loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

           { درد و دل 102}

  {علوم غریبه و اساتید، وادی جن8}


پیشتر در دروس گفته شد که قطارکش خاکساران رهبر خاندان های اصیل جنیان شیعه یعنی زعیون و زعفریون و مالک و جرجیون و خدام مسکنیه ملکه قیطون و سقلابی ها و سادات جن می باشد.
اما موجودات اصیل شیعه در صدر اسلام به این خاندان ها محدود نمی شود.
در دروس عاشورا در وادی این موجودات گفته شد که خاندان پریان آتیما که ساکن طائف بودند و شاید تنها خاندان پریان مسلمان و شیعه باشند نیز وجود دارند و اینان پس از اینکه در عاشورا با اطمار جنی (اسمار جنی) و خاندان های تحت امرش جنگیدند؛ اطمار جنی را تعقیب نمودند و در منطقه ای در دریای نیلگون آبسگون در استان گیلان ساکن شدند و در تمام طول این 1400 سال با هیچ کدام از علمای شیعه یا پیران طریقه خاکسار و پیران سایر طریقه ها ارتباط نداشته و ندارند و مستقل هستند.

اما جنیان و پریان مسلمان و شیعه به همین چند خاندان نام برده شده خلاصه نمی شود. خاندان های نامبرده شده از جنیان اصیل 👈صدر اسلام هستند که مسلمان و شیعه شده اند.
علتی هم که شیعه شده اند تنها به ماجرای غدیر مرتبط نیست زیرا پیش از غدیر خُم نیز اینان جایگاه معنوی و عظمت مقام حضرت امیرالمومنین علی (ع) را درک نموده بودند و  پیش از غدیر خُم در جرگه ارادتمندان حضرتش بودند.

اما پس از گذشت دوران صدر اسلام به مرور توسط بعضی بزرگان جنیان دیگری نیز وارد جرگه مسلمین و شیعیان شدند.
برای مثال در منطقه جبل عامل نیز خاندان جنیان شیعی را داریم که سالهاست با علمای جبل عامل در ارتباطند و این جنیان در قرون بعدی _احتمالاً توسط بعضی علمای شیعی جبل عامل_ به جرگه مسلمانان پیوستند.
در کشورهای ایران و عراق و پاکستان نیز فامیل ها و طایفه ها و حتی خاندان هایی از جنیان  توسط بعضی امام زاده ها یا بعضی علمای شیعی و یا بعضی اساتید در این وادی یا پیران طریقت به جرگه مسلمانان و شیعیان پیوسته اند.

در نقطه مقابل نیز پیران طریقت های صوفیه اهل سنت نیز در طول تاریخ بعضی خاندان ها و طوایف جنیان را مسلمان نموده اند و به مذهب خویش یعنی اهل سنت شافعی و یا حنفی و... در آورده اند.
از جمله این جنیان که فقیر بررسی نموده ام می توان جنیان دشت ترکمن صحرا را که متعلق به یکی از پیران طریقت یسوی و نقشبندی آن مناطق هستند نام برد که به مانند ترکمن ها چشمانشان گوشه دارد و قدشان در حدود یک متر و بیست سانتی متر است و جنگجو و مبارز نیز هستند و چون پیر مربوطه اهل سنت و حنفی می باشد این جنیان نیز اهل سنت و حنفی هستند.
از جمله این جنیان می توان جنیان خضری دشت بیاض در خراسان و انار دره افغانستان اشاره کرد که اینان نیز اهل سنت و حنفی می باشند و تحت امر  یکی از پیران نقشبندی در شهر هرات می باشند.
از جمله این جنیان می توان به جنیان طریقت قادریه کسنزانی اشاره کرد که اهل سنت و شافعی مذهب می باشند و از زمان شاه عبدالکریم کسنزان تحت تسلط طریقه قادریه کسنزانی در آمده اند و مسلمان شده اند.
همچنین یکی از پیران طریقت نقشبندیه نیز که در روستایی از توابع سقز زندگی می نمایند فامیلی از جنیان تحت خدمتش می باشند که اهل سنت و شافعی هستند و توسط پدر بزرگ ایشان مسلمان شده اند.

عزیزان همانگونه که ملاحظه می نمایید ما هم جنیان شیعه داریم و هم اهل سنت.
آن جنیانی که در صدر اسلام مسلمان شدند همگی شیعه می باشند اما جنیان مسلمان تنها به همان خاندان ها ختم نمی شود و در طول تاریخ جنیان بسیاری مسلمان شده اند گروهی شیعه و گروهی اهل سنت متاسفانه ما یک نقل اشتباه را سالهاست در کتاب هایی که در حیطه جن چاپ شده اند و سایت ها و محیط مجاز بازگو می نماییم که آیت الله قاضی گفتند جنیان سُنی ندارند !
و متاسفانه هیچ کدام از آقایانی که از وجود جنیان اهل سنت اطلاع دارند نیز تلاشی برای رفع این نقل اشتباه نمی نمایند.
حداقل بعضی اساتیدی که فقیر شاگردشان بوده ام نظیر شیخ علاالدین که استاد علامه حسن زاده هستند از ماجرای جنیان اهل سنت و طریقه های صوفیه اهل سنت اطلاع کامل دارند. بعید می دانم که علامه بزرگوار حسن حسن زاده آملی هم از این مسئله بی اطلاع باشند اما اینکه چرا تصحیح اشتباه نمی نمایند خود امری عجیب است.
چنانچه سخن جناب قاضی را  آیت الله جوادی آملی نیز از علامه طباطبایی نقل نموده اند اما خود آیت الله جوادی آملی در جایی دیگر گفته اند که جنیان هم شیعه دارند و هم سُنی یعنی ایشان غیر مستقیم گفته اند که آن سخن اشتباه است.

علی ای حال فقیر کاری ندارم که بزرگان چه گفته اند آنچه تاکنون یافته ام را نقل نمودم. هر عزیزی هم که توانایی دیدن این فرومایگان را دارد و هنوز مدعی است که جنیان اهل سنت وجود ندارند لطفاً به فقیر ایمیل بدهد تا آدرس بدهم تا به استان کردستان برود و جنیان اهل سنت را از نزدیک ببیند.


ادامه دارد..

@soltannasir
👹👿

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 76
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 374
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 1,136
  • باردید دیروز : 293
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 44
  • بازدید هفته : 5,166
  • بازدید ماه : 5,166
  • بازدید سال : 103,704
  • بازدید کلی : 1,172,142