین (شیعه و سنی ) داریم که حضرت علی صدیق اکبر وفاروق اعظم است (ابن حجر عسقلانی الاصابه فی تمییز الصحابه و طبرسی الاحتجاج )

ما در شأن مولی متقیان
علی بن ابی طالب( ع ) احادیث دیگری نیز داریم که اشاره به مقام فاروق بودن حضرتش دارد
مانند حدیث معروف که در منابع و مصادر فرقین شیعه و اهل سنت نقل شده است
(علی مع الحق و الحق مع علی و لن یتفرقا حتی یردا علی الحوض یوم القیامه )
(علی با حق و حق با علی است و هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد خواهند شد )


در حدیث معروف دیگر که بیشتر در منابع شیعه نقل شده اما در تعدادی از،منابع اهل سنت نیز موجود می باشد
نقل شده که خود حضرت علی (ع ) می فرمایند : انا قسیم النار (من قسمت کننده آتش دوزخ هستم )

پس حضرت علی (ع) جدا کننده مرز بین حق و باطل است و مانند سنگ محکی است و یا همچون غربالی است که حق و
باطل را از هم جدا می نماید
مصداق مهم آن خود تاریخ اسلام است که در زمان رسول الله در سال آخر زندگیشان اسلام در سرتاسر شبه جزیره گسترش یافت
و این یعنی مقام جمع
اما از این تعداد زیاد مسلمین فقط حدود 17یا 18نفر خلافت خلیفه اول را قبول ننمودند
در بعضی منابع این تعداد بیشتر نقل شده
اما عموم مسلمین با وجود حادثه غدیر با خلیفه اول همان ابتدا بیعت نمودند
و بعد از به خلافت رسیدن حضرت علی ع
به جنگ با ایشان پرداختند
و در واقع حوادث صدر اسلام عیار ایمان مسلمین را مشخص نمود

(احسب الناس ان يتركو ان يقولو امنا و هم لا يفتنون 2 و لقد فتنا الذين من قبلهم فليعلمن الله الذين صدقوا و ليعلمن الكاذبين 3) سوره عنکبوت
(آیا پنداشته اند مردم که رها می شوند به مجرد اینکه بگویند ایمان آورده ایم و ایشان آزمایش نشوند 2 و هر آینه آزمودیم آنان را که پیش از ایشان بودند پس قطعا می شناسد الله آنانی را که راست گفته اند و قطعا خوب می شناسد دروغگویان را 3 )

و این تفسیر آیه 80 و 81 سوره الاسراء است
{و قل رب ادخلنی مدخلی صدق و اخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطانا نصیر (80) و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا(81) }
و این جاء الحق و زهق الباطل همان مقام فرقان بودن است که اختصاص به سلطان نصیر دارد , و این مقام مختص حضرت علی بن ابی طالب (ع) و امام مهدی (عجل الله ) است
در فرازی از زیارت عاشورا می خوانیم که
{و اکرمنی بک ان یرزقنی طلب ثارک مع 👈امام منصور 👉من اهل البیت محمد صلی الله علیه و آله ...........................
و ان یثبت لی عندکم 👈قدم صدق 👉
فی الدنیا و الاخرة و اسئله ان یبلغنی المقام المحمود لکم عند الله و ان یرزقنی طلب ثاری کم مع 👈امام هدی ظاهر ناطق بالحق منکم 👉.................}
{و روزیم گرداند خونخواهی تو را در رکاب امام منصور (یاری داده شده که منظور امام زمان است ) از خاندان محمد (ص) ........ و همانا پابرجا دارد برای من در پیش شما گام راست در دنیا و آخرت (اشاره به آیه و قل رب ادخلنی مدخل الصدق دارد ) و از او می خواهم که برساند مرا به مقام محمود (پسندیده ) شما در نزد خدا (جالب است اشاره به آیه 79 سوره الاسرا دارد (عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا 79) که دقیقا پیش از آیه 80و 81 الاسراء می باشد )
و روزیم کند خونخواهی شما را با امام هدی هدایتگر (امام مهدی منظور است ) که ظاهر است (دیگر در غیبت نیست و ظهور نموده ) و ناطق گویا به حق است

این فراز های زیارت عاشورا برای هر عاقلی حجت را تمام می نماید که سلطان نصیر کیست و چرا نیمه شعبان شب نزول فرقان مبین می باشد

telegram.me/soltannasir

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی

همانطور که همه می دانیم نیمه شعبان
شب ولادت حضرت حجت است
در مورد فضیلت نیمه شعبان احادیثی نقل شده که به دو مورد آن اشاره می شود
پیامبر اکرم ص فرمودند : در شب نیمه شعبان روزی ها تقسیم می شود و عمر مردم معین می گردد و روندگان به حج
نامشان نوشته می شود و خدای تعالی در خلق خود افراد بیشماری را می آمرزد

