loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

 

              {معرفی ذوالقرنین 2 }

 

ادامه...👇

 

بنده آن را در همین عالم هورقلیا می دانم. هورقلیا در نظر بنده با صور فلکی و ثوابت فلکی نیز ارتباط دارد. کوه قاف یا البرز باستانی در همینجا است. در حدیث امام رضا علیه السلام ملاحظه نمودید که قاف پشت نطاق آسمان بود و در زمین مادی ما نبود. منتهی مطمئنا در عالم مادی ما قاف را نخواهیم‌ یافت. یعنی با هر وسیله ای به آسمان و بالا برویم به کوه قاف نخواهیم رسید زیرا اساسا در عالمی لطیف تر قرار دارد. به نظر بنده بهشت عدن در کتاب عهد عتیق و قرآن مجید و روایات اسلامی و همچنین دریای فراخکرد اساطیری و سیمرغ و رود اردویسورا اناهیتا و هوم سفید و درخت ممنوعه در باغ عدن همه جملگی در این عالم هورقلیا قرار دارند که با عالم مادی ما در ارتباط تنگاتنگ است. همچنین آن عالم با ثوابت فلکی و صور فلکی آسمان شب ارتباط معنا دار بسیار قوی دارد. سرّ زمین های هفت گانه در آن عالم هویدا می شود. 

در ازمنه کهن که مرزها باز بوده شاید دریانوردانی با سفر با کشتی به طور اتفاقی به دریای فراخکرد اساطیری راه پیدا می نمودند. یا شاید اصلا بحر محیط کاملا متصل به دریای فراخکرد می بوده است. یا اگر عده ای من باب مثال چون به کوه البرز امروزی یا قاف در قفقاز سفر می کردند می توانستند به کوه قاف اساطیری یا همان البرز اساطیری برسند و آن را از نزدیک ببینند. اما امروزه پس از بسته شدن مرزها تنها از طریق دروازه ها می توان به بخش های مختلف آن عالم راه پیدا کرد البته آن هم نیاز به روحانیت بسیار قوی دارد. در مجموع می خواهم بگویم جغرافیای اقلیم هشتم در روزگاران کهن جزئی از جغرافیای شناخته شده مردمان باستان بوده است. یاجوج و ماجوج در آیات قرآن مجید و احادیث و روایات اسلامی ساکن در بخشی از همین اقلیم هشتم و هورقلیا می باشند. سدی که ذوالقرنین ساخته است مرز دنیای آنان را با دنیای ما بسته است. اینگونه به نظر بنده می آید که سرزمینی که یاجوج و ماجوج در آن زندگی می نمایند از سه طرف محصور بوده است. تنها یک مسیر برای حمله و تهاجم داشته که از بین دو سد می گذشته است. چون ذوالقرنین به بین این دو سد رسید مردمانی را یافت که مورد هجوم یاجوج و ماجوج قرار می گرفتند. ذوالقرنین بین آنان و یاجوج و ماجوج سدی ساخت که هنوز هم در نقطه ای از عالم ما پابرجاست و به نظر تنها راه ورودی آنان را برای همیشه بست. 

به نظر بنده اینگونه است که سد ساخته ذوالقرنین دقیقا بر روی مرز عالم هورقلیایی که در آن دوره ظاهرا متراکم بوده و عالم ما بسته شده است و یاجوج و ماجوج احتمالا تا اواسط یا اواخر دوره آخرالزمان برای همیشه از چهار طرف محصور شدند. یعنی به نظر بنده احتمالا یاجوج و ماجوج در همان عالم هورقلیایی نیز راهشان بسته بوده است. چون اگر راهشان از ناحیه پشت بین دو سد باز بوده _که در عالم هورقلیا است_ پس می توانسته اند در آن دوره از تاریخ بشر که مرزها باز بوده از مسیری دیگر بیایند و حمله کنند. اما ظاهرا آنان تا دوره آخرالزمان از چهار طرف محصور شدند و با شروع دوره آخرالزمان که مرزها باز می شود آنان نیز پس از مدتی موفق می شوند سدشان را بشکنند و به عالم ما هجوم بیاورند. 

 

اما پیشتر گفتم که تقریبا تاریخ جهان باستان را تا آنجا که توانستم شخم زده ام و کمتر کتابی است که به زبان فارسی در مورد جهان باستان علی الخصوص حیطه تاریخ میان رودان نوشته شده باشد و بنده تهیه و مطالعه ننموده باشم. در میان این تواریخ نزدیک ترین گزینه را به ذوالقرنین قرآن یافته ام نمی خواهم بگویم ذوالقرنین مورد نظر بنده با آیات و روایات کاملا منطبق است اما اگر خواننده گرامی پس از معرفی و بررسی مطالب انصاف داشته باشد آن را منطبق ترین فرد با ذوالقرنین آیات و روایات خواهد یافت. مکان تقریبی سد را نیز می دانم کجاست و نشان خواهم داد. 

اما همانگونه‌ که‌ گفتم یک دلیل طفره رفتن از معرفی ذوالقرنین قرآن طرح جامعی بود که در ذهن داشتم و هنوز برای ساختنش تلاش می نمایم و دیگر گزینه ای بوده که ذوالقرنین مورد نظر بنده با توجه به اینکه در جهان باستان بوده طبیعتا حرف و حدیث هایی در موردش هست. وی مغضوب ایزدان‌ میان رودان بوده اما با اینحال مسئله ای است که بنده هنوز کامل نتوانستم آن را حل و معرفی نمایم از نظر بنده شاید فعلا  چندان صلاح نباشد اما از طرفی هم با خود می گویم‌ نباید حقیقت پنهان بماند هر چه شود باداباد. 😊

به هر حال فقیر تقریبا هفته ای نیست که ایمیلی در مورد ذوالقرنین نداشته باشم و شرمنده خوانندگان شده ام. حال اگر خوانندگان گرامی اصرار بر معرفی دارند بنده بخلی ندارم. 

این شما و این هم معرفی مختصر و اجمالی منطبق ترین فرد با ذوالقرنین آیات و روایات.

 

@soltannasir

🏔

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 127
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 314
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 29
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 1,745
  • بازدید ماه : 1,745
  • بازدید سال : 100,283
  • بازدید کلی : 1,168,721