loading...
سلطان نصیر



  { سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 29 }
                       
{ شرح بعضی از فقرات سخنان مولانا زین الدین 11 }

ادامه ... 👇👇👇

عزیزان جالب است بدانید که مطالعه آثاری که در باب زندگی  عرفای هندی نیز وجود دارد . خلاف مدعای منکرین ریاضت و تهذیب نفس را نشان می دهد .
 
یکی از روش های خوب و پیشرفته در شیوه سلوکی یوگای هندی  ، روش کریا یوگا است که در قرن بیستم توسط ماها آواتار باباجی به لهیری ماهاسایا آموزش داده شد . و لهیری ماهاسایا سر حلقه اساتید کریا یوگا است که تقریبا تمام کسانی که در جهان به این شیوه سلوکی مبادرت می ورزند . شاگردان با واسطه وی می باشند . 
در آثار پاراما هانسا یوگاناندا نظیر کتاب زندگینامه یک یوگی  شیوه کریا یوگا تا حدی تشریح شده است .
همچنین در این اثر  به حلقه بی مرگان عرفان هند به ریاست ماها آواتار باباجی اشاره شده است .

نکته : مقام باباجی در عرفان هند به مانند حضرت خضر(ع) در عرفان اسلامی است . باباجی به همراه خواهرش ماتاجی ، جاودان هستند باباجی  از سالکین طریقه یوگا دستگیری می نماید . منتهی از آن دسته از سالکینی دستگیری می نماید که عاشقانه طالب خدا باشند . ( در هند طرق مختلف اعتقادی بسیار زیادی وجود دارد . یوگی های بی اعتقاد به خدا نیز وجود دارند  . )

حال بخش هایی از کتاب زندگی نامه یک یوگی را در باره ریاضت یکی از شاگردان لهیری ماهاسایا  به نام « رام گوپال موزومدار » که با ماهاآواتار  باباجی ملاقات داشته است . را برایتان نقل می نمایم : 👇👇

{ لطفا به من اجازه بدهید به هیمالیا بروم . امیدوارم که در خلوت بی وقفه آنجا به وصل دائمی با خدا برسم .
در واقع اینها سخنان ناسپاسی بودند که یک روز خطاب به استادم گفتم . تحت تاثیر یکی از توهماتی قرار گرفته بودم که گه گاه به عابدان تهاجم می کند .
روز به روز حوصله ام را از وظایف دیر و نیز درس خواندن در دانشگاه از دست می دادم . در حالی که فقط شش ماه از آشنایی من با شری یوکتشوار می گذشت که این اجازه را از او می خواستم و هنوز برج قامت او را درست ندیده بودم .
«بسیاری از مردان کوه نشین در هیمالیا زندگی می کنند اما هنوز به شناخت و درکی از خدا نرسیده اند . »
پاسخ گورویم ملایم و ساده بود . بهتر است خرد را از مردانی که به اشراق رسیده اند دریافت کرد تا از یک کوه بی جان »
استاد به سادگی اشاره می کرد که او گورویم بود نه کوه های هیمالیا ، اما من اشاره او را نادیده گرفتم و خواهش خود را دوباره تکرار کردم .
شری یوکتشوار پاسخی نداد و من سکوت او را نشانه موافقتش تلقی کردم _ تعبیری نادرست اما سهل .
آن شب در خانه مشغول بستن اسباب سفر شدم مقداری خرت و پرت در پتویی بستم ، به یاد بقچه مشابهی افتادم که چند سال پیش از پنجره اتاقم به کوچه انداختم . نمی دانستم آیا این سفر هم مانند آن یکی گریزی بد یمن به سوی هیمالیا بود . در نخستین سفرم احساس تعالی می کردم ،اما آن شب وجدانم مرا از فکر ترک کردن گورویم عذاب می داد. 
صبح روز بعد به سراغ پاندیت بهاری (behari)  استاد زبان سانسکریتم در کالج کلیسای اسکاتلندی رفتم .
« قربان شما در مورد دوستی تان با یکی از پیروان بزرگ لهیری ماهاسایا با من صحبت کردید ، لطفا نشانی او را به من بدهید .
منظورت  رام گوپال موزومدار (Ram Gopal Mauzumdar).    است . من اسمش را گذاشته ام عارف بیدار . او همیشه بیدار است و هرگز نمی خوابد .خانه اش در رانباجپور «Ranbajpur »است . نزدیک تاراکسوار« Tarakeswar »  از او تشکر کردم و بلافاصله سوار قطاری شدم که عازم تاراکسوار بود .
امید داشتم که با اجازه گرفتن از آن عارف بی خواب تردید هایم را خاموش کنم و در گوشه ای خلوت در هیمالیا به مراقبه مشغول شوم . پاندیت بهاری به من گفته بود که رام گوپال پس از چندین سال تمرین کرییا یوگا در غارهای دور افتاده بنگال به اشراق رسیده بود .
............یوگاناندا پس از تلاش بسیار موفق به پیدا کردن رام گوپال می شود حال ادامه داستان پس از ملاقات با رام گوپال ....
👇👇👇👇👇

   « یوگی جوان ( خطاب به یوگا ناندا )  ، می بینم که تو از استادت ( شری یوکتشوار ) می گریزی . او تمام چیزهایی است که تو نیاز داری ، تو باید نزد او باز گردی . کوه ها نمی توانند گوروی تو باشند . این همان حرفی بود که شری یوکتشوار دو روز قبل به زبان آورده بود . « استادهای روحانی مجبور نیستند که فقط در کوهستان ها زندگی کنند . » نگاه شیطنت آمیزی به من انداخت : « قدیس ها و عرفا منحصر به هیمالیای هند و تبت نیستند .آنچه را فرد به خود زحمت ندهد در درونش پیدا کند با رفتن به اینجا و آنجا پیدا نخواهد کرد . به محض آنکه عابد مشتاق باشد به خاطر شناختن خدا به آن شوی دنیا هم برود ، گوروی او پیدا خواهد شد . » }
ادامه دارد ...

#کریا_یوگا #باباجی  #یوگا_ناندا #لهیری_ماهاسایا
@soltannasir
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 91
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 317
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 580
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,011
  • بازدید ماه : 2,011
  • بازدید سال : 100,549
  • بازدید کلی : 1,168,987