loading...
سلطان نصیر

 

{ جغرافیای علوم غریبه در ایران 56}

{ مقدمه ای بر داستان فریدون وضحاک و درفش کاویانی2} 

ادامه ...👇👇👇

 

از نظر ایشان دوران هزار ساله ای حکومت آژی دهاک بر خاک ایران (بنا به نقل  بعضی متون نظیر شاهنامه )  .همان  دوران هزار ساله فوران آتشفشان دماوند است که از 7000سال پیش شروع و در حدود 6000سال پیش  پایان یافته است . که هنوز این مسئله از نظر دانش زمین شناسی به اثبات نرسیده است . 

 

اما  فقیر برخلاف  اسطوره شناسان و اساتید تاریخ باستان  و ایرانشناس , داوود(ع) و سلیمان (ع) را اشخاص حقیقی و تاریخی می دانم . 

و اساسا شاکله فکری فقیر در باب مسائل تاریخی و ماوراء با آقایان متقاوت است .

 

اما در باب ماجرای سلیمان (ع) , آنچه که ما از روایت شفاهی در وادی این موجودات در اختیار داریم . 

پس از وفات سلیمان (ع) در بنی اسرائیل پسر وی رهبعام جانشین سلیمان (ع) شد . 

اما سلیمان(ع) همسر و فرزندی در ایران نیز داشته است . فرزندی که وارث بخشی از دانش وی شد . و حکومت وی نیز بر بخشی از خاک ایران علی الظاهر مانند برادرش در فلسطین چندان  دوام نیاورد .  و وی بدست گروهی از مغان سیاه کار (جادو گران سیاه )  و همکاران جحودشان که به دنبال یافتن امانات سلیمان(ع) بودند . به قتل رسید .

این فرزند , به قالیچه پرنده و تخت پرنده دسترسی داشته , که در شاهنامه بخشی از داستان زندگی وی با جمشید باستانی خلط شده و در هم آمیخته شده است .

بعضی را گمان بر این است که مغان ایرانی هنگام حضور سلیمان(ع) به وی قالیچه پرنده اهدا نمودند . و یا  دانش بافتن قالیچه پرنده را به سلیمان (ع) آموختند . 

اما در روایت شفاهی از این موجودات اینگونه  نقل است که  قالیچه با نقش ستاره ایرانی شش پر با تمام ریزه کاری ها توسط سلیمان (ع) طراحی شد . 

و جنیان این قالیچه را برای وی بافتند . قالیچه ای که تاکنون در کف دریاچه تخت سلیمان  مدفون است .

 از این دوران به بعد ظاهرا سنت وجود قالیچه پرنده در ایران زمین سنتی ادامه دار بوده است زیرا در داستان های هزار و یک شب و سایر افسانه های ایرانی به  وجود چنین قالیچه هایی اشاره شده است .

نکته : مهمترین امانات سلیمان(ع)  انگشترین سلیمانی است که شامل انگشتری  نرینگی و انگشتری  مادگی می باشد . 

و همچنین مهر جداگانه سلیمانی که با انگشترین متفاوت است . و همچنین گردنبند سلیمان(ع) 

که همگی توسط سلیمان (ع) به مغان مهری ایرانی(نحله مغان سفیدرنگ و الهی) تحویل داده شد . و این امانات در عوالم خاص حفظ می شده تا از دست اندازی تشنگان قدرت محفوظ بماند . جحودان از همان دوران بخوبی از این نکته اطلاع دارند . که امانات سلیمان هرگز حتی به انبیای بنی اسرائیل نرسید . 

جحودان برای بدست آوردن این امانات با  مغان سیاه کار ایرانی وارد معامله شدند . و بر سر اهداف مشترک به توافق رسیدند و با یکدیگر همکاری نمودند . در واقع  یهودیان به سرزمین ایران پس از وفات سلیمان (ع) وارد شدند . 

به طمع یافتن امانات وی و بدست آوردن قدرت در جهان ماوراء . 

شاید اکنون پاسخ این سوال که در تمام دوران پس از سلیمان(ع) انگشتری وی کجا بوده و چه سرنوشتی داشته تا حدودی روشن شود . ان شاء الله در آینده بیشتر بدان خواهیم پرداخت. 

نکته2: در باب روایت شفاهی باید بگویم تعدادی از جنیان و پریان عصر سلیمان(ع) هنوز زنده می باشند . و تعداد زیادی  نیز با یک واسطه عصر وی را درک نموده اند . 

چنانچه ملکه قیطون , ملکه خاندان خدام مسکنیة , از جنیان شیعه , که 42 سال پیش به رحمت حق رفت . و 17 سال هم همسر سلمان فارسی بوده است . مادر وی ملکه قنطونه از همسران سلیمان(ع) بوده است .  

نکته3 : در کتاب اسوه عارفان صفحه 111 آمده 👇👇

علامه طباطبائی می‌فرماید؛ برادر ما به وسیله شاگردش از حضرت قاضی سوال کرده بود که: قالیچه حضرت سلیمان که آن حضرت روی آن می‌نشست و به مشرق و مغرب عالم می‌رفت؛ آیا روی اسباب ظاهریه و چیز ساخته شده‌ای بود؟ و یا از مُبدعات الهیّه بود و هیچ گونه با اسباب ظاهریه ربطی نداشت؟  

آن شاگرد چون از مرحوم قاضی سوال می‌کند، ایشان فرموده بودند: فعلا چیزی در نظرم نمی‌آید و لیکن یکی از موجوداتی که در زمان حضرت سلیمان بودند و در این کار تصدّی داشتند الان زنده‌اند، می‌روم و از او می‌پرسم.

در این حال مرحوم قاضی روانه شدند و مقداری راه رفتند، تا آنکه منظره کوهی نمایان شد چون به دامنه کوه رسیدند یک شبحی در وسط کوه که شباهت به انسان داشت دیده شد. آن شاگرد از مکالماتشان هیچ نفهمید، ولی چون مرحوم قاضی برگشتند، گفتند: می‌گوید از مبدعات الهیه بود و هیچ‌گونه اسباب ظاهریه در آن دخالتی نداشته است.

نکته :نظر فقیر همان است که در بالا گفته شد و این که قالیچه بدون هر نوع دخالت اسباب ظاهری ایجاد شده  برخلاف ممشای الهی و روایت شفاهی  است . 😊

 

#جغرافیا #علوم_غریبه #سلیمان #داوود #انگشترین #مغان #قالیچه 

@soltannasir 

❤️💛💜❤️💛💜❤️💛💜

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 93
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 273
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 382
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 29
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 382
  • بازدید ماه : 382
  • بازدید سال : 98,920
  • بازدید کلی : 1,167,358