loading...
سلطان نصیر

حضرت مهدی (عجل الله ) به برکت این اسم یعنی اسم جامع 313تن یاران خود را که در نقاط عالم پراکنده و متفرق هستند نزد خویش جمع می نماید

در روایتی از امام ناطق جعفر صادق (ع) به مفضل آمده :
مفضل : ای آقای من امام مهدی کجا و چگونه ظاهر می شود ؟
امام صادق فرمود : ای مفضل ! او به تنهایی آشکار می شود و تنها به طرف خانه خدا می آید و تنها داخل کعبه می شود .....

آنگاه بین رکن و مقام می ایستد و با صدای رسا می گوید ای نقبا و مردمی که به من نزدیکید و ای کسانی که خداوند شما را پیش از ظهور من
👈روی زمین برای یاری من ذخیره کرده است 👉
برای اطاعت از من به سوی من بیایید , صدای او به این افراد می رسد و آنها در شرق و غرب عالم در حالیکه بعضی در محراب عبادت و گروهی. خوابیده اند به یک چشم به هم زدن , بین رکن و مقام نزد او خواهند بود

پس به برکت این اسم یاران پراکنده حضرت جمع می شوند در یک لحظه نزد آن حضرت .

می توان حضرتش را به مانند آهن ربایی تشبیه نمود که فلزات کوچک اطراف خود را نزد خویش جمع می نماید

و در این تشبیه این نکته نهفته است که آهن ربا فلز را جذب می نماید جنس دیگر را جذب نمی نماید مانند پلاستیک یا چوب و ....
پس حضرتش که پاک است و منبع نور
کسانی به سمتش جذب می شوند که از جنس حضرتش باشند پاک و نورانی
یعنی تطابق داشته باشند .

آیا نشنیده ای این آیه را {الله لا اله الا هو لیجمعنکم الی یوم القیامة لا ریب فیه و من اصدق من الله حدیثا } (نساء آیه 87)
{الله کسی است که هیچ معبودی جز او نیست به یقین در روز قیامت (قیام حضرت مهدی ) که هیچ شکی در آن نیست شما را جمع می نماید (گرد خواهد آورد نزد حضرت ) و راستگو تر از خدا در سخن کیست }
اگر بگویی که این آیه که اشاره به قیامت دارد چه ربطی به موضوع حضرت مهدی دارد ?!
می گویم عالم تأویل فراخ است 😊
و بر صاحبان خرد و راسخین در علم
پوشیده نیست که هر آیه ای که در قرآن مجید و عزیز اشاره به قیامت دارد یک معنی باطنی آیه ممکن است اشاره به قیام حضرت مهدی (عجل الله ) داشته باشد

پس به آیات قیامت و علم الساعة وآیاتی اینچنینی می توان از دریچه ای دیگر نگریست.

telegram.me/soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 424
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 839
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 839
  • بازدید ماه : 839
  • بازدید سال : 99,377
  • بازدید کلی : 1,167,815