امام محمد باقر العلوم ع می فرماید :
شب نیمه شعبان بعد از 👈لیله القدر 👉
برترین شب هاست خداوند در آن شب فضل خود را به بندگان عطا می فرماید و ایشان را به کرم خویش می آمرزد , پس در تقرب جستن به سوی خدای تعالی کوشش کنید زیرا خداوند به ذات مقدسش قسم یاد فرموده است که هیچ سائلی را در آن شب از درگاه خود دست خالی بر نگرداند مادامی که خواست او معصیت نباشد و خداوند آن شب را
👈به ما 👉 اختصاص داده است پس در دعا و ثنا بر خدای تعالی در آن شب کوشش نمایید


اما اهل سنت نیز برای شب نیمه شعبان
فضیلت قایل هستند , بخصوص سلاسل صوفیه اهل سنت مانند قادریه و نقشبندیه
آنان از شب نیمه شعبان به عنوان شب برات یاد می نمایند
و برات در لغت به معنی نوشته ای است یا سندی که به کسی دهند و به استناد آن چیز دیگر بگیرند
یعنی صوفیان اهل سنت و عده ای از مردم اهل سنت مناطقی که فرهنگ تصوف در آن رواج دارد
در شب نیمه شعبان اعمال نیک انجام می دهند و این را به عنوان برات و عمل خیر به خداوند می دهند تا به استناد آن آزادی از آتش یا پاداش دیگر اخروی و دنیوی
دریافت نمایند

عده ای از اهل سنت شب برات را فقط شب قدر می دانند
و عده ای شب نیمه شعبان را نیز شب برات می دانند

چنانچه حافظ شیرازی در غزل معروف خویش می گوید
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
بیخود از شعشعه پرتو ذاتم کردند
باده از جام تجلی صفاتم دادند
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
آن شب قدر که این تازه براتم دادند


telegram.me/soltannasir



از آنجایی که بخش زیادی از مطالب کانال پیش از این در گروهی خصوصی نوشته شده بود
اعضای آن گروه بخوبی متوجه شدند پس از مدت زیادی , که هر درسی را اگر بخوبی نخوانند در دروس و مطالب بعدی دچار مشکل خواهند شد
و در کانال دیگری از مجموعه سلطان نصیر تا حدی بعضی آموزش ها خواهد بود نظیر مقدمات علوم غریبه و آموزش زبان عبری
و یادگیری این دروس موازی کمک شایان در فهم دروس آینده خواهد نمود

نكته ای دیگر
از آنجایی که این یک کانال هست نمی توان هر درسی را فوق العاده مفصل ارایه داد
چون حجم مطالب کانال زیاد خواهد شد و این کار را برای افرادی که چند ماه دیگر (اگر زنده بودیم ) به جمع ما ممکن است بپیوندند مشکل خواهد نمود

و دیگر این که سابقا مطالب با تاکید بر دشمن شناسی و مطالب علوم غریبه و حیطه باطن شروع شد
افرادی بودند به عرفان و عشق و سلوک علاقه مند بودند و معترض بودند بخاطر حجم زیاد مطالب اینچنینی
خیلی از این افراد گروه را ترک نمودند

اما عده ای ماندند و سپس دیدند که آن مطالب تمام شد, و به عرفان و ادیان و سایر دروس وعده داده شده نیز پرداخته شد


در طی دروس ممکن است مطالبی گفته شود که عده ای از دوستان دلیل بر تعصب یا فرقه گرایی نمایند

در حالی که اینچنین نیست و لطفا دروس را با دقت بخوانید و از زود قضاوت کردن پرهیز نمایید

در اوایل دروس ممکن است کمی گنگ باشد برای عده ای اما بتدریج در طی ماه های آینده مطالب روشن خواهد شد
پس بعضی اوقات اگر مطلبی گنگ هست
صبر نمایید .چیزی که روز به روز در مردم این زمانه کمتر پیدا می شود !

زمان همه چیز را روشن خواهد نمود .

telegram.me/soltannasir



بدیهی است که هر مطلبی مخاطب خاص خود را دارد .
بعضی مطالب مانند اخبار یا بعضی برنامه های تلویزیونی مانند پخش مسابقات فوتبال یا بعضی کتاب های داستانی رمان مخاطبینش عموم جامعه را در بر می گیرد
اما بعضی برنامه های تلویزیونی مانند مستند های علمی که از شبکه مستند یا چهار پخش می شود
یا بعضی کتب مخاطبین خاص خود را می طلبد
مطالب کانال سلطان نصیر برای مخاطبین عام در نظر گرفته نشده .
هر چند که سعی می شود , مطالب تا حد ممکن ساده نوشته شود تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده نمایند
اما هر چقدر مخاطب اطلاعات وسیع تری داشته باشد و تلاش بیشتری نماید برای فهم مطالب استفاده بیشتری خواهد نمود از مطالب کانال

