loading...
سلطان نصیر



        { پاسخ به سوالات 4 }

      {  مسبحات و چاکراها  }
                                                 

ادامه ...👇👇👇

در درس پیشین گفته شد که مسبحات نقش مهمی در پاکسازی و طهارت روح و جان دارند . و گفته شد که  معصومین بر قرائت مسبحات پیش از خواب مداومت داشته اند و بدان توصیه نموده اند .
همچنین گفته شد که بین علما بر سر عدد  مسبحات اختلاف است ! بیشتر علما اعتقاد دارند که تعداد مسبحات 5 است (حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن ) و آیت الله سیدعلی قاضی اعتقاد بر این داشتند که مسبحات شش است و سوره مبارکه اعلی هم جزء مسبحات است .

آشنایان با مباحث عرفان شرقی و چاکرا سیستم  بخوبی می دانند که در این روش ها چاکراهای هفت گانه را با روش های گوناگون پاکسازی می نمایند . 

بر همین اساس است که فقیر را نظر بر این است که مسبحات اصلی هفت می باشند . و سوره الاسراء هم جزء مسبحات می باشد . عدد هفت هماهنگی کاملی با هفت چاکرا و هفت کوکب و هفت لطیفه و  روزهای هفته و غیره دارد .

پیشتر در باب تطابق چرخه 9 چاکرا با  زندگی رسول الله (ص) سخن گفتیم . حال با توجه به آن دروس می توان گفت که از بین مسبحات هفت گانه سوره الاسراء متعلق به چاکرای هفتم ( ساهاسرا یا تاج )می باشد .

الله تبارک تعالی این سوره را با کلمه سبحان شروع نموده است : 👇👇

{ «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ »
(آیه 1 سوره مبارکه الاسراء)
«منزه است آن [خدايى] كه بنده‏ اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الاقصى كه پيرامون آن را بركت داده‏ ايم سير داد تا از نشانه‏ هاى خود به او بنمايانيم كه او همان شنواى بيناست»}

کلمه سبحان اسم مصدر از ماده تسبیح به معنای تنزیه است .
در سایر مسبحات از صیغه ماضی و مضارع و امر استفاده شده است . اما اینجا از سبحان (اسم مصدر ) استفاده شده است . زیرا چاکرای هفت ذاتش پاک است .
و پیشتر گفتیم که در دوره هفتم(سن 43الی49 ) زندگانی رسول الله(ص) بوده که حضرتش اولین بار به  معراج رفته است .
و ابتدای سوره الاسراء نیز اشاره به داستان معراج رسول الله(ص) دارد .

از سویی دیگر می دانیم نام دیگر سوره مبارکه الاسراء ، سوره بنی اسرائیل است . همچنین می دانیم که در نجوم احکامی  کوکب دین یهودیان نیز  زحل می باشد . و از طرفی دیگر کوکب زحل هفتمین کوکب بر طبق نظام فلکیات قدیم می باشد . و  چاکرای هفتم هم بنا به تقسیم بندی آشنایان با چاکرا سیستم بیشترمنسوب به کوکب زحل است .
از سویی دیگر معراج به آسمان از مسجد الاقصی شروع شده که متعلق به انبیای بنی اسرائیل بوده است .
بنا به نظام فلکیات قدیم  می توان گفت که خود مسجدالاقصی نیز که در خاک فلسطین قرار دارد . منسوب به کوکب زحل است هر چند که در اقلیم مریخ قرار دارد . و شاید بدین خاطر معراج به آسمان از مسجدالاقصی انجام شده است !
همچنین الله تبارک تعالی در سوره الاسراء برای بنی اسرائیل خط و نشان کشیده است . 
در آیات 4 الی 7 سوره مبارکه الاسراء آمده است : 👇

{ وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (4)
و در كتاب آسمانى[شان] به فرزندان اسرائيل خبر داديم كه قطعا دو بار در زمين فساد خواهيد كرد و قطعا به سركشى بسيار بزرگى برخواهيد خاست (۴)
فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (5)
پس آنگاه كه وعده [تحقق] نخستين آن دو فرا رسد بندگانى از خود را كه سخت نيرومندند بر شما مى‏ گماريم تا ميان خانه ‏ها[يتان ] به جستجو درآيند و اين تهديد تحقق ‏يافتنى است (۵)
ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا (6)
پس [از چندى] دوباره شما را بر آنان چيره مى ‏كنيم و شما را با اموال و پسران يارى مى‏ دهيم و [تعداد] نفرات شما را بيشتر مى‏ گردانيم (۶)
إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (7)
اگر نيكى كنيد به خود نيكى كرده‏ ايد و اگر بدى كنيد به خود [بد نموده‏ ايد] و چون تهديد آخر فرا رسد [بيايند] تا شما را اندوهگين كنند و در مسجد [تان] چنانكه بار اول داخل شدند [به زور] درآيند و بر هر چه دست‏ يافتند يكسره [آن را] نابود كنند . (7)

ادامه دارد ...

#مسبحات #الاسراء #چاکرا #سبحان #زحل
@soltannasir
🌕🌖🌗🌓🌓🌓🌓🌓🌓🌓

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 225
  • بازدید امروز : 258
  • باردید دیروز : 399
  • گوگل امروز : 22
  • گوگل دیروز : 80
  • بازدید هفته : 1,988
  • بازدید ماه : 6,161
  • بازدید سال : 79,450
  • بازدید کلی : 1,147,888