loading...
سلطان نصیر

 

             { نفس زکیه 3} 

 

 

اما اشاره احتمالی کتاب مکاشفه یوحنا به نفس زکیه به فقرات زیر توجه نمایید : 👇

 

{دو شاهد خدا

1 به من یک چوب اندازه گیری دادند وگفتند: "برو و قسمت داخلی عبادتگاه و همچنین قربانگاهی را که در آن است اندازه بگیر و بعد کسانی را که در آن عبادتگاه پرستش می کنند بشمار 2 اما محوطه بیرونی را اندازه نگیر زیرا به سایر قوم ها واگذار شده است ;ایشان به مدت چهل و دو ماه "شهر مقدس" را پایمال خواهند کرد 3 اما من دو شاهد خود را خواهم فرستاد و به آنان قدرت خواهم داد تا پلاس پوشیده برای مدت هزار و دویست و شصت روز پیغام مرا به گوش مردم برسانند."

4 این دو شاهد همان دو درخت زیتون و دو چراغدان هستند که در حضور خدای تمام زمین می ایستند(خدای تمام زمین در تفاسیر مسیحیان بعضاً شیطن است اما بر اساس اساطیر میان رودان گاه انکی و گاه انلیل و گاه مردوخ خدای زمین نامیده شده اند) 5 هر که بخواهد به ایشان اذیت و آزاری برساند با آتشی که از دهانشان بیرون می آید نابود خواهد شد 6 ایشان در این سه سال و نیم که پیغام خدا را به مردم اعلام می کنند قدرت خواهند داشت هرگاه که بخواهند مانع بارش باران گردند ،چشمه های آب را به خون تبدیل کنند و جهان را به بلایای گوناگون دچار سازند.

 

ظهور جانور عجیب

7 وقتی آن دو نفر دوره سه سال و نیمه شهادت خود را به پایان برسانند آن جانور عجیب که از چاه بی انتها (چاه بی انتها چاه ویل است و جانور عجیب هیولای چاه ویل است) بیرون می آید به ایشان اعلان جنگ خواهد داد و ایشان را شکست داده خواهد کشت 8 و9  اجساد آنان نیز سه روز و نیم در خیابانهای شهر بزرگ به نمایش گذاشته خواهد شد این شهر از نظر ظلم و فساد شبیه سدوم و مصر است  و جائی است که خداوند ایشان نیز بر روی صلیب کشته شد. در این مدت به کسی اجازه داده نمی شود جنازه ایشان را دفن کند و مردم از قوم های مختلف آنها را تماشا خواهند کرد 10 در سراسر دنیا همه برای مرگ این دو سخنگوی خدا که اینقدر مردم را به تنگ آورده بودند به جشن و پایکوبی خواهند پرداخت و برای یکدیگر هدیه خواهند فرستاد.

11 اما پس از سه روز و نیم، روح حیات بخش از جانب خدا وارد جسم آن دو خواهد شد و ایشان بر پایهای خود خواهند ایستاد، با دیدن این صحنه همه دچار وحشتی هولناک خواهند شد 12 و صدایی از آسمان خواهند شنید که به آن دو می گوید "به اینجا بالا بیایید!" آنگاه ایشان در برابر چشمان حیرت زده دشمنان با ابرها به آسمان بالا خواهند رفت.

13 در همان لحظه زلزله شدیدی رخ خواهد داد که یک دهم شهر را با خاک یکسان خواهد کرد و هفت هزار نفر کشته خواهند شد آنگاه کسانی که زنده مانده اند از ترس، خدای آسمان را پرستش خواهند کرد. }(کتاب عهد جدید مکاشفه یوحنا) 

 

 

نکته: در حدیث خواندیم که نفس زکیه نیز با برادر خویش شهید می شود. شاهدین خدا نیز در متن مکاشفه دو نفرند. همچنین دو شاهد خدا در شهری مقدس که بنا به مکاشفه یوحنا همان بیت المقدس است شهید می شوند. زیرا آمده که خداوندشان (منظور عبدالهی حضرت عیسی بن مریم است) در آن شهید شده است. البته شهر را می توان به مکه نیز تاویل و تفسیر نمود. زیرا بیت المقدس در زمان نوشتن متن مکاشفه قبله بود و اکنون مکه قبله است. و می توان گفت که چون مکاشفات مربوط به خزانه عالم مثال است در این بخش از مکاشفه تغییر ایجاد شده باشد.

یعنی در حقیقت دو شاهد خدا در قبله شهید می شوند اما چون قبله در زمان یوحنا بیت المقدس بود وی بیت المقدس را در مکاشفه خویش می دیده است. و خیال برای وی حقیقت قبله را به صورت بیت المقدس جلوه گری می نمود  اما در حقیقت مکان شهادت وی مکه بوده است.

 

نکته 2: حضرت عیسی بن مریم علیه السلام بر طبق نص قرآن به صلیب کشیده نشدند. 

 

نکته3: دقت نمایید که چگونه اکثر مردم جهان با شهید شدن دو شاهد خدا اظهار خوشحالی می نمایند. همواره صف بندی حق و باطل را می توان از چنین واکنش هایی دریافت. 

 

نکته 4: هیولای چاه ویل با تاثیر بر روی مردم فاسق این دو شاهد خدا را می کشد. در واقع در عالم جسمانی شهادت این دو شاهد خدا توسط مردم انجام می شود. 

 

نکته 5: در بعضی احادیث دوران دعوت نفس زکیه به امام عصر عجل الله  کوتاه است. اما دو شاهد خدا 1260 روز مردم را به توحید و پرستش خداوند جهان آفرین به جای پرستش خدای دروغین زمین (شیطن یا شاید انکی و یا انلیل و یا مردوخ) فرا می خوانند. البته شاید بتوان بین این دو نیز جمع کرد. 

 

 

@soltannasir 

🕋

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 78
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 239
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 333
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 29
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 333
  • بازدید ماه : 333
  • بازدید سال : 98,871
  • بازدید کلی : 1,167,309