loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

 

          { معرفی ذوالقرنین احتمالی 1}

 

 

{1: سلام علیکم و خسته نباشید.

تو کانال گفته بودید که متوجه شدید جناب ذوالقرنین چه کسی هست، و کوروش هم نیستن.

و گفته بودید به دلایلی تو کانال نمیگید.

با عرض پوزش، جسارتا بنده مایلم تا دانسته های خویش رو در این مورد با بنده در میان بگذارید.

با تشکر..

 

2:سلام. استاد از مطالب بسیار ارزشمند و نایاب شما که دریچه ای نوین از نگاه به عالم هستی برایم گشوده است بسیار حظ و استفاده می کنم و خدا را شاکرم که با کانال شما آشنا شدم. اما خیلی دوست دارم پاسخ برخی سوالاتم که خودتان فرمودید بنا به دلایلی در کانال نمی آورید را بدانم مثلا ماجرای ذوالقرنین و مکان سد آن. اگه لطف کنید که به بنده اجازه دهید به عنوان شاگرد کمترین از شما درس بگیرم ممنون می شوم. در خصوص مطالب مربوط به وجود امکنه دیوان و ایزدان در استان زنجان هم، چون خودم اهل این استان هستم خیلی کنجکاو شدم و علاقمندم از اینها بیشتر بدانم و اساتیدی را که در استان‌زنجان 

 

3: با سلام جناب سلطان نصیر

۱. مطالب کانالتان را پیگیر هستم و برای بنده که تاریخ و کمی اسطوره مطالعه میکنم جالب توجه می باشد و استفاده کرده و مینمایم.

۲. ادامه مبحث ذوالقرنین را چه زمانی در کانال بارگزاری می نمایید ؟!

۳. گفته بودید از بیان اینکه ذوالقرنین چه کسی است و و سدش کجاست طفره رفته اید 

من نه اهل رعب و وحشت هستم و نه ....

سالهاست پیگیر این مطلب می باشم 

و بیشتر کتابها مقالات احادیث و سخنرانیها را خوانده یا شنیده ام

در این بین نظر شما و جناب کاظمی یزدانی در اینکه ذوالقرنین از میان رودان می باشد مشترک است

ایشان گفته اند یکی از پادشاهان آشور است

 

و نظر شما را هم میخواستم بدانم که ذوالقرنین دقیقا چه کسی است و سد کجاست ؟! }

 

 

اینها تنها سه ایمیل اخیر از میان انبوهی از ایمیل ها در مورد ذوالقرنین و مکان سد است که پرسیده شده و بنده به هیچ کدام جوابی ندادم. بنده مشکلی در حال حاضر برای ادامه نوشتن دروس ذوالقرنین ندارم. زیرا کتاب متن طومارهای بحرالمیت چاپ شده و آن را در دست دارم. برای نوشتن دروس به آن گونه ای که بنده طرحش را در ذهن داشتم نیاز بود یک جا ارجاع به داستانی در این کتاب بدهم. حتی بدون آن کتاب نیز می توانستم نام ببرم و مکان سد را نشان دهم اما دنبالی طرحی جامع بودم. طرحی که نمی دانم چه هنگام بتوانم تکمیلش کنم? دورانی که ذوالقرنین در آن زندگی می نموده بنا به شواهد حدیثی و روایی بین ۱۷۵۰ پیش از میلاد تا ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد بوده است. دوره اسطوره ای تاریخ بشر دوره ای که مرزها باز بوده و ظاهرا ارتباط با جنیان و دیوان و پریان و موجوداتی تحت عنوان ایزدان اعم از خوب و بدشان راحت تر از دوره کنونی بوده است. 

 

نکته: فقیر با توجه به احادیث و روایات متواتر که خضر علیه السلام راه همراه با ذوالقرنین دانسته اند که از آب حیات نوشید و می دانیم که خضر علیه السلام پس از طوفان نوح (حدود ۳۰۰۰ پیش از میلاد اندکی بیش یا کم) و پیش از ابراهیم خلیل الله بوده (حدود ۱۷۰۰ اای ۲۰۰۰ پیش از میلاد اندکی بیش یا کم ) و خضر علیه السلام در دوران موسی کلیم الله (حدود۱۲۵۰ الی ۱۴۰۰ پیش از میلاد )زنده بوده است. در نتیجه دوالقرنین در بازه ای بین ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ پیش از میلاد می زیسته است. 

 

در این دوره خاص از تاریخ بشر مرز عالم هورقلیا با عالم ما باز بوده همان عالم که بعضا اقلیم هشتم نیز نامیده می شود. عالمی که به عالم مادی ما نزدیک است و با باز شدن مرزها در آینده به مانند گذشته های دور مرئی خواهد شد. باور نمایید همه اسرار و نقاط مبهم تاریخ بشر در آن عالم نهفته است. اینکه دانشمندان تاریخ بدلیل وجود افکار ماتریالیسمی جهان اسطوره را خیالات و خرافات می دانند ریشه اش در ندیدن آن عالم است. جالب است که در احادیث و روایات ما نیز فراوان اشاراتی شده که با اسطوره و جغرافیای اسطوره ای در قسمت هایی اشتراکات قوی دارد. و جالب تر این است که بعضی از علمای ما چون این روایات را با کشفیات و جغرافیای فعلی جهان ناهمگون‌ دیده اند انبوهی از این احایث و روایات را از اسرائیلیات دانسته اند و اینگونه خود را راحت نموده اند. شاید جریان شیخیه فارغ از بعضی اشکالاتشان یکی از معدود جریان هایی بوده باشد که به اقلیم هشتم و هورقلیا بسیار پرداخته است. از بنده در مورد بهشت عدن پرسیده بودند؟  

 

ادامه..👇

 

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 104
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 479
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,315
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,746
  • بازدید ماه : 2,746
  • بازدید سال : 101,284
  • بازدید کلی : 1,169,722