loading...
سلطان نصیر

{چگونگی رها شدن آژی دهاک از دماوند 5}

ادامه...👇

اما اینجا تفسیر دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد و آن این است که این چهار فرشته، چهار فرشته موکل بر آتشفشان های عالم یا شاید رب النوع و موکل آتشفشان ها هستند و به نوعی از فرشتگان دنیا محسوب می شوند به همین دلیل هم توسط فرشته کرنای ششم که از ملکوتیان اعلی است آزاد می شوند. علت در بند بودنشان هم نه گناه و خطای آنان بلکه ماهیت وجودیشان است. یعنی اینان اگر آزاد باشند ماهیت و ذات خلقتشان فعال کردن آتشفشان ها است بنابراین دربندند تا آتشفشان ها به گونه ای مهیب و آخرالزمانی فعال نشود. و چون آزاد شوند آتشفشان های عالم فعال می شوند. هرگاه چنین تفسیری درست باشد با توجه به فعال شدن عجیب آتشفشان ها در حال حاضر، یا اینان آزاد شده اند که بعید است. چون بلایاهای کرنای اول تا پنجم به طور کامل رخ نداده است. یا اینکه در شرف آزادی هستند و وای به روزی که کاملا آزاد شوند.

پ ن: این‌تفسیر به نظر درست تر می آید زیرا در متن مکاشفه آمده بود که پس از کرنای ششم و بلای آتش و گوگرد باز مردم جهان از پرستش بت ها باز نمی ایستند. 

🌋 مرگ و نابودی یک سوم آدمیان در مکاشفه یوحنا توسط چهار فرشته در بند در کرانه فرات با مرگ یک سوم از آدمیان توسط آژی دهاک که در کتاب پهلوی زند بهمن یسن بدان اشاره رفت شباهت و تطابق دارد. در روایات اسلامی هم به عدد نابودی یک سوم از آدمیان در اثر مرگ سرخ اشاره شده است اما در خود همان روایات از معصوم علیه السلام نقل شده است که مرگ سرخ، مرگ با شمشیر است. بنابراین تاویل مرگ سرخ به آتشفشان برخلاف ظاهر و 👈نص صریح روایات است. 
یکی از احادیث مرگ سرخ : 👈{حضرت علی (علیه‌السلام) فرمودند: بین یدی القائم موت احمر و موت ابیض و جراد فی حینه و جراد فی غیر حینه احمر کالوان الدّم فامّا الموت الاحمر فالسّیف و امّا الموت الابیض فالطاعون»؛ «در آستانۀ قیام قائم، مرگ سرخ، مرگ سفید و ملخ‌هایی به هنگام و ملخ‌هایی نابه‌هنگام سرخ، همچون خون خواهد بود؛ اما مرگ سرخ (کشته شدن با) شمشیر است و مرگ سفید به وسیله طاعون است». منبع : کتاب الغیبة شیخ طوسی ص۴۳۸، حدیث۴۳۰}    


🐍در کتاب مکاشفه یوحنا به غیر از چهار فرشته دربند از اژدهایی نیز سخن رفته است که آزاد می شود منتهی ظاهرا بر اساس فهم یوحنا این اژدها همان مار قدیمی یعنی شیطان است. در مورد این فقرات فعلا چیزی نخواهم نوشت شاید زمانی دیگر، اما به یاد بیاورید که از نظر ما ابلیس غیر شیطان (مار) است و ابلیس به نص قرآن مجید از جنیان بود و شیطان (مار) از ...؟؟؟


💣🧨بعضی از مفسرین معاصر کتاب مقدس در ایالات منفصله آمریکا که افکار بنیادگرایی دارند و به طور سنتی به حزب جمهوری خواه نزدیک می باشند. سپاه دویست میلیون نفری چهار فرشته آزاد شده را دویست میلیون شیعه به رهبری نظام جمهوری اسلامی تاویل می نمایند. آنان اینگونه می گویند ناحیه اسیر شدن چهار فرشته شرق رود فرات بوده است که در دوره یوحنا تحت سیطره حکومت اشکانیان بوده است. آنان ایران را آغازگر جنگی می دانند که یک سوم آدمیان را در جهان به هلاکت می رساند و اینکه اسبهای سپاهیان چهار فرشته، سری چون شیر داشتند را هم نشان ایران می دانند. زیرا شیر از دیرباز حتی بعضا در بعضی تفاسیر رمزی خاخام ها در تلمود نشان ایران بوده است. طبیعی است که با چنین تفسیری مجهز بودن ایران به سلاح هسته ای برای این مفسرین یک‌ کابوس بزرگ خواهد بود. 😊

پ ن: اسبانی با سر شیر را می توان شبیه موجودات‌ ترکیبی خلق الساعه ای دانست که مردمان تمدن های کهن نظیر سومر و آشور و کاسی ها و ایلامی ها و هخامنشیان و ...بدان باور داشتند و در هنر خویش استفاده می نمودند. 


در پایان این بخش باید بدین نکته اشاره نمایم که مسلما فعالیت های پیاپی آتشفشان ها در نقاط مختلف جهان طبیعی به نظر نمی رسد. اگر فعالیت های آتشفشانی از این هم بیشتر شود و جهان را با گدازه ها به سمت نابودی پیش ببرد. می تواند کمک نماید جهان به جای گرم تر شدن در نهایت  👈وارد عصر سرما و یخبندان شود و این همان چیزی است که در احادیث ما نیز به آن اشاره شده است که حضرت قائم عجل الله  در سالی سرد خروج می نمایند. و در کتب پهلوی نیز به سرمای ناشی از دیو ملکوس (ملکوسان) در دوره اوشیدرماه اشاره رفته است. در داستان لیلیت آن را نقل نمودم. این سرما همان چیزی است که لرد خوزه و دوستانش دنبالش می باشند. 


🦎🦖با هم ‌خواندیم که در اسطوره اژدهایان با آتشفشان ها مرتبطند و آژی دهاک یک نمونه از این اژدهایان است. عمیقا به وجود اژدهایان و تنوع نژادشان باور دارم. امیدوارم این فعالیت آتشفشان ها مقدمه ای برای باز شدن پای این موجودات به عالم ما نشود. در این دوره منتهی به آخرالزمان همین یکی را فقط کم داریم. 😐 در بعضی فیلم های هالیوودی نیز به این مسئله اشاره شده است.

پایان 

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 225
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 399
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 80
  • بازدید هفته : 1,827
  • بازدید ماه : 6,000
  • بازدید سال : 79,289
  • بازدید کلی : 1,147,727