loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

           { پاسخ به سوالات 88}

           { مسبحات و چاکراها 85}

ادامه ...👇

عدم هم راستایی انرژی ، انرژی درمانگر با بیمار ، نه تنها که می تواند باعث عقب افتادن شخص از نظر معنوی شود . بلکه می تواند باعث اختلال نوری و انرژی در وجود شخص شود .
اساتید عرفان و سلوک ، وقتی به سالک دستور سلوکی می دهند از وی می خواهند که به ذکر و دستور و ختومات دیگری مبادرت نورزد .
این امر علل مختلفی دارد .
 نظیر : 👇
1: تفاوت نوری اذکار با یکدیگر
2: تفاوت طبعی اذکار با یکدیگر
3: تفاوت در تاثیر اذکار و دستورات با یکدیگر
و ...
اگر سالک به سخن استاد عمل ننماید .و علاوه بر دستور استاد ، بدون اجازه به  ختمی مشغول شود . علاوه بر تخطی از استاد ، که خود این امر فی نفسه دارای اشکال است ، دچار اختلالات روح و روان نیز می شود . که بخشی از آن نتیجه اختلال نوری و انرژیایی ناشی از تأثیرات متفاوت ( نوری ، طبعی ، تاثیری ) دستورات است .
حال شما در نظر بگیرید که اختلال سلوکی ناشی از انجام دو دستور متضاد ،  در حیطه انوار و نیروی عالم اسلام ایجاد می شود . یعنی سالک دو دستور سلوکی متفاوت را که هر دو دارای انوار اسلامی است را انجام می دهد . و تفاوت انوار دو دستور  اسلامی ، بسیار کمتر از  تفاوت انوار دو دین مختلف است .
حال اگر شخصی بیست جلسه خود را به دست انرژی درمانگری بسپارد .که عملا ممشای فکری و اعتقادی و سلوکیش غیر اسلامی است . در نظر بگیرید که چه اتفاقی می تواند بیفتد .
شاید بیماری جسمی این شخص درمان شود . اما با اینحال ، این شخص از نظر سلوکی به جای پیشرفت عقب گرد خواهد داشت . زیرا با انرژی ناهمگون درمان شده است .

نکته : اختلال نوری ، و انرژی ناهمگون در وجود شخص می تواند خود را به طرق مختلفی نشان دهد . مانند بی علاقگی به دستورات سلوکی و نمازهای یومیه ، یا تغییر کوچک یا بزرگ در افکار و اعتقادات شخص که خود بر کیفیت اعمال عبادی موثر است و سایر تاثیرات .

نکته 2: اختلال تنها مختص به سالکین مسلمان نمی باشد . بلکه اگر یک سالک هندو نیز توسط یک مسیحی  ، انرژی درمانی شود . همین اختلال در مسیر سلوکی وی برایش بوجود خواهد آمد .

از مبحث انرژی درمانی بگذریم و به دروس باز گردیم .

گفته شد که بین آیه « قد افلح من تزکی » در سوره مبارکه اعلی و آیه « قد افلح من زکاها » در سوره مبارکه شمس تشابه وجود دارد . و در سوره مبارکه شمس اشاره به خلقت نفس شده است . و اینکه هر شخصی گوهر نفس را پاک نماید رستگار و در غیر اینصورت معذب خواهد شد .
در ادامه شواهدی آورده شد که چاکرای خورشیدی در روند ساخت بدن اتری تا حدی نقش دارد . و همچنین بر بدن اختری تاثیر گذار است .
همچنین گفته شد که روح بخاری_ که به بدن اتری در نزد هندوان شباهت بسیار دارد . _از شئونات نفس ناطقه انسانی می باشد .
در نزد حکما و اطبای اسلامی روح بخاری با دخالت کبد و قلب ساخته می شود .
در نزد هندوان نیز بدن اتری با دخالت چاکرای شبکه خورشیدی ساخته می شود که با اندام کبد در بدن ارتباط دارد .
حکما گفته اند که ارتباط نفس ناطقه مجرد با روح بخاری در پایین ترین سطح تجردش یعنی تجرد خیالی می باشد . و همچنین حکما بدن را مرتبه نازله نفس می دانند و قائل به تاثیر و تاثر نفس و بدن بر یکدیگر می باشند .
حکمای اسلامی انسان را دارای مراتب چهارگانه  « طبیعی ، مثالی ، عقلی و الهی می دانند .»
(عیون مسائل نفس عین 44)
همچنین از وجهی دیگر انسان را دارای مقامات چهارگانه « مقام روح ، مقام قلب ، مقام خیال ، و مقام طبع » می دانند . ( عیون مسائل نفس عین 55)

حکمای هندو نیز قائل به وجود بدن اتری و اختری و ذهنی و روحی می باشند . که  می توان بدن اتری را با مرتبه طبیعی و مقام طبع  . و بدن اختری را با مرتبه مثالی و مقام خیال و بدن ذهنی را با مرتبه عقلی و مقام قلب و بدن روحی را با مرتبه الهی و مقام روح یکی دانست .

بنابراین با توجه به نکات گفته شده نفس و بدن بر یکدیگر تاثیر می گذارند و واسط مهم این تأثیر روح بخاری یا بدن اتری است . که بنا به نظر حکمای اسلام با دخالت کبد و قلب ساخته می شود و اندام  کبد با چاکرای خورشیدی مرتبط می باشد .
و بنا به نظر حکمای هندو با کمک چاکرای شبکه خورشیدی ساخته می شود .
و در قرآن مجید نیز در سوره مبارکه شمس به خلقت نفس اشاره شده بود .
و این خود ارتباط دیگری بین سوره اعلی و شمس با کوکب شمس و چاکرای خورشیدی می باشد .

نکته  3 : به نظر فقیر سوره مبارکه شمس نیز با چاکرای خورشیدی مرتبط است منتهی قرائت این سوره  باعث افزایش فعالیت چاکرای خورشیدی می شود . و قرائت سوره مبارکه اعلی باعث پاکسازی این چاکرا می شود . 


#مسبحات #اعلی #نفس #روح_بخاری
#اتری #اختری
@soltannasir
☀️🌞

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 27
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 202
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 405
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 30
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 1,836
  • بازدید ماه : 1,836
  • بازدید سال : 100,374
  • بازدید کلی : 1,168,812