loading...
سلطان نصیر



        { پاسخ به سوالات 53 }

    { مسبحات و چاکراها 50}

  { شباهت صور فلکی به اندام های بدن 11 }

ادامه ...👇

از نظریه شباهت #صور_فلکی به اندام های بدن سخن گفتیم . بعضی از تطابق ها بسیار قوی و بعضی دیگر متوسط و شاید  ضعیف بودند.
در مجموع اگر هر شخصی با دیده انصاف به این تطابق ها نگاه نماید . به تاثیر صور فلکی دایرة البروج  در شکل گیری اعضای بدن انسان پی خواهد برد .

در این تطابق ها بعضی نظرات پیشینیان نقد و بررسی و تصحیح شد .
اما با اینحال نمی گویم که همه آنچه فقیر می گویم صحیح است  و نظرات پیشینیان اشتباه می باشد  .
 اما از خوانندگان نیز این خواهش را دارم که مطلب پیشینیان را به عنوان یک امر مسلم و قطعی قلمداد ننمایند .
 امیدوارم که خوانندگان با دیده انصاف نسبت به این تطابق ها نگاه نمایند .
آنچه مسلم است باید این نظریه( موارد اختلافی نسبت بروج به کواکب  با نظرات پیشینیان ) سالها در زایچه نجومی افراد مورد بررسی قرار گیرد تا نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود . 
 فقیر   👈کتب پایه ای و مهم  نجوم👈 غربی و 👈هندی را  در علم نجوم احکامی مطالعه ننموده ام  .(کتب پایه ای و مهم نجوم هندی و غربی متاسفانه در بازار کتاب ایران یافت نمی شود و به زبان فارسی ترجمه نشده اند )

اما در باب #نجوم_اسلامی تا آنجا که کتب علمای فن را مطالعه نموده ام . اکثر علما نظرات پیشینیان را در باب احکام و نسبت ها نقل نموده اند . و در باب علت وضع این احکام و چرایی نسبت ها  تحقیق ننموده اند . (#ابوریحان بیرونی یکی از معدود کسانی است که تنها در  مواردی اندک سوالات و اشکالاتی را مطرح نموده است . )

نکته : باید نظر پیشینان در علوم مختلف از جمله نجوم احکامی  و چرایی آنها بررسی شود . و اشتباهات گذشتگان در این باب تصحیح شود . تنها در این صورت است که ما خواهیم توانست به ترسیم نقشه جهان معنوی دست یابیم و  در همه شاخه های متافیظیک جایگاه رفیع گذشته خویش را بار دیگر احیا نماییم  و از درجا زدن در اندیشه پیشینیان رها شویم .

همچنین  همانگونه که ملاحظه نمودید . احکام نجومی 👈ارتباط تنگاتنگی با #اسطوره دارد . و تا آنجا که فقیر بررسی نموده ام علمای علم نجوم احکامی ما ، بیشتر احکامی که برای کواکب در نظر گرفته اند . با اساطیر یونانی منطبق می باشد . و علت این مسئله ترجمه آثار یونانی به زبان عربی می باشد  که در دوره خلفای اموی به شکل پراکنده و در دوران خلفای عباسی به شکل گسترده انجام شد .
 البته بخشی از احکام نجوم اسلامی  نیز ریشه های آن به نجوم هندی و اساطیر آن مرتبط است .
اما اینکه چرا دانشمندان نجوم اسلامی  در باب اساطیر کواکب صحبت ننموده اند . علت آن یا بدلیل جو بسته جامعه اسلامی در آن دوران بوده است . که ممکن بود این دانشمندان توسط فقهای درباری تکفیر شوند .
و یا بدلیل آن بوده که در متون یونانی ای که به عربی  ترجمه شده مربوط به عصری بوده که اسطوره های آسمان شب  فراموش شده بودند .
فقیر نظر دوم را بیشتر می پسندم . زیرا اگر در متون یونانی در باب اساطیر صریح و واضح توضیحاتی بیان شده بود . باید در آثار نجوم اسلامی به وضوح بدین مسئله ولو اندک اشاره میشد .
البته باید بگویم که  این مسئله نیاز به بررسی های بیشتر دارد .

نکته 2: اما تطبیق متفاوت در فهم اسطوره نیز  به ما کمک می نماید .
من باب مثال تطبیق برج ثور با استخوان اسفنوئید به ما کمک نمود تا درک مناسبی نسبت به  اسطوره  ایسیس و تاج به شکل گاو این ایزد بانو_ که انجمن های مخفی علاقه خاصی به وی دارند . _ داشته باشیم .
 تطبیق برج قوس با استخوان لگن و بدنبال آن تطبیق برج جدی با استخوان ران به ما کمک می نماید . فهم درستی از جهان زیرین داشته باشیم .
در اساطیر جهان به سه بخش جهان زیرین و جهان میانی (روی زمین و آنچه بین آسمان و زمین است ) و جهان آسمانی تقسیم می شود .
در بدن انسان نیز پاها به مثابه جهان👈 تاریک  زیرزمین می باشند .
و در دروس استخوان ران به برج جدی و استخوان ساق به برج دلو منسوب شد . که کوکب هر دو برج کوکب ، زحل می باشد . و می دانیم که  کوکب زحل نحس اکبر و رنگ آن سیاه است . و در اسطوره نیز جهان زیرین جهانی تاریک است .
همچنین در اساطیر یونانی کرونوس ( زحل ) توسط پسر خویش زئوس (مشتری)به تارتاروس که عمیق‌ترین نقطهٔ هادس (جهان زیرین )است. تبعید شد .
همچنین در اساطیر سومری ایزد بانوی اینانا به عالم زیرین سفر می نماید . و پس از گذشتن از هفت دروازه جهان زیرین ، کشته می شود و سپس  با آب حیات زنده می شود و از جهان زیرین بیرون می آید .
می دانیم که اینانا منسوب به کوکب زهره است و شرف زهره در برج حوت است  که از بروج آبی می باشد  و پاها که آخرین عضو بدن(جهان زیرین) می باشد منسوب به برج حوت است .
یعنی درست همان نقطه ای از جهان زیرین که اینانا در آن احیا می شود .

ادامه دارد ...
@soltannasir
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 186
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 383
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 30
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 1,814
  • بازدید ماه : 1,814
  • بازدید سال : 100,352
  • بازدید کلی : 1,168,790