loading...
سلطان نصیر



               { درد و دل 92 }

{ سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 15}
                             
            { نام و نامگذاری }

یکی از مباحث مهم در باب علوم ماوراء مبحث  نام و نامگذاری است .
در احادیث معصومین نام نیکو بر فرزندان گذاشتن از حقوق فرزندان بر والدین شمرده شده است .
با توجه به دروس قوانین معنوی و کارکردهای عالم مثال ، عزیزان باید دریابید که اسامی نیز دارای صور مثالی و ارتعاشاتی  هستند . که به مرور زمان ایجاد شده اند .
ارتعاش یک اسم و صورت مثالی کلی یک اسم تابع عوامل بسیاری می باشد .
این عوامل عبارتند از : 👇👇👇
1: معنای اسم : اسامی دارای معنا می باشند درواقع اسم دلالت بر مسمی می نماید . با هر بار خطاب یک اسم در عالم ظاهر یا حتی در ذهن شخص ، ممکن است معنای اسم در ذهن شخص  تداعی شود.  (توجه نمایید ممکن است زیرا در بسیاری از موارد اسامی بر اثر عادت بیان می شوند و معنای اسم فراموش می شود ) از این تداعی معنی آن اسم ، ارتعاشی ایجاد می شود . که به ساخت صورت مثالی کلی اسم و ارتعاش کلی اسم کمک می نماید . 1⃣
 در بسیاری از موارد از جمله اسامی تاریخی ماجرا اینچنین نیست زیرا تقریبا معانی این اسامی به فراموشی سپرده شده است . 2⃣
در بسیاری از موارد نیز آگاهی  معنای اسم در جامعه وجود دارد منتهی با خطاب اسم ، معنای اسم معمولا در خاطر نمی آید . 3⃣

مثال : 1⃣هنگامی شما نامی نظیر امین را خطاب می نمایید . صفت امین بودن ممکن است در ذهن شما تداعی شود . یا هنگامی که شما اسم معصومه را خطاب می نمایید . ممکن است صفت عصمت در ذهن شما تداعی شود . (این شکل اول ماجرا بود )
2⃣ اما بعضی اسامی تاریخی تقریبا معانی آن در جامعه به فراموشی سپرده شده است . مانند اسم بهرام که معنای آن در صورت کهن باستانی خویش (اوستایی و سنسکریت ) به معنای «در هم شکننده مقاومت» و «در هم شکننده موانع »می باشد . و سپس به مرور زمان معنای «پیروز»  برای آن تصور شده است  . و امروزه معنای «پیروز » معنای کلمه بهرام می باشد.  اما با این حال  عموم افراد جامعه از معنای این اسم ، اطلاعی ندارند و هنگامی که شخصی با نام بهرام را خطاب می نمایند . معنای این کلمه (بهرام = پیروزی ، درهم شکننده ) در ذهنشان تداعی نمی شود .
 3⃣ همانگونه که گفته شد بعضی نام ها  هم هستند که عموم جامعه از  معنای آن اطلاع دارند . منتهی به هنگام خطاب نمودن صاحب اسم ، معنای اسم را در ذهنشان تداعی نمی نمایند  . مانند نام محمد(ص) که به معنای ستاینده است . منتهی بدلیل آنکه نام رسول الله می باشد . با مورد خطاب قرار دادن نام محمد به شخصی که نام وی محمد است . بیش از آنکه معنای ستاینده در ذهن تداعی شود .  وجود مقدس رسول الله در ذهن تداعی می شود . (البته بنا به قاعده خطاب نمودن اسامی بر اثر عادت ممکن است . هیچ تداعی ذهنی ای برای نام محمد برای خطاب کننده آن بوجود نیاید ) علت تداعی وجود مقدس رسول الله درذهن این است که هنگامی که میلیاردها نفر از مردمان جهان (از مسلمین و غیر مسلمین ) در طول تاریخ نام محمد را بعنوان پیامبر اسلام شناخته اند . و از این نام (محمد ) با این عنوان یاد نموده اند . در نتیجه ارتعاش  آگاهی ای که با این حجم انبوه بوجود آمده است . ناخودآگاه وجود مقدس رسول الله را در ذهن تداعی می نماید .
بنابراین یک علت عدم تداعی معنای (ستاینده ) برای نام محمد (ص) این است که آگاهی ای که ارتعاش این نام را ساخته شده است . بر آگاهی معنای نام (ستاینده ) غلبه نموده است . 

2: حال با توجه به آنچه گفته شد دومین عامل مهم تاثیرگذار بر ارتعاش اسامی ، آگاهی ای است که بعضی اسامی خاص  را پشتیبانی نموده است .
 فهم و آگاهی ای که در جهان در طول تاریخ نسبت به یک شخصیت خاص   وجود داشته است . یکی دیگر از عواملی است که ارتعاش و صورت مثالی آن اسم را ایجاد و پشتیبانی می نماید . من باب مثال نام رستم به طور خاص نام پهلوان بزرگ ایرانی فرزند زال است . و آگاهی میلیون ها نفر در طول تاریخ که شاهنامه خوانده اند ،  و رستم را به عنوان یک نماد بزرگ پهلوانی در  ایران  می شناسند  ارتعاش نام رستم را بوجود می آورد .
(تمام اسامی خاص اینچنین می باشند )

3: عامل مهم سوم :  اسامی همه افرادی که به  یک نام خاص در طول تاریخ نامگذاری و سپس مورد خطاب قرار گرفته اند  . یکی دیگر از عواملی است که ارتعاش و صورت کلی مثالی آن اسم را می سازد .
 

ادامه دارد ...

#نام #نامگذاری #سوءاستفاده #محمد(ص) #رستم #بهرام

@soltannasir
🔡🔠🔡🔠🔡🔠🔡🔠🔡🔠🔡🔠🔡🔠

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 85
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 299
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 432
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 432
  • بازدید ماه : 432
  • بازدید سال : 98,970
  • بازدید کلی : 1,167,408