loading...
سلطان نصیر



            { درد و دل 83 }

{سوءاستفاده از قوانین معنوی توسط دشمنان 4}

حق تبارک تعالی در قرآن حکیم می فرماید : 👇👇👇
{ وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا(آیه 119سوره نسأ)
و آنان را سخت گمراه و دچار آرزوهاى دور و دراز خواهم كرد و وادارشان مى ‏كنم تا گوشهاى دامها را شكاف دهند و وادارشان مى ‏كنم تا آفريده خدا را دگرگون سازند و[لى] هر كس به جاى خدا شيطان را دوست [خدا] گيرد قطعا دستخوش زيان آشكارى شده است (۱۱۹سوره مبارکه نسأ) }


عزیزان ملاحظه نمودید که چگونه واژه مجوس که یک واژه تاریخی و باستانی است که حق تعالی در کتاب عزیز خویش  قرآن از آن یاده نموده ،  در اثر اینکه در اثر تحریف معنای آن و اینکه میلیون ها میلیون مسلمان این واژه را با تحقیر نسبت به زرتشتیان در طول تاریخ بیان نمودند این واژه «بار»  تحقیر به خویش گرفته است .
و همچنین واژه رافضی که به فرموده امام ناطق جعفرصادق (ع) خداوند شما شیعیان را رافضی نامیده است . اما با این حال این واژه رافضی هم بدلیل اینکه عموم اهل سنت در طول تاریخ  شیعیان را با تحقیر رافضی می نامیدند ، بار تحقیر را با خود به همراه دارد .
معنای واژه رافضی مشخص است . در باره واژه مجوس نیز از آنجا که خورشید حقیقت هیچ گاه تا ابد پشت ابر پنهان نمی ماند . تحقیقات دانشمندان باستان شناس و زبان شناس در یکی دو قرن اخیر ، همانگونه که مشاهده نمودید نشان داد که معنای این واژه نجس نمی باشد . و احتمالا همانگونه که پیشتر آمد . معنای آن «زمزمه کننده»  است .
اما با وجودی که هر دو واژه معانی مثبتی دارند . ارتعاش «تحقیر»  در پس این دو واژه وجود دارد !
اما راه چاره چیست ?
امیدوارم دروس نسبت سه به یک یادتان باشد .فرض نمایید  واژه ای به مانند مجوس توسط میلیون ها میلیون مسلمان ، در طول تاریخ 10 میلیارد بار با تحقیر بیان شده باشد .
برای اینکه این واژه ارتعاش مثبت و حقیقی(زمزمه کننده نه نجس ) به خود بگیرد . لازم است که این واژه 30 میلیارد بار با معنای حقیقی آن و عشق و فهم و درک درست بیان شود . تا بار تحقیر آن رفع شود و ارتعاش این واژه کم کم معنای حقیقی آن را در ذهن تداعی کند .
در مورد واژه ای نظیر رافضی نیز مسئله به  همین گونه است . که ملاحظه نمودید .
اما اینجا یک سوال اساسی وجود دارد
آیا این کار درست است ?
یعنی اینکه ما سعی نماییم که انرژی (معنوی)و وقت خویش را صرف این نماییم که ارتعاش «تحقیر»  واژه مجوس و رافضی را تغییر دهیم .
چنین عملی در شرایط کنونی مقرون به صرفه نیست . و انرژی (معنوی) و زمان را هدر خواهیم داد . زیرا ما واژه های جایگزین داریم .
ما بیش از آنکه خود را رافضی بنمایم شیعه می نامیم . بنابراین شیعه و تشیع واژه های جایگزین کلمه رافضی هستند .
همچنین کلمه مغان واژه جایگزین مناسب مجوسی است . هر چند که واژه مجوسی بیشتر بر زرتشتیان اطلاق می شود . و دو واژه (مغان و زرتشتی ) ارتعاش منفی و تحقیر با خود به همراه ندارند .
بنابراین ما می توانیم چنین واژه هایی که جایگزین هستند را با فهم درست و بیان درست آن ، تقویت نماییم و مبارزه برای تغییر ارتعاش واژه هایی نظیر مجوسی و رافضی منجر به اتلاف وقت و انرژی (معنوی )خواهد شد .

نکته : عزیزان توجه داشته باشید که ارتعاش واژه و ذکر با ارتعاش معنا متفاوت است . در واژه مجوس ما شاهد این هستیم که هم این واژه با تحقیر به زرتشتیان خطاب شده و هم در پس این خطاب معنای نجس بودن توسط شخص گوینده در خاطر آمده است . اما در واژه رافضی ، تغییر معنایی اتفاق نیفتاده بلکه فقط این واژه با تحقیر نسبت به شیعیان خطاب شده است .

عزیزان این یکی از مهمترین قوانین هستی است . که شیطان رجیم و ایادیش سالهاست آن را دریافته اند . و با کمک(فکر) خود بشر با تغییر در تعاریف و استفاده از قدرت فکر میلیون ها نفر از نفوس بشری سعی می نمایند که بر جهان تسلط بلامنازع پیدا نمایند .
رسانه ها در این باب تأثیری بسزایی دارد آنان از طریق رسانه ها سعی بر این مسئله دارند که  با کمک مجموعه آگاهی جهانی _در مورد یک مسئله خاص _ حقایق را تحریف نمایند و منکر را معروف و معروف را منکر جلوه دهند . و تا حدی در این امر موفق بوده اند . امروزه حتی بسیاری از مومنین  معتقد در جوامع اسلامی نیز  بسیاری از معروفات  را منکر و منکرات را معروف می دانند .

ادامه دارد ...

#امام_صادق(ع) #مجوسی #ارتعاش #تحقیر #رافضی #سوءاستفاده
@soltannasir
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 79
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 255
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 359
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 29
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 359
  • بازدید ماه : 359
  • بازدید سال : 98,897
  • بازدید کلی : 1,167,335