loading...
سلطان نصیر

 

     {پیوند اسطوره با دین 277}

 

    {ذوالقرنین قرآن کیست ? 36} 

 

       {احادیث ذوالقرنین 26}

 

ادامه...👇

 

با ریختن فرات آسمانی به درون فرات زمینی یا ریختن نیل آسمانی به درون نیل زمینی و ریختن گنگ آسمانی به درون گنگ زمینی، چیزی به حجم آب این رودهای زمینی _در حال حاضر_ اضافه نمی شود. این آب لطیف به آب مادی برکت معنوی می بخشد. اما پاسخ به این سوال که در گذشته که عوالم به یکدیگر نزدیکتر بودند و مرزها باز بوده آیا به حجم آب فرات زمینی اضافه می شده یا خیر? مشکل است! 

عالم اساطیر چنین عالمی است نه آن لاطائلاتی که طرفداران نظریه فرازمینی ها می گویند. ایزدان باستانی اعم از مثبت و منفیشان در تمدن های گوناگون هیچ ارتباطی به وجود داشتن یا نداشتن یوفوها ندارند. و نباید بین دو مبحث یوفولوژی و ایزدان باستانی خلط نمود. اشتباهی که رمان نویسانی چون سیچن و یا فوندینکن و سایرین انجام داده اند. 

متاسفانه ما در مبحث شناخت اسطوره با دو نگاه اساساً اشتباه طرف هستیم. از یک طرف نگاه جامعه دانشگاهی است که اسطوره ها را غیر واقعی می دانند و حداکثر آن را از جنبه روانشناسی و کهن الگوها و... تفسیر می نمایند. فقیر به وضوح چنین نگاهی را در بین بعضی استادان خویش دیده ام. یکی از این استادان جناب پرفسور عبدالمجید ارفعی استاد بزرگ زبان اکدی (بابلی نو) و زبان ایلامی است و دیگری جناب دکتر فریدون جنیدی که اساساً هر دو استاد چندان به اسطوره باور نداشتند. در ادامه ان شاءاللّه هنگامی که جدی ترین گزینه ذوالقرنین بودن قرآن را از اسناد میان رودانی نشان دهیم ملاحظه خواهید نمود که همین نگاه بی باور به جهان ماورا _ چه در ایران و چه در غرب_ چگونه باعث شده مورخین غربی و به تبعش مورخین ایرانی یک اسطوره مهم در الواح میان رودان را نادیده بگیرند و آن را فاقد اعتبار تاریخی بدانند و بیشتر در زمره افسانه ها به حساب بیاورند. آن وقت عده ای جاهل با مدرک phd در داخل کشور می گویند علوم انسانی اسلامی وجود ندارد ?! چرا وجود ندارد ? یک فرد مومن چون ایمان به جهان غیب و ماورا دارد جهان را بگونه ای می بیند که یک شخص غیر مومن نمی بیند. این را می گویم بد نیست اشاره نمایم که نگاه ماده گرا و به اصطلاح علم زده غربی را فقیر در بعضی از مسلمانان و حتی علما نیز مشاهده نموده ام. بدین خاطر از واژه مومن به جای مسلم استفاده نمودم. 

اما اگر در جامعه دانشگاهی ما نگاه تفریطی نسبت به اسطوره وجود دارد. در یوفولوژیست ها عمدتا نگاه افراطی همراه با تحریف بارز متن اسطوره وجود دارد. نگاهی که عمدتا قائل به این است که چندین هزار سال پیش این موجودات اسطوره ای با یوفو به زمین مادی ما پای گذاشته اند و دارای فناوری پیشرفته بوده اند. اینان استادان تحریف هستند در کتب خویش سخنانی می گویند که ابداً در الواح میان رودان چنین لاطائلاتی یافت نمی شود. هر کسی که کتب اسطوره شناسی معتبر و کتب تاریخی معتبر که در آن ترجمه دقیق الواح آمده باشد را خوانده باشد. تحریفات این جماعت را بخوبی در می یابد. 

به نمونه ای از دانش پیشرفته آنوناکی ها توجه فرمایید: 👇

 

{ «آفرینش کلنگ» 

این منظومه متشکل از 108 سطر است. و اگر چه بخش های کوچکی از آن هنوز ناخوانا و نامفهوم باقی مانده است، اما به گونه ای خاص کامل است. منظومه با مقدمه ای طولانی که برای مفاهیم سومری آفرینش و سازمان جهان اهمیت فراوان دارد، آغاز می شود: «خداوند برای تولید آنچه که سودمند بود، خداوند، که تصمیماتش تغییرناپذیر است، انلیل، که دانهٔ «سرزمین» را از خاک می رویاند، تصمیم به جدا کردن آسمان از زمین گرفت، تصمیم به جدا کردن زمین از آسمان گرفت، (2بار آمده) برای رشد مخلوقی که تولید شده بود، در «پیوندگاه آسمان و زمین» (نیپور) ... را گسترش داد. «روز» که برآمد، او 👈کلنگ را به وجود آورد، 😊 او کارگر را معرفی کرد، سرنوشت را رقم زد، همراه با کلنگ و سبد «نیرو» را هدایت کرد، انلیل کلنگ او را تعالی بخشید، کلنگ طلایی او، که سر آن از سنگ لاجورد است، کلنگ خانهٔ او، ...از نقره و طلا، که دندان او گاو یک شاخی است که از دیوار پهناوری بالا می رود. خداوند کلنگ را فرا خواند، سرنوشت آن را رقم زد، کیندو، تاج مقدس را بر سر او نهاد، سر انسان را در قالب نهاد، او (انسان?) در برابر انلیل سرزمینش را می پوشاند، بر مردم سر سیاه خویش (با چشمانی) خیره نگریست، آنوناکی که نزدیک وی ایستاده بودند، آن را (کلنگ را) به عنوان هدیه ای در دستهای آنان نهادند، آنها دل انلیل را با ستایش به دست آوردند، آنها کلنگ را به مردم سر سیاه دادند که نگاه دارند.»

انلیل پس از آنکه کلنگ را آفریده، سرنوشت والای آن را رقم زد، دیگر خدایان مهم به کارآیی و نیروی آن افزودند. منظومه با قطعهٔ بلندی به پایان می رسد که در آن سودمندی کلنگ توصیف شده است. ...}(تاریخ تمدن بین النهرین ج2 ص245)

 

ادامه دارد..

 

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 118
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 340
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 628
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,059
  • بازدید ماه : 2,059
  • بازدید سال : 100,597
  • بازدید کلی : 1,169,035