loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

    { اربعین سور تحبیب 2 }

ادامه ...👇

سپس به ادامه قرائت  سوره قاف می پردازیم تا به آیه 21 این سوره مبارکه می رسیم : 👈 { «وَجَاءَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَعَهَا سَائِقٌ وَشَهِيدٌ﴿۲۱﴾» = و هر كسى مى ‏آيد [در حالى كه] با او سوق ‏دهنده و گواهى ‏دهنده‏ اى است (۲۱ ) }
اینجا کلمه« سَائِقٌ وَشَهِيدٌ» را که نام دو فرشته هستند 1000بار تکرار می نماییم .
سپس سوره را ادامه می دهیم تا به آیه 39 یعنی آیه : «فَاصْبِرْ عَلَى مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ الْغُرُوبِ» می رسیم . قسمت «َسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ الْغُرُوبِ» را در این آیه 33 بار می خوانیم .
سپس سوره را ادامه می دهیم . تا به آیه 43 سوره مبارکه ق یعنی آیه « إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي وَنُمِيتُ وَإِلَيْنَا الْمَصِيرُ » می رسیم .
این  آیه را نیز 33بار تکرار می نماییم .و سپس سوره را ادامه می دهیم تا پایان .
پس از اتمام سوره قاف به سراغ سوره مبارکه قلم می رویم. ابتدا آیه « ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ » را 333 بار تکرار می نماییم . سپس سوره را ادامه می دهیم تا به آیه 7 یعنی آیه « إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ » می رسیم. این آیه را 5 بار تکرار می نماییم .
سپس سوره را ادامه می دهیم تا به آیه 29 یعنی آیه «قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ» می رسیم . این آیه را 1000بار تکرار می نماییم .سپس سوره را ادامه می دهیم تا به آیه 51 یعنی آیه معروف
«وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ » می رسیم .
این آیه را 33بار تکرار می نماییم . و سپس سوره را ادامه می دهیم و به پایان می بریم .
اینگونه ختم تمام می شود .

نکته 1: زمان شروع ختم از طلوع آفتاب تا یک چهارم روز می باشد . زیرا تنها زمانی است که تمام ملک الموکلین آیات تحبیب حضور پیدا می نمایند .

نکته 2: این ختم حدوداً کمتر از چهار ساعت زمان می برد . بنابراین در اکثر روزهای سال بیش از یک چهارم روز به طول می انجامد . این مسئله اشکالی ندارد . اما ختم را باید بلافاصله پس از طلوع آفتاب شروع نمود.

نکته 3: می توان پس از اتمام یک سوره و پیش از شروع سوره دیگر ، در صورت نیاز تجدید وضو نمود .

نکته 4: ترک جمالی در این اربعین واجب است . از خوردن گوشت و مرغ و ماهی و پنیر و سیر و پیاز اکیداً خود داری شود .

نکته 5: فقیر اربعینات سلوکی قرآنی و ذکری متفاوتی تاکنون نشسته ام . اما این اربعین بدلیل خواص سور تحبیب و جمالی بودن آن ، یکی از زیباترین اربعینات سلوکی بوده است .

نکته6: در صورت طهارت ظاهر و برخورداری نسبی از طهارت باطن ، و  انجام دادن ختم با توجه ، ملک الموکلین سور تحبیب حضور پیدا مینمایند که با بوی خوش همراه است و حس خواهد شد . و اگر چشم بصیرت باطنی باز باشد . این ملک الموکلین دیده خواهند شد .

نکته 7: این اربعین با اندکی تغییر (در 9 روز ذی حجه) جز اربعینات موسوی است که با امام جواد(ع) و حضرت نوح نجی الله در ارتباط است .

نکته8: بهتر است که این اربعین در زمان اربعین حسینی و اربعین محمدی نشسته نشود . سایر زمان ها نظیر ، زمان اربعین موسوی و فاطمی و علوی و مهدوی برای آن مناسب است .

نکته9: در باب اینکه نشستن این دستور نیاز به اذن استاد دارد . باید بگویم که خیر ، این دستور ، دستوری نیست که مشکل ایجاد نماید . مطمئناً اگر چنین دستوری توسط استاد داده شود و زیر نظر وی انجام شود . بسیار موثر تر خواهد بود . اما با اینحال این بدان معنی نیست که بدون اذن استاد این دستور بی تأثیر است . اصولاً شخص باید سابقه سلوکی و اعمالی را که تا کنون انجام داده است در نظر بگیرد . اگر تا کنون دستورات سلوکی انجام نداده است . این دستور ممکن است برای وی سنگین باشد . فقیر برای مبتدیان  توصیه می نمایم . که ابتدا تنها دستور یس را مدتی مثلاً یک اربعین انجام دهند و سپس اربعین سور تحبیب را انجام دهند .

نکته10: دستور اربعین سور تحبیب دارای اذکار فرعی نیز بوده است . که برای شما در ادامه آورده خواهد شد .

نکته 11: عزیزانی که کارمند می باشند و  یا باید در یک چهارم اول صبح بر سر کار روند . از انجام دستور خود داری نمایند . زیرا انجام کار روزانه و کسب روزی حلال واجب است . 

نکته 12: هدف از اربعینات اینچنینی افزایش روحانیت و نورانیت در محیط و وجود شخص ذاکر است .  بنابراین معمولاً چنین دستوراتی ، حداقل در نخستین نشست منجر به مکاشفات و مشاهدات نمی شود . برای ایجاد خلع و مکاشفات شخص باید ذکر را به صورت قوی خفی بگوید . و برای ایجاد چنین حالتی افضل الاذکار ذکر تهلیل «لا اله الا الله» می باشد .

#سور_تحبیب #یس #قاف #قلم #صاد
 
@soltannasir
🌲

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط rouzbeh j در تاریخ 1398/01/17 و 11:37 دقیقه ارسال شده است

استاد سلام مجدد
خواهشمندم اربعینات سلوکی قرآنی و ذکری متفاوت را که ذکر کردین برایم ارسال کنید
بی نهایت انتظار شما را میکشم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 225
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 399
  • گوگل امروز : 15
  • گوگل دیروز : 80
  • بازدید هفته : 1,882
  • بازدید ماه : 6,055
  • بازدید سال : 79,344
  • بازدید کلی : 1,147,782