loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

      { مسبحات و چاکراها 102 }

              { تعلیقات 12 }

  { تحقیق جایگاه شجره طوبی و سدرة المنتهی و تطابق آن 5 }

ادامه ...👇

{ موضع ششم ، هنگامی بود که ( همچنین ) به آسمان برده شدم و خداوند تمامی پیامبران را جمع نمود و با آن ها نماز ( جماعت ) خواندم و شخصی همانند تو پشت من قرار داشت .
موضع هفتم ، هلاکت و نابودی احزاب به دست من و تو انجام گرفت .
و این حدیث رد بر کسانی است که منکر معراج هستند .
21) و نیز گفته است : از چیزهایی که رد منکرین آفرینش بهشت و دوزخ می باشد ، این حدیث است که پدرم از برخی اصحابش به طور مرفوعه ، روایت کرده است : هر کسی برای خواستگاری فاطمه (س) نزد رسول خدا (ص) می رفت ، حضرت از او روی بر می گرداند و جواب منفی می داد تا آن که عموم مردان از ازدواج با فاطمه (س) مأیوس گشتند و هنگامی که رسول خدا (ص) تصمیم گرفت که فاطمه (س) را به ازدواج علی (ع) در آورد ، با او در این باره مشورت کرد و او هم در جواب اظهار داشت : ای رسول خدا ! شما خودتان هر آن چه صلاح می بینی در اولویت بر تصمیم و اقدام هستی ، ولی زن های قریش می گویند :  او مردی کوتاه قد و شکم بزرگ است و دست هایش بلند می باشد و استخوان هایی برجسته دارد و جلوی سرش مو ندارد و. چشمانش درشت است و شانه هایش همانند سر استخوان های شتر ، بلند و برجسته می باشد و دندان هایش بر آمده و نمایان است ، مال و ثروتی هم ندارد .
رسول خدا (ص) به او فرمود : ای فاطمه ! هنگامی که به معراج آسمان ها برده شدم ، این نوشته « لااله الا الله ، محمد رسول الله ،اید ته بوزیره ، و نصرته بوزیره » _ خدایی غیر از خدای یکتا وجود ندارد ، محمد رسول خداوند است ، من او را به وسیله وزیرش تأیید و یاری نموده ام _
را بر صخره بیت المقدس دیدم ، پس به جبرائیل گفتم : وزیر من کیست ? پاسخ داد : علی بن ابی طالب است . و چون به سدرة المنتهی رسیدم ، چنین نوشته ای « لااله الا الله ، محمد صفوتی من خلقی ، ایدته بوزیره و نصرته بوزیره » را دیدم ، به جبرئیل گفتم : وزیر من کیست ? پاسخ داد : علی بن ابی طالب است .
وچون از #سدرة_المنتهی گذر کردم و به عرش پروردگار جهانیان چنین نوشته ای « انا الله اله انا ، محمد حبیبی ، ایدته بوزیره ، و نصرته بوزیره » را بر استوانه عرش دیدم و بعد از آن وارد بهشت شدم ، و در آن جا 👈 #درخت _طوبی را دیدم که ریشه اش در خانه علی بود و در بهشت خانه ای نبود مگر آن که شاخه ای از این درخت در آن بود ، بالای این درخت ، سبدها و زنبیل هایی از سندس و استبرق قرار داشت و برای هر بنده مومن یک میلیون از آن ها می باشد و در هر یک از آن ها صدها هزار انواع حله به رنگ های مختلفی می باشد و هیچ یک از آن حله ها شبیه دیگری نیست ، این ها لباس های اهل بهشت می باشد ، در میان بهشت سایه ای کشیده شده ، گستردگی بهشت همچون آسمان و زمین است و برای کسانی که ایمان به خدا و رسولش آورده اند ، مهیا می باشد ، اگر شخص سواره در آن سایه بخواهد گردش کند ، در مدت صد سال پایان نمی یابد ،
و این همان فرمایش خداوند متعال است که فرموده : { وَظِلٍّ مَمْدُودٍ }(30 واقعه )  _سایه ای کشیده شده _ و زیر آن ( درخت طوبی ) انواع میوه ها برای اهل بهشت و ( تأمین ) خوراکی های آنان می باشد و ( این شاخه ها و میوه هایشان ) در منزل های آنان کشانده شده و آماده است و در هر تنه ای از آن هزار نوع میوه وجود دارد چه از آن هایی که در دنیا دیده و یا ندیده اید و همانندش را شنیده و نشنیده اید ، هر موقع از آن ها چیده شود ، فورا جایگزین آن می روید ، { لَا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ } ( واقعه 33)_ نه قطع  و پایان می یابند و نه ( از استفاده ) ممنوع می شوند _ .
و از 👈زیر آن درخت ، نهر آبی جاری است  و #نهرهای_چهارگانه _ نهری از آب که نمی گندد و متعفن نمی شود ، نهری از شیر که طعم و مزه آن تغییر نمی کند ، نهری از خمر که سبب لذت و شادی نوشندگان می باشد و نهری از #عسل پاکیزه و تصفیه شده _ از آن منشعب می شوند .

ای فاطمه ! به درستی که خداوند در مورد علی ، هفت خصلت و ویژگی به من عطا نموده است ، او اول کسی است که با من از قبر خارج می شود ، او اول کسی است که با من بر صراط می ایستد و به آتش می گوید : این را بسوزان و آن را رها کن ، او اول کسی است که بدنش بعد از من پوشیده می شود ، او اول کسی است که با من در طرف راست عرش توقف می نماید ، او اول کسی است که با من درب بهشت را خواهد کوبید ، او اول کسی است که با من ( در بهشت ) ساکن #علیین ( منازل عالی رتبه ) خواهد شد ، او اول کسی است که با من از #رحیق _مختوم ( آشامیدنی های دست نخورده و ناب ) می نوشد . ای #فاطمه ! این ها نعمت هایی هستند که خداوند آن ها را برای #علی در آخرت قرار داده و در بهشت برایش مهیا نموده است ، در صورتی که دنیا را زاهدانه بگذراند . }

ادامه دارد ...


@soltannasir
🌴🌿🎄🌲🌳

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 424
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 840
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 840
  • بازدید ماه : 840
  • بازدید سال : 99,378
  • بازدید کلی : 1,167,816