loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

 

     {پیوند اسطوره با دین 275}

 

    {ذوالقرنین قرآن کیست ?34} 

 

       {احادیث ذوالقرنین 24}

 

 

ادامه ...👇

 

خواننده گرامی همانگونه که ملاحظه می نمایید در حدیث امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، کوه قاف در پشت نُطاق آسمان قرار داشت و در اساطیر ایرانی، ایزد ونند که با ستاره ونند (نسر واقع= کرکس نشسته) ارتباط دارد گذرگاه های کوه البرز را می پوشاند. در نتیجه البرز کوه باستانی نیز به نوعی در آسمان قرار دارد. 

اما در حدیث کتاب کشف الاسرار خواندیم که کوه قاف ریشه ها یا رگ هایش درون زمین قرار دارد و چون حق تبارک تعالی بخواهد به قومی عذاب بفرستد آن رگ را می جنباند. و در آن نقطه از زمین زلزله می آید.

 هر گاه بخواهیم بین این حدیث، و حدیث امام رضا علیه السلام جمع نماییم. آنگاه باید بین قاف آسمانی و درون زمین ارتباطی وجود داشته باشد. و هر گاه بخواهیم این ارتباط را با علوم کیهان شناسی جدید تطبیق بدهیم آنگاه بار دیگر دلیلی در تطبیق کوه قاف با مکان کمربند ون آلن می یابیم زیرا همانگونه که گفته شد منشأ کمربند ون آلن از میدان مغناطیسی درون زمین می باشد.

حتی نتایج بعضی تحقیقات دانشمندان  نشان می دهد که با بررسی امواج مغناطیسی زمین می توان امکان وقوع زلزله را تا حدودی محتمل دانست.   

 

نکته 1: همانگونه که پیشتر گفته شد البرز کوه نیز گرداگرد جهان قرار دارد در عین حال کوه های زمین نیز از آن رسته اند. به فقرات زیر از کتاب بندهش توجه فرمایید : 👈 { کوه البرز پیرامون جهان، کوه تیرگ میان جهان است. } (بندهش ص 59) و { در دین گوید که نخستین کوهی که فراز رست البرز ایزدی بخت بود. از آن پس، همهٔ کوهها (ی دیگر) به هیجده سال فراز رستند. البرز تا بسر رسیدن هشتصد سال می رست: دویست سال (تا) به ستاره پایه، دویست سال تا به ماه پایه، دویست (سال) تا (به) خورشید پایه، دویست سال تا به بالای آسمان. 

چنین (گوید که) دیگر کوه ها از البرز فراز رُستند، به شمار دو هزار و دویست و چهل و چهار کوه، ... تفضیل ایشان را گویم: البرز، پیرامون این زمین، به آسمان پیوسته است. } (بُندهش ص 71) 

 

 

نکته 2: باید توجه داشت که جنس کوه قاف در احادیث از زمرد یا زبرجد سبز است و به فرموده امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در پشت نُطاق (پرده) آسمان قرار دارد. با توجه به اکتشافات دانشمندان و عدم مشاهده چنین کوهی در آسمان، همانگونه که گفته شد به نظر این کوه مرئی و قابل رویت با چشم ظاهری نیست. و اگر احتمال دادیم که در تطببق با کیهان شناسی جدید این کوه با کمربند ون آلن اینهمانی دارد. به نظر فقیر در باطن و ملکوت محل کمربند ون آلن این کوه قرار دارد. در واقع به ظن فقیر به موازات عالم ماده و فیظیکی تا مرزهای ذرات باردار کمربند ون آلن، جهانی مینوی وجود دارد که هستی آن ارتباط تنگاتنگ با هستی فیظیکی ما دارد. حکمای ایران باستان در اساطیر ایرانی از این جهان مینوی که از نظرها پنهان است. بسیار سخن گفته اند. و حتی خلقت آن را در گاهشماری خویش سه هزار سال پیش از آفرینش جهان مادی (زمین و کوه ها و درختان و رودها و دریاها) دانسته اند. از این عالم در دوره اسلامی گاه به عالم هورقلیا و گاه به اقلیم هشتم و گاه عالم مثال (بخشی کوچکی از عالم مثال نه تمام آن) یاد کرده اند. دو شهر مهم جابلقا و جابلسا در این عالم قرار دارند. و یأجوج و مأجوج و تارس و تافیل و مالوق و ماسوق و گروهی از پریان و جنیان (نه همه آنان) و ایزدان اسطوره ای و ... در این جهان لطیف زندگی می نمایند. این عالم تا مرز جهان مادی و فیظیکی ما کشیده شده است و هستی آن با بخش مادی زمین ما ارتباط تنگاتنگ دارد. آنچه که تا کنون بدان دست یافته ام این است که هر فرآیندی مثل تولید گازهای گلخانه ای و یا وقوع احتمالی یک جنگ بزرگ هسته ای و ... که حیات زمین مادی ما را تحت شعاع قرار دهد علی الخصوص در جو و اتمسفر زمین تغییر ایجاد نماید می تواند بر حیات و هستی این موجودات (اعم از مثبت و منفیشان) و عالمشان نیز تأثیر بگذارد. 

 

ادامه...👇

 

@soltannasir

🌞🌎

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 120
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 483
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,375
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,806
  • بازدید ماه : 2,806
  • بازدید سال : 101,344
  • بازدید کلی : 1,169,782