loading...
سلطان نصیر

@soltannasir

        { پاسخ به سوالات 60}

    { مسبحات و چاکراها 57}

ادامه ...👇

اما نظر فقیر در این باره کمی متفاوت است و می توان آیه را به گونه ای دیگر تأویل نمود .
ابتدا به سراغ معنای لغوی کلمات صلب و ترائب می رویم : 👇

مفسرین و علمای لغت  «صلب» را به معنای «سخت و انعطاف ناپذير» معنا  کرده‌اند و مصداق آن را استخوان های تيره پشت از پس گردن تا آخر ران ها می دانند . و مصداق آن را همه ستون فقرات تا آخرين قسمت ستون مهره‌ها نیز  می دانند ؛ ولي در مورد مفهوم و مصداق واژه «ترائب» اختلاف است؛ ‌گروهي به فراخور همانندي ريشه «ترائب» و «تراب = خاک»، ترائب را به معناي خواری و خضوع گرفته ، بر اين اساس آن را استخوان نرم يا عضلات بين ران ها که از پايين‌ترين اعضا و در مقايسه با ستون فقرات نرم‌تر است مي دانند.  برخي ديگر «ترائب» را جمع «تريبه» و به معنای👈 برابری سر دو استخوان در سينه و جاهای ديگر بدن مي دانند.  و به همين دليل آن را شامل همه اعضای قرينه و دوتایی بدن انسان،‌ مانند استخوان های دو طرف قفسه سينه، دست ها و چشم ها و... دانسته‌اند.
عده ای دیگر نیز ترائب را به معنای اصطلاحی سینه و صدر در نظر گرفته اند   زیرا در ادبیات  عرب این لغت بیشتر برای سینه و صدر به کار می رود .

با توجه به آنچه که پیشتر گفته شد اگر  معنی سوم را برای کلمه ترائب بپذیریم . تفسیری که از نتیجه این ترجمه بدست می آید . 👈 علی الظاهر 👉 با یافته های امروز علم بشری چندان تطابق ندارد .
اما اگر به معنای اول و دوم کلمه ترائب توجه نماییم . 
ترائب به معنای دو عضو یکسان در بدن انسان می باشد . نظیر دو 👈سینه و دو👈 ران و دو 👈چشم و دو 👈دست  می باشد .
اگر به همین مفهوم ساده توجه نماییم با نگاه به بدن انسان در می یابیم که ساختار بیضه ها نیز در بدن انسان جفت می باشد .
و اگر به معنای اولی برای واژه ترائب یعنی نرمی توجه نماییم. 
 بیضه ها نیز دارای ساختاری نرم می باشند .
اگر بپذیریم که منظور از ترائب در این آیه بیضه ها می باشد .  آیه اشاره به نقطه ای بین استخوان دنبالچه و بیضه ها دارد.
شاید بتوان این نقطه را همان نقطه گره  برهما در دانش تانترای هندی و یا نقطه جی (ارگاسم ) در طب مدرن دانست .

در کتاب کندالینی یوگا اینچنین آمده است : 👇

{ موقعیت چاکرای مولادهارا : 👈موقعیت فیزیکی این چاکرا در مردان و زنان فرق می کند . در مردان در ناحیه عجان ، بین بیضه ها و سوراخ مقعد ، و تقریبا 2/5 سانتی متر در درون بدن است ، اما در زنان در ناحیه گردن رحم است . در این منطقه شبکه عصبی پیچیده ای وجود دارد که انتقال دهنده انرژی و احساسات به تمام سطوح بدن است و اتصال آن بیضه ها سریع و فوری است.
در این مکان و در جسم فیریکی غده بسیار کوچکی است همانند سایر غدد بدن که رشد نکرده و در زبان سانسکریت 👈« گره براهما » نامیده می شود و در تمرینات یوگا می تواند لمس گردد .
این گره در اغلب افراد دست نخورده و خفته است . بدین مناسبت انرژی در این ناحیه مسدود می باشد ،اما زمانی که با تحریک این گره بیدار شود ، نیروی شاکتی هم بیدار می شود و موجب می گردد که انسان به نوعی از آگاهی الهی دست یابد .
با بیداری این مرکز ، انسان از چنگال غرایز حیوانی رهایی می یابد و براهما گرانتی آزاد می شود .
در نتیجه حیات ، مفهوم دیگری پیدا می کند . کندالینی شاکتی نیرویی است مقدس لذا چون با رهایی از آگاهی از این مرکز تجلی می یابند ، بعضی آن را به علت ناآگاهی از دستگاه و سیستم جنسی ، به جای مولادهارا در مانی پورا (چاکرای خورشیدی ) معرفی می نمایند . اما علی رغم این اظهار نظرها ، تحقیقات علمی هم به این نتیجه رسیده است که غده کوچک مولادهارا دارای انرژی بی نهایت است و در تجارب روحی و روانی اثر به سزایی دارد و به این علت که در مرکز سکس واقع شده است نمی تواند یک مرکز ناخالص یا نامطلوب بشمار آید.  } (کتاب کندالینی یوگا ترجمه موسوی نسب صفحات 194 و 195)

نکته 1: باید توجه داشت که حق تبارک تعالی در آیات قرآن مجید و عزیز از اندام های جنسی به شکل مستقیم یاد ننموده این مسئله احتمال آنکه منظور از ترائب بیضه ها باشد را تقویت مینماید .

نکته 2 : اگر نقطه مورد نظر ، نقطه جی باشد. محل آن بر اساس یافته های طب جدید در غده پروستات قرار دارد . و منی نیز پس از تولید در بیضه ها از این محل عبور می نماید .
 
نکته 3: بر اساس یافته های دانشمندان ساز و کار نقطه جی در ارضای جنسی ،  نقش مهمی در باروری دارد . یعنی اگر  عمل آن ناقص باشد . قدرت باروری منی کاهش می یابد . و اگر کامل و درست انجام شود  قدرت باروری نیز افزایش می یابد .

نکته 4: نقطه مورد نظر دربین برج عقرب و قوس. ، قرار دارد .
بنابراین می توان گفت که  کوکب های مریخ و زهره و مشتری در تشکیل نطفه نقش تعیین کننده ای دارند .

ادامه دارد ...

#مسبحات #چاکرا #ترائب #صلب
@soltannasir
▪️

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 123
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 492
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,618
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 3,049
  • بازدید ماه : 3,049
  • بازدید سال : 101,587
  • بازدید کلی : 1,170,025