loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

       { مسبحات و چاکراها 103}

             { تعلیقات 13 }

   { تحقیق جایگاه شجره طوبی و سدرة المنتهی و تطابق آن 6 }

ادامه ...👇

{ ... اما این که گفتی : شکمش بزرگ است ، به درستی که مملو از علم و دانشی می باشد که خداوند از ویژگی های او قرار داده و او را در بین امت من گرامی داشته است . و اما این که گفتی : جلوی سرش مو ندارد و چشمانش درشت است ، به درستی که خداوند او را به شکل و اوصاف آدم (ع) آفریده است . و اما این که دست هایش بلند و دراز است . به درستی که خداوند چنین قرار داده و آفریده تا به این وسیله دشمنان خود و دشمنان رسولش را به هلاکت برساند و خداوند به وسیله او دین خود را کامل می گرداند اگر چه مشرکین دوست نداشته باشند و به وسیله آن ها ( جنگ ها را ) فتح و پیروز می نماید و با مشرکین بر اساس تنزیل قرآن جنگ و کشتار می کند و با منافقین از اهل ظلم ، پیمان شکنان و فاسقین بر اساس تأویل قرآن قتال و کشتار می نماید .
و خداوند از صلب او دو سید و سرور جوانان بهشت را _ که بهشت به وسیله آنان زینت می شود _ خارج می نماید .
ای فاطمه ! خداوند هیچ پیامبری را مبعوث ننموده مگر این که ذریه و نسل او را از صلب او قرار داده ، ولی ذریه و نسل مرا از صلب علی قرار داده است ، اگر علی نبود ذریه و نسلی برای من باقی نمی ماند.
پس از این ( بیانات و گفتگو ها ) حضرت فاطمه (س) اظهار نمود : ای رسول خدا ! من احدی از اهل زمین را بر علی مقدم نخواهم داشت .
ابن عباس گوید : در چنین موقعیتی به خدا سوگند ! همتایی غیر از امام علی برای فاطمه (س) وجود نداشت .


25) شیخ صدوق با سند خود از مالک بن عیینه ، به نقل از حبیب سجستانی ، روایت کرده است ، که گفت :
از امام باقر (ع) درباره فرمایش خدای عزوجل : « ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى* فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى * فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى » ، سوال کردم ?
فرمود : ای حبیب ! آیه را اینگونه قرائت نکن ، بلکه ( این چنین ) بخوان : « ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى* فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى * فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِه_ یعنی رسول الله (ص) ِ مَا أَوْحَى » ، ای حبیب رسول خدا (ص) هنگامی که مکه را فتح نمود وجود خود را در عبادت خدای عزیز و جلیل و شکر نعمت هایش با طواف کردن خانه ( کعبه ) ، به رنج و سختی انداخت و ( امیرالموءمنین ) علی (ع) نیز همراه آن حضرت بود و زمانی که تاریکی شب آنان را فرا گرفت ، به قصد سعی بین ( کوه ) صفا و مروه رفتند و موقعی که از( کوه )  صفا به سمت مروه فرود آمدند و در وادی نزدیک نشانه ای که دیده ای قرار گرفتند نوری از آسمان تابید و آن دو ( بررگوار ) را در بر گرفت و کوه های مکه روشن شد و دیدگان آنان خشوع پیدا کرد ، پس هر دو فزع و ناراحتی شدید نمودند .
سپس رسول خدا (ص) سر به سوی آسمان بلند کرد و ناگهان بالای سر خود  دو انار دید ، آن دو انار را گرفت و خدای عزوجل وحی نمود : ای محمد ! این دو انار از میوه های بهشت چیده شده است و آن ها را غیر از تو و وصی تو علی بن ابی طالب ، کسی دیگر نمی خورد ، پس رسول خدا (ص) یکی از آن دو انار را خورد و انار دیگر را هم امام علی (ع) تناول نمود ، سپس خداوند به حضرت محمد (ص) وحی فرستاد ، آن چه را که وحی نمود .
امام باقر (ع) افزود : ای حبیب ! « وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى *عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى * عِنْدَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَى » . یک بار دیگر رسول خدا (ص) هنگامی که به آسمان بالا رفت در 👈 نزدیکی 👈 سدرة المنتهی جبرئیل را مشاهده نمود و جبرئیل همان جا ایستاد و عرض کرد : ای محمد ! این جا محل توقف و جایگاهی است که خدای عزّوجلّ مرا در آن قرار داده و هرگز قدرت رفتن جلوتر را ندارم ، ولی شما جلو بروید تا به سدرة (المنتهی) برسی ، سپس در آن جا توقف نما ، پس رسول خدا (ص) به سمت سدره جلو رفت و جبرئیل (ع) توقف نمود . امام باقر(ع) فرمود : به این دلیل آن را «سدرة المنتهی » نامیده اند ، چون فرشتگان نگهبان ، اعمال اهل زمین را به آن محل ، بالا برده و تا محل سدره می رسانند و فرشته های نگهبان که همگی کرام برره هستند ، آن اعمال را وقتی به آن جا برده شد ، می نویسند ، پس چون اعمال بندگان را به محل سدره می رسانند ، رسول خدا (ص) نگاهی به آن می اندازند و شاخه های آن را می بینند که زیر عرش و اطراف آن می باشند . پس از آن ( امام باقر ع ادامه داد و ) فرمود : نور ( خداوند ) جبار عزیز و جلیل بر رسول خدا (ص ) تجلی کرده ، و چون آن نور ، حضرت را  فرا گرفت از شدت عظمت نور ، چشمان حضرت باز و خیره ماند و شانه هایش به لرزه افتاد و خداوند متعال قلب رسولش را محکم و نور چشمانش را قوی گردانید تا حدی که آیات پروردگار را دید ، آن چه را که دید ، ...}

ادامه دارد ...

#سدرة_المنتهي #علی(ع) #وصی #جبرئیل

@soltannasir
🌳🌲🎄🌴

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 173
  • آی پی دیروز : 223
  • بازدید امروز : 303
  • باردید دیروز : 589
  • گوگل امروز : 47
  • گوگل دیروز : 54
  • بازدید هفته : 2,622
  • بازدید ماه : 6,795
  • بازدید سال : 80,084
  • بازدید کلی : 1,148,522