loading...
سلطان نصیر

@soltannasir 

 

                         {حنوکا۶}

 

        { توصیه هایی برای ایام حنوکا }

 

 

همزمان با اینکه یهودیان در سرتاسر جهان حنوکا را به عنوان یکی از اعیاد خویش جشن می گیرند انجمن های مخفی در سرتاسر جهان از جمله کشور عزیزمان ایران مراسم جادوی سیاه شیطنی و آیینی باستانی را به کثیف ترین شکل ممکن برگزار می نمایند که در بعضی روزها (روزهای آخر) ممکن است همراه با قربانی های انسانی باشد و در کشور ما نیز به طور خاص در 11 کلان شهر مراسم ها در سطح بالا و در ۲۲ شهر دیگر در سطحی پایین تر انجام می شود.

 

1⃣ : اگر ساکن شهر های بزرگ هستید ترجیحاً از هنگام غروب آفتاب جز به ضرورت بیرون نروید! زیرا مراسم هایشان از غروب آفتاب کم کم شروع می شود. و به طور خاص از ساعت ده شب الی 2 بامداد با بیشترین حجم انجام می شود.

 

2⃣ : اگر در شهرهای بزرگی مثل طهران ، کرج ، ارومیه، مشهد، شیراز و اصفهان ساکن هستید حتماً در هنگامی که قصد خوابیدن دارید وای فای و رسیور و دستگاه های دیجیتال حتی موبایل خویش را خاموش نمایید زیرا با توجه به بعضی دستگاه هایی که در اختیار دارند اصوات مراسم های خویش را به شکل فرکانس های قابل دریافت توسط این دستگاه ها تبدیل می نمایند و در سطح شهر  ارسال می نمایند. بنابراین حتی المقدور دستگاه ها را از سیم بکشید. عزیزانی که در سایر  شهرها ساکن هستند نیز می توانند دستگاه ها را از برق بکشند. زیرا کار از محکم کاری عیب نمی نماید.

 

3⃣ : اگر رادیو های قدیمی چهل پنجاه سال پیش  _که امروزه عتیقه محسوب می شود_ را در اختیار دارید می توانید این رادیو ها را در طول روز بر روی رادیو قرآن بگذارید. این عمل تا حدی موثر است ولو آنکه تاثیرش زیاد نباشد.

 

 

4⃣ : اگر مشکل قلبی دارید کمتر در این ایام هنگام غروب آفتاب از منزل خارج شوید. تلاوت سوره یس و الرحمن در صبح پس از طلوع آفتاب و سوره انشراح پس از نمازها یک یا سه بار و در طول روز به میزانی که شخص بتواند مفید است.

 

5⃣ : در این ایام از خوردن غذاهای چرب و سودا زا حتی المقدور خودداری نمایید.

 

6⃣ : اگر در شهرهای بزرگ ساکن هستید و احیاناً هنگام غروب آفتاب در بیرون هستید حتماً به آسمان نگاه نمایید زیرا در بعضی مناطق شهر ظلمت و تاریکی سیاه رنگی ممکن است دیده شود. جنس این ظلمت با آلودگی هوا و یا ابر تیره رنگ معمولی فرق دارد و اگر شخص کمی دقت نماید قابل تشخیص است.

 

7⃣ : خواندن آیه الکرسی پیش از تمامی نمازهای واجب یک بار و پس از نمازهای واجب سه بار 

همچنین چهار قل پس از تمامی نمازها یکبار 

 آیه نور نیز یکبار پس از تمامی نمازهای واجب توصیه می شود. همچنین خواندن آیه الکرسی به عددهای 11 تایی و 22 تایی و 33 تایی الی 77 بار پس از غروب آفتاب توصیه می شود.

حداقل 11بار خوانده شود و هر 11بار در یک نوبت خوانده شود. ذکر لاحول و لاقوة الله الا بالله العلی العظیم 100بار و ذکر دافع بنا به حال درونی بی عدد در شب ها  مناسب است.

هنگام خواب نیز حمد یکبار چهار قل یکبار و انشراح یکبار و آیه الکرسی سه بار خوانده شود. 

 

8⃣ : دقت کنید اگر دچار 👈بیخوابی  یا 👈سردرد ها و 👈گردن دردهای غیر طبیعی 👈 یا قلب درد شدید ممکن است منشأ غیر طبیعی داشته باشد. بنابراین سریع به قرص و دکتر پناه نبرید. اگر بیماری زمینه ای نظیر گرفتگی عروق و فشار بالا و ... دارید ممکن است مراسم ها تاثیر بیشتری بر شما بگذارد و در صورت لازم به بیمارستان مراجعه نمایید. (مراسم های امسال به نظر ما بر سر و فکر و گردن تاثیر بیشتری به نسبت قلب خواهد داشت. شاید خیلی ها در آذرماه هم دچار سردرد و یا گردن درد و بیخوابی شده باشند.)

 

9⃣ : ممکن است برایتان جالب باشد ولی گوش کردن به مداحی هایی که اشک شما را جاری می نماید. و یا گریه برای امام حسین علیه السلام و یا هر آنچه که احساسات شما را تحریک نماید و باعث شود که اشک بریزید مفید است زیرا باعث رقیق القلب شدن شما می شود زیرا مراسم هایشان باعث سنگدلی و نوعی قساوت قلب می شود. (این توصیه را در تمام طول سال جدی بگیرید. بزرگانی نظیر آیت الله بهجت نیز توصیه به روضه هفتگی برای حضرت اباعبدالله می نمودند و این سیره بسیاری از علمای ما بوده است‌. تفاوت روضه هفتگی با گریه نمودن برای یک فیلم احساسی هم بر کسی پوشیده نیست. زیرا اولی جزو مستحبات موکد است و دومی حداکثر مباح می باشد.) همچنین ذکر رئوف به عدد ۱۰۰ برای رقیق القلب بودن در این ایام مفید است و توصیه می گردد. 

 

🔟: اگر حس گناه به سراغتان آمد سعی کنید که در داخل جمع قرار بگیرید. زیرا در تنهایی میل به گناه و افکار منفی بیشتر به سراغ شخص می آید.

 

1⃣1⃣ : زیارت مکان های مقدس اگر باز باشد در این ایام بسیار مفید است. ترجیحاً روزها به زیارت روید.

 

2⃣1⃣ : غسل روزانه نیز در این ایام مفید است. همچنین سعی نمایید دایم الوضو باشید. 

 

 

@soltannasir 

📛📛📛

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 123
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 492
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,619
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 3,050
  • بازدید ماه : 3,050
  • بازدید سال : 101,588
  • بازدید کلی : 1,170,026