loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

         { پاسخ به سوالات 67}

        { مسبحات و چاکراها 64}

ادامه ...👇

{ ...باید به هر وسیله ای که ممکن است بواسیر کر و کور را بازکنی و خون از آن جاری سازی تا فروکش کند یا تا خون سرخ رنگ صاف و بدون ماده سودائی از آن آید .اگر از علاج طبیعی با وی بر نیامدی ، باید ناسور را ببری یا خشک گردانی و از شرش رهایی یابی ، مثلا علاجی که ناسور را می سوزاند آن را بسوزان !
این را نیز بدان ! که خونی که از اثر  بواسیر از مقعد بیرون می ریزد ، بیمه ایست نسبت به بیماریهای خوره ای ، دیوانگی ، مالیخولیا ، صرع سودائی ، باد سرخ ، جوشهای گاورسی ، سرطان ، پوست اندازی ، گری (جرب ) ، قوباء ، جذام ، ذات الجنب ، ذات الریه و سرسام .
اگر خونی که عادتا باید از بواسیر بیرون ریزد ، حبس شود و بند آید ، از بروز بیماری های فوق بیم داشته باش ! و نیز بیم بیماری استسقا می رود ، زیرا خون بواسیر که باید پخته شود ، بند آمده است که شاید در کبد ورم بدجنس و سخت را به وجود آورد ، مزاج را به تباهی کشاند ، بیم سل هم می رود ، که ممکن است خون بدجنس بواسیر _ که بند آمده است _ به ریه برسد و درد
و آزار آن را سبب شود .
اگر خونریزی بواسیر به حدی بود که بیمار به غش کردن گرفتار شد ، قاوت جو را با تباشیر و گل ارمنی قاطی کن و به گرمی به بیمار بده تا کم کم بخورد .
داروهای علاج بواسیر انواع و اقسام دارد ، قسمتی باز کننده بواسیر و برخی برهم آورنده دهانه بواسیر هستند ، بخشی بندآورنده اسهال خونند که به حد افراط و بیش از اندازه لازم باشد ،
بخشی برنده بواسیر ند و بخشی تسکین دهنده درد هستند این داروها یا تناولی یا برداشتنی یا مایع پاشیدنی یا مالیدنی یا گذاشتنی یا گرد پاشیدنی یا داروی بخوری یا آبهایی هستند که بیمار در آنها نشیند و یا بند آورنده هستند.  و همه این داروها یا داروی تک و ساده و یا داروی ترکیبی می باشند .
این را بدان ! اگر بواسیر و خونریزی بواسیر نوبتی است و. همیشگی نیست و گاهی هست و گاهی نیست ،حب مقل در علاجش بسیار تأثیر بخش و مفید است .اما اگر بواسیر ثابت و همیشگی است و نوبتی نیست ، حب مقل اثر چندانی ندارد .
اگر همراه بواسیر ترک بردگی مقعد و ورم مقعد هست ، نخست به علاج ترک و ورم بپرداز و بعدا بواسیر را معالجه کن ! اگر مقل در روغن زردآلود حل شود ، در علاج بواسیر و ترک مقعد داروی خوبی است . } ( کتاب ترجمه قانون ابن سینا جلد پنجم صفحات 73 الی76)

همچنین در کتاب کفایة الطب تفلیسی در باب بیماری بواسیر آمده : 👇

{ سبب علت باسور یا توثه که در مقعد باشد :👇

سبب علت توثه : ابو جریح گوید که توثه نوعی بود از باسور سببش از 👈خون سطبر بود که سوخته شود از بس که چیزهای 👈 گرم و تیز خورده باشد چون سیر و پیاز و پلپل(فلفل) و مانند این .}(کتاب کفایة الطب تفلیسی جلد اول
 صفحه 187)

همانگونه که ملاحظه نمودید یکی از عواملی که در ایجاد بواسیر موثر است .
افزایش خلط سودائی است . ماده سودا از کبد ترشح می شود و بخشی از آن وارد جریان خون می شود و بخشی دیگر به 👈طحال می رود .
بنابراین یکی از عوامل اصلی بیماری بواسیر اشکال در عملکرد کبد و طحال است .
اگر دقت نمایید گفته شد که کبد و طحال جزء اندام های وابسته به عملکرد چاکرای  خورشیدی می باشد .
بنابراین اگر نظریه ارتباط سوره مبارکه  اعلی را با چاکرای خورشیدی بپذیریم . پی خواهیم برد که چگونه این سوره در درمان بیماری گوش و بواسیر موثر است .

نکته 4 : در حدیث  امیرالمومنین(ع) به نقل از رسول الله(ص) آمده بود که اولین کسی که سبحان ربی الاعلی و بحمده گفت میکائیل (ع) بود .
می دانیم که در احادیث از میکائیل (ع) با عنوان ملک👈 موکل بر ارزاق  یاد شده است .
و از سوی دیگر می دانیم که👈غذا (رزق) پس از بلعیدن وارد 👈 معده و سپس پس از جذب در روده ها به 👈 کبد می رود . تا فعل و انفعالات لازم بر روی آن انجام شود .
بنابراین اندام هایی نظیر 👈 معده و کبد در بدن که با رزق در ارتباط می باشند .
با میکائیل (ع) نیز مرتبط می باشند .
و چون این اندام ها با چاکرای خورشیدی در ارتباط می باشند . و سوره اعلی نیز با این چاکرا در ارتباط می باشد . میکائیل (ع) با سوره مبارکه اعلی در ارتباط می باشد . و اولین کسی است که سبحان ربی الاعلی و بحمده گفت .
از سویی دیگر غذا به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط نور خورشید ساخته می شود . (سبزیجات و میوه جات و غلات به طور مستقیم و حیوانات به طور غیر مستقیم )
 این مسئله  ارتباط دیگری بین خورشید و غذا  .
و غذا و رزق با میکائیل(ع) .
 و میکائیل(ع) با سوره اعلی .
و سوره اعلی با  چاکرای خورشیدی و کوکب شمس می باشد .



 ادامه دارد ..

#مسبحات #چاکرا #بواسیر #سوره_اعلی #میکائیل
@soltannasir
🌞☀️🔥

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 146
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 397
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 760
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,191
  • بازدید ماه : 2,191
  • بازدید سال : 100,729
  • بازدید کلی : 1,169,167