در نهایت هر کسی به اندازه ظرف خود و فهم خود از مطالب می تواند استفاده نماید و برداشت های خاص خود را داشته باشد
بنابراین مخاطبین کانال باید بدانند مطالب از جنس مطالب روزنامه ای نیست که روزنامه وار بخوانید و رد شوید!

telegram.me/soltannasir


جنس مطالب کانال از جنس مطالبی نیست که بتوان در دانشگاه گفت
از جنس مطالبی نیست که بتوان در حوزه های علمیه از آن سخن گفت
یا در صدا و سیما
یا در موسسات رسمی
یا در خانقاه ها

هر چند نویسنده هم در دانشگاه بوده و هم در حوزه ها و هم در خانقاه ها
اما چنین مطالبی را نمی توان در چنین مکان هایی گفت
شاید محیط مجاز و کانال که یکطرفه است بهترین مکان برای ارائه مطالبی اینچنینی است
با اینکه بخش اعظم مطالب کانال از کتب و مقالات و اینترنت استخراج شده

اما بخشی از مطالب در اثر سیر و سلوک عملی بدست آمده
و اطلاعاتی ناب بخصوص در حیطه باطن و جنگ های باطنی در این کانال تا جایی که بتوان گفت در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت تا همگان متوجه شوند که چه خبر است .

بدیهی است که چنین جنس مطالبی مستند برای اهل دانش نخواهد بود اما با این حال بد نیست که هم اهل دانش و دشمن شناسان و سالکین این مطالب را بخوانند و استفاده لازم را ببرند.

telegram.me/soltannasir



اکنون پس از توضیح نام سلطان نصیر به توضیح اهداف کانال می پردازیم
همانطور که از نام سلطان نصیر مشخص است کانال در مورد حضرت صاحب الامر و صاحب الزمان هست
این کانال شامل مطالب متنوعی خواهد بود اما تماما در راستای مسئله ظهور امام زمان و آخر الزمان این مطالب متنوع بکار گرفته خواهد شد

از مهدویت در قرآن و احادیث تا موعود شناسی در ادیان مختلف
و دشمن شناسی (صهیونیست و فراماسونری و ایلومیناتی و انجمن های مخفی و قبالا وووو )
و عرفان (عرفان نظری و عرفان عملی )
و حیطه علوم غریبه و خفیه (در حد آشنایی با مقدمات و آموزش اولیه نه بیشتر )
و ادیان و فرق (بررسی ادیان و اسطوره و فرق مختلف در ادیان )


بدیهی است که هر کدام از دانش های اشاره شده تخصص خاص خود را می طلبد ,
و امروزه با تخصصی شدن دانش ها هر کسی فقط در یک حیطه تخصص دارد
من باب مثال کسی عرفان پژوه است امام تخصص اصلی اش حافظ شناسی است
شخصی دیگر مولوی شناسی

یا شخصی در رشته ادیان تمام عمرش را صرف تحقیق در آیین هندو می نماید.

یا اینکه شخصی دیگر متخصص صهیونیست شناسی است
و قس علی هذا
پس هر کدام از حوزه های علوم اشاره شده تخصصی هستند و چنانچه شخصی تمام عمرش را صرف یک دانش نماید شاید نتواند به پایان آن برسد
و ما از این دانش ها برای راستای اهداف خود استفاده خواهیم نمود
اما طبیعتا ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم و گاه این اشتباهات فاحش باشد
پس صاحبان دانش که مطالب را می خوانند از این که در بعضی موارد پا در حیطه تخصصی آنان گذاشته ایم بر ما ببخشند و نسبت به اشتباهاتمان نیز با کرم و بزرگواری که از صاحبان دانش انتظار می رود چشم پوشی نمایند
اما ما برخلاف خیلی ها از اشتباه کردن نمی ترسیم .
اصولا در هر حرکت و مسیری اشتباه ممکن است پیش بیاید اشتباه نشان پویایی است یعنی شخص دارای حرکت است و سیر و بی اشتباهی یا نشان از ایستایی و سکون دارد (که البته این خود جای حرف و بحث دارد )
یا نشان از معصوم بودن شخص
و اصولا هر بزرگی را در جهان اندیشه آثارش را بررسی نماییم (بزرگانی که آثار زیاد از خود بر جای گذاشته اند )
سیر تحول اندیشه هایش را می توان به خوبی فهمید
حتی نثر و پختگی قلم نیز در آثار بزرگان اندیشه قابل درک است

تعداد صفحات : 301

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 378
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 1,195
  • باردید دیروز : 293
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 44
  • بازدید هفته : 5,225
  • بازدید ماه : 5,225
  • بازدید سال : 103,763
  • بازدید کلی : 1,172,201