loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

      { پیوند اسطوره با دین 166}

  {شباهت های اهل فتوت و خاکسار با آیین مهری 89}

ادامه...👇


نکته : اگر سقف آسمان را با پرده  دیافراگم در بدن مطابق بدانیم و آن را با در ورودی مساجد با معماری طاق ضربی منطبق بدانیم. آنگاه میتوانیم ساختار قفسه سینه و گردن و سر را تا حدی شبیه به ساختار مسجد بدانیم.

مسئله مهم : پیشتر گفته شد که قلب در بدن انسان به مثابه عرش الرحمن می باشد و گفته شد که بر طبق نظر حکما و صوفیه و عرفا فلک الافلاک یا فلک اطلس همان فلک عرش می باشد که این فلک را از آن جهت فلک اطلس می خوانند که از کوکب خالی است. بنابراین اگر در بدن انسان  قلب به مثابه عرش الرحمن است. در نتیجه فلک آن همان فلک الافلاک است که از ثوابت خالی است. در نتیجه فلک ثوابت که پایین فلک عرش قرار دارد همان سقف آسمان است.

نکته 1: در اساطیر مصری سقف آسمان ایزدبانوی نوت نام دارد و ثوابت آسمانی بر بدن این ایزد بانو چسبیده است.

نکته 2: همانگونه که در روایات سقف آسمان متحرک است. در فلکیات بطلمیوسی نیز فلک ثوابت متحرک است و هر 25800 سال (حدود 26000 سال) یک دور کامل میچرخد. و جالب اینجاست که پرده دیافراگم نیز در بدن انسان متحرک است و با حرکتش عمل تنفس انجام می شود

نکته 2: در قرآن مجید و عزیز در آیاتی نظیر آیه 6 سوره مبارکه صافات و آیه 5 سوره مبارکه ملک اشاره به این حقیقت شده است که آسمان دنیا به زینت کواکب  آراسته شده است. به این آیات توجه فرمایید : 👇

{إِنَّ إِلَهَكُمْ لَوَاحِدٌ ﴿۴﴾رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَرَبُّ الْمَشَارِقِ ﴿۵﴾إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ﴿۶﴾وَحِفْظًا مِنْ كُلِّ شَيْطَانٍ مَارِدٍ ﴿۷﴾= إِنَّ إِلَهَكُمْ لَوَاحِدٌ ﴿۴﴾=كه قطعا معبود شما يگانه است (۴)پروردگار آسمانها و زمين و آنچه ميان آن دو است و پروردگار خاورها (۵)ما آسمان اين دنيا را به زيور اختران آراستيم (۶)و [آن را] از هر شيطان سركشى نگاه داشتيم (۷) } (سوره صافات آیات 4 الی 7)

و

{ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِنْ تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِنْ فُطُورٍ ﴿۳﴾ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْنِ يَنْقَلِبْ إِلَيْكَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِيرٌ﴿۴﴾وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّيَاطِينِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ ﴿۵﴾=همان كه هفت آسمان را طبقه طبقه بيافريد در آفرينش آن [خداى] بخشايشگر هيچ گونه اختلاف [و تفاوتى] نمى ‏بينى بازبنگر آيا خلل [و نقصانى] مى ‏بينى (۳)باز دوباره بنگر تا نگاهت زبون و درمانده به سويت بازگردد (۴)و در حقيقت آسمان دنيا را با چراغهايى زينت داديم و آن را مايه طرد شياطين [= قواى مزاحم] گردانيديم و براى آنها عذاب آتش فروزان آماده كرده‏ ايم (۵) } (سوره مبارکه ملک آیات 3 الی 5)

بعضی از مفسرین آسمان دنیا را حمل بر آسمان اول می نمایند زیرا این اولین نظری است که با خواندن این آیه به ذهن می آید. در واقع این مفسرین آسمان دنیا را حمل بر آسمان زمین می نمایند که بر طبق نظر حکما و منجمین قدیم فلک قمر است. اما باید دقت داشت که کلمه دنیا در قرآن مجید و عزیز غیر از زمین است و دنیا در لسان قرآن مجید و عزیز حقیقتی است مقابل آخرت ! بنابراین لزومی ندارد که آسمان دنیا حتماً آسمان اول باشد. بار دیگر نقشه عالم کبیر و تطابقش را با شکل جسم انسان را به یاد بیاورید. سقف آسمان پرده دیافراگم است که می تواند همان فلک ثوابت باشد که در زیر فلک عرش یا قلب قرار دارد.
 می دانیم که بهشت  جزو آخرت می باشد. در بدن انسان (عالم صغیر) این بهشت کجا بود ? 
در بالای پرده دیافراگم در ریه ها که نای و ناژه ها و نایژک ها و کیسه های هوایی به مثابه شاخه های شجره طوبی بودند که در خانه هر مومنی وارد شده بودند و در زیر درختانش نهرها جاری بود.
 بنابراین آنچه در زیر سقف آسمان یا فلک ثوابت قرار دارد دنیا است و بالای آن جنة الماوی قرار دارد که متعلق به آخرت است. بنابرابن فلک ثوابت در این تعریف و نگاه با سقف آسمان تطابق دارد.

ادامه...👇

@soltannasir
🌄🌅🌅🌈

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 124
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 487
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,528
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,959
  • بازدید ماه : 2,959
  • بازدید سال : 101,497
  • بازدید کلی : 1,169,935