loading...
سلطان نصیر



 { سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 42}
 
    { شرح بعضی فقرات سخنان مولانا زین الدین 24 }

 { چرخه چاکرا و زندگانی رسول الله(ص)2 } 

ادامه ...👇👇👇

اگر نظریه چرخه چاکرا را بپذیریم . باید گفت معراج نخست پس از گذشت رسول الله (ص) از چاکرای ششم و ورود حضرتش به چرخه چاکرای هفت می باشد . بنابراین شاید سال دوم هجری برای نخستین معراج درست نباشد .
و معراجی که داستان آن در سوره مبارکه  نجم آمده و در آن  رسول الله (ص) به مقام قرب قاب قوسین اوء ادنی نایل آمده در دوره هشتم زندگانی حضرتش اتفاق افتاده است . و  احتمالا تاریخ آن سال دهم بعثت و یا شانزده ما پیش از هجرت می باشد .

نکته 2 : نمودار زندگانی رسول الله (ص) با چرخه 9 چاکرا هماهنگی نسبی دارد و شاید یکی از رازهایی که حضرتش 63 سال در این دنیا زندگانی نمود . همین مسئله باشد .
عزیزان توجه نمایید . نگاهی به زندگانی رسول الله (ص) نشان می دهد که حضرتش تمام مراحل زندگانی را به شکلی طبیعی و در زمان خویش سپری نموده است . و این باعث ایجاد صفت اعتدال و کمال در حضرتش بوده است.  و این صفت اعتدال در تمام شئون زندگی مادی و معنوی حضرتش هویدا است .
صفتی که شاید در زندگی  بعضی از بزرگان به مانند زندگی حضرتش بروز نداشته است .

نکته 3 : الله تبارک تعالی در آیه 53 سوره مبارکه شوری در باره انواع وحی می فرماید : 👇👇👇
{  « وَما کانَ لِـبَشَرٍ أَنْ یکلِّمَهُ اللّهُ إِلاّ وَحْیاً أَوْ مِنْ وَراءِ حِـجابٍ أَوْ یرْسِلَ رَسُولاً  فَیوحِی بِـإِذنِهِ ما یشاءُ إِنَّهُ عَلِی حَکـیمٌ } ( 53سوره شوری )

هیچ بشری را نرسد که خدا با او تکلم کند جز از طریق وحی، یا از پشت پرده، یا فرشته‌ای را می‌فرستد تا به فرمان او آنچه را بخواهد به او وحی کند. همانا که خدا بلندپایه و حکیم است }

در این آیه  وحی به سه نوع تقسیم شده است : 👇👇👇

1⃣ سخن گفتنِ خفی و بدون واسطه خداوند سبحان با پیامبر که در آیه مذکور با عبارت: « إِلاّ وَحْیاً » بدان اشاره شده‌است.
2⃣ تکلم خدا در نوع دوم به قید: « مِنْ وَراءِ حِـجابٍ »  مقید شده است .
که این نوع از نظر فقیر بر دو نوع است .
که اکنون زمان توضیح آن نیست .
 
3⃣ در نوع سوم به قید: « أَوْ یرْسِلَ رَسُولاً » مقید شده است .

و نوع دوم و سوم  برخلاف نوع اول « إِلاّ وَحْیاً » است  که قیدی ندارد . بنابراین  این نوع وحی( وحی مستقیم ) بدون واسطه می باشد .
وحی مستقیم و بی واسطه پس از رسیدن به مقام قرب قاب قوسین اوءادنی برای حضرتش شکل گرفت .

 با توجه به ساختار سه نوع از وحی شاید بتوان گفت که  رسول الله (ص)  ابتدا وحی را به واسطه جبرائیل دریافت می نموده است . علی الخصوص در دو سال اول بعثت که هنوز در چرخه چاکرای ششم بوده و پس از ورود به چرخه چاکرای هفتم و نخستین معراج حضرتش  توان دریافت وحی را ار ورای حجاب داشته است .
در این دوران وحی گاه به واسطه جبرائیل (ع) و گاه از وراء حجاب بوده است .
پس از ورود به دوره چاکرای هشتم و رسیدن به مقام قرب قاب قوسین اوء ادنی ، رسول الله (ص) توان دریافت وحی را مستقیما داشته اند .
در این دوران وحی بیشتر با خطاب مستقیم بوده است .

نکته 4 : عزیزان توجه داشته باشید  آنچه که در باب انطباق چرخه چاکرا با زندگانی رسول الله(ص) گفته شد . تنها یک نظر است . و جزء مسلمات محسوب نمی شود و نیاز به تحقیق وسیع تری دارد و باید مکی و مدنی بودن آیات  و تواریخی  که در کتب حدیثی فرقین ( شیعه و اهل سنت ) برای  نزول هر آیه ذکر شده است را با نظریه چرخه چاکرا سیستم سنجید و نقاط ضعف و قوت این نظریه را بررسی نمود  . که در این مختصر نمی گنجد . بنابراین شما  به همین میزان در این باب بسنده نمایید .

نکته 5 : عدد هفت چاکرا با کواکب سبعه و عدد 9 چاکرا با افلاک تسعه همخوانی دارد . اگر هر چاکرا منسوب به یکی از کواکب سبعه بر اساس نظام فلکیات قدیم باشد . چاکرای هشت  را می توان به فلک هشتم (فلک ثوابت ) و چاکرای نهم را می توان به فلک نهم (فلک اطلس ) منسوب نمود .
اما با این وجود در چاکرا سیستم چاکراهای یوگا بر اساس کواکب سبعه تقسیم نشده اند . و هر چاکرا به بیش از یک کوکب منسوب می باشد .

نکته 6 : این دروس بر اساس بینش حکمای هند و نظریه چاکرا سیستم و جهان بینی آنان بود . در آینده بیشتر به چاکرا خواهیم پرداخت و نظر خویش را در این باب  خواهیم گفت .

#رسول_الله(ص) #چرخه_چاکرا #کواکب #افلاک #وحی
@soltannasir
🌎🌍🌏🌕🌖🌗🌘🌑🌒🌓🌔🌚🌝🌞🌛🌜🌙💫⭐️🌟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 133
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 436
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 950
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,381
  • بازدید ماه : 2,381
  • بازدید سال : 100,919
  • بازدید کلی : 1,169,357