@soltannasir
{درد و دل سلطان نصیری 10}
.
{ مسبحات و چاکراها }
مبحث تطابق مسبحات و چاکراهای 9 گانه به پایان رسید !
اکنون تصمیم دارم کمی در باب این دروس با شما عزیزان درد و دل نمایم .
فقیر هنگامی که در دروس سوء استفاده دشمنان از قوانین معنوی و شرح خطبه مولانا زین الدین ، به تطبیق دوره چاکراهای 9 گانه با زندگی رسول الله(ص) پرداختم . این دروس مورد توجه بعضی از عزیزان قرار گرفت هر چند که عده ای اندک نیز به مخالفت با این نظر پرداختند .
فقیر بر خلاف آنچه که ممکن است عده ای تصور نمایند چندان ذوق چاکرا سیستم ندارم . سالها پیش به وادی عرفان های شرقی پرداخته ام . و اکنون سالهاست از آن وادی خارج شده ام.
وجود چاکراها از منظر علم جدید تقریبا اثبات شده است و قابلیت عکس برداری از آن نیز وجود دارد .
بنابراین برای فقیر جای سوال بود که آیا در قرآن مجید به چاکراها اشاره مخفی و باطنی شده است ? یا خیر ?
فقیر اعتقاد داشتم که باید اشاره شده باشد ولی ، این اشاره را نمی یافتم .
هنگام نوشتن دروس تطابق چرخه چاکراها با زندگی رسول الله (ص) به سه کتاب چاکرا درمانی و اطلس چاکرا و کندالینی یوگا نگاه می نمودم . از تقسیم بندی های متناقض این کتب در باب انتساب چاکراهای هفت گانه به کواکب و بروج کلافه میشدم . و همواره برای فقیر این سوال وجود داشت که انتساب درست چاکراها به کواکب چگونه است ?
در کتاب اطلس چاکراها در باب انطباق ها اینگونه آمده : 👇
{ چاکرای اول : کوکب عطارد ، فلز مربوطه سرب 😳
چاکرای دوم : کوکب زهره
چاکرای سوم : کوکب مریخ
چاکرای چهارم : کوکب مشتری
چاکرای پنجم : کوکب زحل
چاکرای ششم : کوکب اورانوس
چاکرای هفتم : کوکب نپتون }
در کتاب چاکرا درمانی اینگونه آمده : 👇
{ چاکرای اول : برج حمل (مریخ ) و برج ثور (زهره )و برج عقرب(زهره ) و برج جدی (زحل )
چاکرای دوم : برج سرطان ( قمر ) و برج میزان ( زهره ) و برج عقرب ( زهره ) (پلوتون)
چاکرای سوم : برج اسد (شمس) و برج قوس(مشتری ) سنبله (عطارد ) و همچنین کوکب آن مریخ !!!
چاکرای چهارم : برج اسد (شمس ) و میزان (زهره ) و کوکب آن کیوان (زحل) 😳
چاکرای پنجم : برج جوزا (عطارد ) کوکب مریخ 😳 برج ثور (زهره ) و برج دلو ( اورانوس )
چاکرای ششم : عطارد و برج قوس (مشتری ) و برج دلو ( اورانوس ) و برج حوت ( نپتون )
چاکرای هفتم : برج جدی ( زحل ) و برج حوت (نپتون ) }
همانگونه که شما خواننده عزیز ملاحظه می نمایید این تقسیم بندی ها دارای اشکال است . و این مسئله ذهن فقیر را درگیر نموده بود ! ممکن است شخصی بپرسد که شما گفتید که ذوق چاکرا سیستم ندارید . پس چرا ذهنتان درگیر این مسئله شده بود ?
در پاسخ باید بگویم کشف و شناخت عالم مهمترین دلیل درگیری ذهنی فقیر بوده و هست ! کیمیاگران جمله معروفی دارند . که آنچه در بالا هست در پایین نیز می باشد . و آنچه در پایین هست در بالا نیز می باشد ! یعنی عالم صغیر ( بدن انسان) نسخه ای از عالم کبیر می باشد . کیمیاگران بر همین اساس به تفسیر رمز گونه از عالم و بدن انسان می پردازند !
گاه کیمیاگران مسلمان از آیات قرآن نیز برای این تفسیر رمز گونه کمک می گیرند .
کیمیاگران غیر مسلمان نیز گاه به تفسیر رمز گونه کتاب مقدس می پردازند .
از آنجایی که فقیر مدتی از روی تفنن و کنجکاوی به مانند سایر علوم به مطالعه متون کیمیاگری مشغول بوده ام .
با تفسیر رمز گونه این متون تا حدی خو گرفته ام . و نگرش کیمیاگران مسلمان در باطن فقیر نشسته است .
بنابراین فهم دقیق چاکراها و کوکب منسوب به آنها به نظر فقیر می توانست به فهم ملکوت عالم با توجه به شباهت عالم صغیر و کبیر کمک نماید .
شاید کسی بگوید که راه فهم دقیق شناخت ملکوت عالم تنها از راه. سیر و سلوک و کشف و شهود ممکن است.
در پاسخ به این نظر باید همان جمله ای را بگویم که بارها گفته ام مگر عارفانی نظیر ابن عربی و مولوی و سعدالدین حمویه و نجم الدین کبری و علالدوله سمنانی و روزبهان بقلی شیرازی و شاه نعمت الله ولی و غیره هم بر طبق نظر صوفیه و عرفا و هم بر طبق نظر علمای ربانی شیعه نظیر سلسله معرفت نفس آخوند ملاحسینقلی همدانی ، از کاملین نبوده اند ?! پس چرا با مطالعه آثار این بزرگان علی رغم جایگاه بالای شهودیشان نمیتوان به تببین دقیقی از عالم ملکوت باطن دست یافت .
هر چند که بعضا آثار این بزرگان در بعضی مسايل رهگشاست !
ممکن است کسی بگوید که این بزرگان علی رغم جایگاه رفیعشان به احادیث تشیع دسترسی نداشته اند وگرنه بهتر داد سخن می دادند !
در پاسخ می گوییم . علمای ربانی شیعه و حتی اقطاب مدعی سلاسل عرفانی شیعه از معاصرین ما چرا بدین امر مبادرت نورزیدند ?! این بزرگان که هم بر خوان گسترده احادیث شیعه و هم آثار صوفیه و عرفای متقدم نشسته اند و هم پیشرفت های علوم جدید را مشاهده نموده اند ?
ادامه دارد...
@soltannasir
☀️🌞
ارسال نظر برای این مطلب
اطلاعات کاربری
پیوندهای روزانه
آمار سایت