loading...
سلطان نصیر

@soltannasir 

 

             { اویغورستان (تورفان) ۲}

 

ادامه...👇

 

به نظر بنده در اویغورستان چین هم کم و بیش اینگونه است. تجزیه طلبان اویغوری و یا سلفی های آن مناطق هدفشان پرت کردن حواس مسئولین جمهوری کمونیستی خلق چین است. به نظرم مسئولین چینی دقیقا خطر اصلی را نمی دانند و نمی بینند. خطر اصلی در انجمن های مخفی و نفوذی آن مناطق است نه در سلفی ها و یا تجزیه طلبانشان اینان علقه مضغه های آنان هستند. ضمن اینکه به نظرم همانطور که در ایران در سطح مقامات و مسئولین نفوذی وجود دارد در جمهوری کمونیستی خلق چین نیز نفوذی بسیاری وجود دارد که شاید با لابی گری توجه را از مسئله اصلی دور نمایند. 

 

 

نکته: همانگونه که مردم آذربایجان غربی ایران مردم شریفی هستند. مردم عادی اویغورستان نیز انسانند و منظور بنده از خطر، مردم عادی نیست. اینکه چین طبق ادعای خود تنها سلفی ها و تروریست ها را سرکوب می نماید یا اینکه مسلمانان عادی را نیز سرکوب می نماید،نمی دانم. خبرهای ضد و نقیضی در این باره وجود دارد و کلیپ هایی که بنده نیز آن را دیده ام که اگر درست باشد سرکوب سلفی ها هم بدین شکل غیر انسانی است. اما این را هم می دانم که غربی ها هم نه عاشق اویغورها هستند و نه از مسلمانان خوششان می آید چنانچه در برابر کشتار مسلمانان میانمار یا بوسنی سکوت کردند و اگر از گروهی از مسلمانان‌حمایت کنند اهدافی را در سر دارند و آن اهداف ممکن است لزوما تنها سیاسی نباشد چنانچه در مورد اویغورها تنها هدفشان سیاسی نیست بلکه مسائل دیگری نیز در جریان است. 

 

 

 

اما در دو نقطه از اویغورستان مناطق استراتژیکی وجود دارد. یکی ظاهرا در نزدیک مرز اویغورستان چین با کشور قرقیزستان است و دیگری منطقه تورفان است. در این نقاط از دوران بسیار کهن دروازه هایی به عوالم زیرین و عالم موجوداتی که شاید بتوان غولشان نامید راه است. موجودات درون این عوالم و دروازه ها را باید در اساطیر کهن منطقه تبت و چین و ترکستان جستجو نمود. ظاهرا از دوران کهن این دروازه ها توسط مقدسین آن مناطق طلسم خورده است. به نظر بنده شاید توسط تنگری ها طلسم شده باشند. 

 

نکته: در اساطیر ملل تُرک اویغور 《تنگری》 نام واژه ای برای خدای بزرگ اویغورهاست. همچنین (تنگری) نام واژه ای برای گروهی از مردان جاودان و نامیرا نیز می باشد که  ۹۹ نفر هستند ۵۴ نفر مثبت و نیک سرشت و ۴۵ نفر منفی و بد سرشت هستند. 

 

پ ن: همانگونه که ملاحظه می نمایید جاودانان و نامیراها در اساطیر همه اقوام و ملل کهن وجود دارند و نامیراها لزوما همیشه خیر نیستند.

 

 

در این نقاط هفت دیوار و هفت شهر غولان وجود دارد که بسته شده است. این دیوان یا غولان که لشکریانی نیز در اختیار دارند ساکن آن شهرها می باشند. در دوره کوشانیان مذهب حاکم بر تورفان، بودایی بوده و دین بودایی سالها در تورفان حاکم بوده تا رفته رفته مانویان بر بودیسم غلبه می نمایند. از تورفان مجموعه بسیار غنی ای از متون مانوی و بودایی بدست آمده است. 

در تورفان در ناحیه کوه های آتشین یا مشتعل ۸ دره و ۷۷ غار (شاید غارهای دست ساز باشند) وجود دارد. اکثر این غارها فضاهای مستطیل شکلی با سقف های قوسی شکل دارند و به چهار بخش تقسیم می شوند. در اکثر این غارها تصاویر بودا یا راهبان بودایی و یا حتی موجودات خلق الساعه دیگری وجود دارد. در افسانه های مردم اویغور اژدهایی در کوه های تیان شان وجود داشت که کودکان را می خورد. تا اینکه قهرمانی وی را کشت و بدن اژدها را به هشت قطعه تقسیم نمود. کوه های سرخ رنگ تورفان از خون اژدها و هشت قطعه بدن اژدها به هشت دره موجود در کوه های آتشین یا مشتعل تبدیل شد. 

همچنین در داستان افسانه ای سفر به غرب راهبی بودایی به نام تانگ_سنگ همراه شاه میمون ها سون_هو_دزو برای یافتن متون بودایی به هند و سپس جاده ابریشم سفر می نماید و از آنجایی که تورفان در مسیر جاده مهم ابریشم قرار دارد هنگامی که از کنار کوه های سوزان یا آتشین می گذرند ماجراهایی برای این ماجراجویان پیش می آید. همپنین در این افسانه اشاره شده است که سالها یا هزاران سال پیش از سفر راهب،  شاه میمون ها در کوره کیمیاگری و یا آهنگری آسمانی بدلیل زیاده خواهیش اسیر شده بود. و کوه های آتشین در ناحیه تورفان اویغورستان چین از بر زمین زدن کوره توسط شاه میمون ها ایجاد شده است. 

 

نکته : به منشا آتشین و سوزان بودن و اژدها گونه کوه های آتشین تورفان توجه نمایید که در ادامه با آن کار داریم. هم اکنون نیز تورفان تقریبا یکی از گرم ترین نقاط و شاید گرم ترین نقطه کشور پهناور چین باشد.

 

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 128
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 473
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,252
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,683
  • بازدید ماه : 2,683
  • بازدید سال : 101,221
  • بازدید کلی : 1,169,659