loading...
سلطان نصیر

@soltannasir 

 

            {داستان گل سرخ (رُز)۱۵}

 

               { ذکر دو نکته }

 

ادامه...👇

 

ادامه نکته ۱: مسئله دیگری که باید بدان اشاره نمایم آن است که در انجمن های مخفی و آگاهی اسطوره باوری غربی، هر موجودی مثل رع که با خورشید حیات بخش ارتباط دارد موجودی مثبت است و موجودی مثل مارهیولای آپوفیس منفی و شیطنی است. آنان مثبت و منفی و الهی و شیطانی و نورانی و ظلمانی را به این سادگی تقسیم بندی می نمایند. این دقیقا مسئله اختلاف ما با آنان است. ما حق و باطل را با خلیفه خدا حضرت صاحب الامر عجل الله و اعتقاد به وجود شریفش و در صف حضرت بودن طبقه بندی می نماییم. عمده جهانیان و موجودات عالم مادی ما و سایر عوالم در برابر حضرتش یکی از سه حالت را خواهند داشت. یا در صف حضرت خواهند بود یا در صف دشمنان حضرتش یا اینکه خنثی و برکنار از تحولات خواهند ماند. در میان آدمیان شاید عده زیادی باشند برای رویارویی به هیچ کدام از دو صف نپیوندند اما موجوداتی نظیر ایزدان اسطوره ای نمی توانند خنثی باشند زیرا جایگاهشان در نظام هستی و طبیعت به گونه ای است که یا جزو صف باورمندان و محبان خلیفه خدا هستتد یا جزو صف ماشیح داود و صف دشمنان الله و خلیفه اش ! بنا به چنین نظری ما آنگونه که یافته ایم رع و کثیری از ایزدان مصری و مردوخ که همتای بعل کنعانی است در صف دشمنان حضرت هستند. و بعل کنعانی طبق رسائل خطی جلالیان در آخرالزمان با میترا خواهد جنگید. 

عده ای دیگر نیز عمدتا از دشمن شناسان داخلی هستند که تمام موجوداتی که تحت عنوان ایزدان پرستش می شده اند را شیطانی می دانند و اصلا گویا بدین نکته فکر ننموده اند که حضرت عیسی بن مریم مسیح موعود روح الله نیز توسط عده ای از مسیحیان «خداوند ما عیسی مسیح» خوانده می شود و الله تبارک تعالی در قرآن مجید و عزیز حضرت را از اعتقاد به چنین عقیده ای مبرا دانسته اند. در مورد ائمه اطهار نیز جریان های غالیانه عملا قائل به الوهیت ائمه بودند که با تلاش و مبارزه فقهای شیعه نتوانستند اکثریت را بدست بیاورند و چه بسا اگر مجاهدت های این بزرگان نبود امروزه ما نیز جزو غالیان و به نوعی مشرکین عصر جدید می بودیم ! آیا با توجه به این مسئله که عده ای از مسیحیان و یا غالیان قائل به الوهیت عیسی مسیح علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام بودند بگوییم این بزرگان نعوذ بالله منفی هستند درست است?! 

ضمن اینکه این عزیزان به سبک و سیاق متون اسطوره ای نیز توجه نمی نمایند. فهم اسطوره هنر هست و نیاز به مطالعات عمیق و جدی و واکاوی ها و ریز بینی های دقیق دارد. ما گاه در متون کهن در مورد یک موجود اسطوره ای یک سری داده ها را می بینیم و در دوران متاخر بعضا داده ها عوض می شود و آن موجود تغییرات ماهوی می دهد. در چنین مواردی باید بررسی دقیق شود که علت چیست ?! 

 

 

 اما همانگونه که پیشتر نیز گفته شد نظریه منشور گونه بودن با حدیث رد الشمس برای حضرت سلیمان نبی حشمت الله و حضرت علی علیه السلام نیز همخوانی دارد. اینکه قرص شمس برای حضرت امیر علیه السلام به دعای رسول خدا صلوات الله علیه باز می گردد و یا اینکه حق تبارک تعالی در دوران حضرت موسی کلیم الله سه روز از طلوع خورشید جلوگیری می نماید و تاریکی بر مصر حاکم بوده و یا حتی اینکه قمر توسط رسول خدا به اذن الله دو پاره می شود. باید از خود بپرسیم آیا این اتفاق برای تمام نقاط عالم و ابنای بشر اتفاق افتاد ؟! یا که برای آن جغرافیای خاص ؟ نه تنها که هیچ گزارش تاریخی ای در ملل دیگر وجود ندارد که چنین حادثه شگرف و فوق العاده عجیبی را گزارش نمایند. بلکه شاید چندان با کیهان شناسی جدید نیز سازگار نباشد ! 

 اما به نظر ما با قائل بودن به عالم منشور گونه و تمایز قرص خورشید و قرص ماه از خود خورشید و ماه می تواند توجیه این مهم و حقیقت باشد که خورشید می تواند سه روز در مصر طلوع ننماید و یا در فلان‌ نقطه عالم خورشید سه روز غروب ننماید بدون آنکه در نظم گردش افلاک تغییری ایجاد شود. به نظر ما قیامت نیز اینگونه است و سازو کار در هم پیچیده شدن شمس و تاریک شدن نجوم مربوط به حیطه عالم نزدیک به زمین ما و قرص خورشید یا قرص های خورشید است و با نظر بعضی از معاصرین ما _  منفعلین در برابر علم غربی _ که آن را با خاموشی خورشید در میلیون ها سال آینده _طبق گفته دانشمندان ناسا_ مطابق می دانند هم خوانی ندارد. احتمالا طبق نظر این آقایان قیامت کبری حدود 4/5 میلیارد سال آینده که خورشید طبق نظر دانشمندان کاملا خاموش خواهد شد اتفاق خواهد افتاد! و از آنجایی که انتهای دوران حکومت جهانی حضرت صاحب (ع) به قیامت کبری متصل خواهد شد بنابراین دوران ظهور حضرتش نیز احتمالا طبق نظر این دسته حداقل دو سه میلیارد سال دیگر است!

 

ادامه...👇

 

@soltannasir

🌑🌑🌑🌑🌑🌑⬛️

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 84
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 400
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 704
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 704
  • بازدید ماه : 704
  • بازدید سال : 99,242
  • بازدید کلی : 1,167,680