loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

         {پاسخ به سوالات 42}

       { مسبحات و چاکراها 39}

ادامه ...👇

گفته شد که ایزد آناهیتا ، ایزد آب است و در تولید مثل و باروری نقش حیاتی دارد . سایر ایزدان کوکب زهره نظیر اینانای سومری و ایشتار بابلی و آفریدوت یونانی و ایسیس مصری  نیز ایزد باروری و آب می باشند .

حال با این مقدمه  نگاهی به توضیحات چاکرای دوم به نقل از کتاب چاکرا درمانی می اندازیم : 👇

{ ساختار و عملکرد چاکرای دوم : 👇
چاکرای دوم مرکز احساسات نخستین تصفیه نشده ، 👈انرژی جنسی و خلاقیت است .
به عنصر 👈 آب نسبت داده می شود که منبع تمام حیات و زیست شناختی است .
در سطح ستاره شناسی با حوزه احساسات و عواطف مطابقت دارد .
آب 👈 بارور می کند و دائما حیات نو می سازد . از راه چاکرای خاجی در باروری و گرفتن انرژیهایی که در کل طبیعت پخش است سهیم می شویم .
خود را بخشی از مرحله جاودانه خلقت که خود را به شکل احساس و خلاقیت در درون ما نشان می دهد می بینیم .
چاکرای خاجی اغلب جایگاه واقعی « شاکتی » محسوب می شود ،شاکتی تجلی نیروی 👈 مونث خداوند به شکل انرژی خلاق است. حوزه نفوذ آن در اندامهای 👈 تولید مثل است که در مرد میل خلق حیات جدید را در بر دارد  ، و در زن گیرنده تکانه های خلاق و ایجاد زندگی جدید است ، در جاهایی که موجود در حال رشد محافظت شده و با تمام چیزهایی که برای رشدش نیاز دارد تغذیه می شود .
همچنین عنصر آب پاک کننده وتطهیر کننده است . سدهایی را که مانع جریان حیات است شسته و باز می کند . در سطح فیزیکی آلودگیها را از 👈 کلیه ها و 👈 مثانه پاک می کند و در سطح معنوی به شکل جریان روان و آزاد احساسات خود را نشان می دهد که این تمایل را در ما به وجود می آورد تا زندگی را چیزی همیشه تازه و جدید ببینیم .
روابط اجتماعی به خصوص ارتباط با جنس مخالف به طور قطع تحت تأثیر عملکرد چاکرای دوم است . تجلیات گوناگون « خداوند عشق » و علاوه بر این میل به رد کردن نقاط ضعف ego  و تجربه وحدت و یکپارچگی در رابطه جنسی نیز متعلق به حوزه این چاکراست . }
(کتاب چاکرا درمانی صفحه 96)

نکته 1: عنصر چاکرای دوم آب است . عنصر کوکب زهره نیز آب می باشد .

نکته 2: چاکرای دوم با باروری و تولید مثل مرتبط است . و ایزدان کوکب زهره نیز. نظیر آناهیتا و ایشتار و اینانا و ایسیس و ... ایزدان باروری می باشند

نکته 3: چاکرای دوم محل نیروی مونث شاکتی (همسر شیوا ) است . و ایزدان کوکب زهره نیز ، همگی مونث می باشند .

نکته 4: پیشتر گفته شد که  اسم عزیز در یادگیری علم سیمیا موثر است . و گفته شد که پریان که موجوداتی با خلقت آبی هستند صاحب علم سیمیا هستند . همچنین گفته شد که علم سیمیا با تصرف در خیالات مرتبط است . و تصرف در خیالات ممکن نیست مگر از طریق اسم مصور حق تعالی . به واقع کسی که در خیالات تصرف می نماید و صورت های خیالی ایجاد می نماید مظهر اسم المصور حق تعالی می باشد .
همچنین می دانیم که اسم عزیز اسمی آبی بود و با کوکب زهره مرتبط می باشد.  همچنین می دانیم که حرکت کوکب زهره  بسیار زیبا و جلوه گرانه می باشد و در واقع شاید به همین دلیل باشد که علاوه بر پریان که صاحب علم سیمیا می باشند . ایزد بانوهای زهره نیز سیمیاگرانی قهار می باشند .
در کتاب نجوم کهن به روایت ابن عربی آمده است که وی (ابن عربی ) اسم مصور را به کوکب زهره منسوب نموده است . فقیر نیز این نظر را می پذیرم زیرا اسم مصور با حرکات و جلوه گری کوکب زهره و علم سیمیا مرتبط است .علاوه بر این خواص اسم المصور نیز تطابق با کوکب زهره و ایزدان آن دارد .
در کتاب بحرالغرائب اینگونه آمده است :👇

{  المصور ، یعنی تصویر کننده هر چیزی به صورت مخصوص و شکلی که بدان ممتاز گردند از یکدیگرحضرت امام علیه السلام فرموده اند هر زن عقیم که طالب فرزند باشد ، باید که هفت روز روزه دارد و در وقت افطار ، بیست و یک نوبت به صدق دل بخواند و بر آب بدمد و بیاشامد ،حق تعالی او را ولدی صالح کرامت فرماید و اگر زن و شوهر هر دو ، روزه دارند بهتر باشد . و نیز بزرگی فرموده اگر طالب 👈فصاحت و👈 بلاغت و 👈شعر گفتن  و 👈دانستن و👈 طلاقت لسان بود ، به ذکر این اسم به عدد تکسیر با صدر و موخر بخواند ، سر آمد روزگار گردد و عدد تکسیر این اسم ، دو هزار و هشتاد و دو 2082) است . ...} (بحرالغرائب صفحات 126 و 127) 

عزیزان دقت نمایید مهمترین خاصیت ذکر المصور فرزند دار شدن است . و ایزدان زهره نیز ایزدان باروری می باشند . همچنین فصاحت و بلاغت و شعر و علم و فن بیان از جمله خواص کوکب زهره و ایزدان آن می باشد .

ادامه دارد ...

#مسبحات #چاکرا #زهره #آناهیتا #المصور #بحرالغرائب #عزیز #سیمیا
@soltannasir
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 134
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 436
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 949
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,380
  • بازدید ماه : 2,380
  • بازدید سال : 100,918
  • بازدید کلی : 1,169,356