loading...
سلطان نصیر



  { سوءاستفاده دشمنان از قوانین معنوی 28 }

{ شرح بعضی از فقرات مربوط به سخنان مولانا زین الدین 10 }

 مبحث مگس و بعل ذباب را در اینجا به پایان می بریم . متاسفانه منابع فارسی کمی در باب مگس و بعل ذباب و ارتباط آن با جادوی سیاه انجمن های مخفی وجود دارد .
 اما حال شرح بعضی قسمت های دیگری از فقرات سخنان مولانا زین الدین : 👇👇👇

اینکه ایشان می گویند چاکراهای یوگا در ازمنه قدیم 9 عدد بوده است .
در اکثر کتب تعداد  چاکراها یا مخازن انرژی را  هفت دانسته اند .
که این هفت چاکرا با اندام های بدن تطابق دارند و از پایین ترین نقطه ستون فقرات شروع ( چاکرای مولادهارا ) و در چاکرای ساهاسرا (تاج سر ) به پایان می رسد .
در بعضی منابع به وجود چاکرای هشت 8 و نه 9 دربالای کالبد فیظیکی انسان اشاره شده است . و برای آن توضیحاتی ذکر شده است .
اطلاعاتی در مورد چاکرای هشت و نهم در مقاله پی دی اف ارسالی مشاهده نمودید .
نکاتی در باب مقاله ارسالی : 👇👇

نکته 1 : اینکه نویسنده مقاله چاکرای هشت را جان و چاکرای نهم را روح می داند ممکن است چندان درست نباشد .  در باب چاکرای هشت و نهم و تطبیق نمودار آن با کیهان شناسی عرفانی مطالبی هست که در دروس آینده بدان خواهیم پرداخت زیرا مقدمات آن گفته نشده است. 

نکته 2 : اما در باب این مسئله که در چاکرای هشتم شخص توانایی هم راستا شدن با آگاهی جهانی را به طور نسبتا کامل پیدا می نماید . شما عزیزان باید توجه داشته باشید که همانگونه که علامه حسن زاده آملی می گوید با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود . و یا ره چنان رو که رهروان رفته اند . اگر فکر می نمایید که بدون مطالعه و بحث و علم آموزی ، شخصی می تواند  تمامی علوم را بیاموزد . و سعی نمایید که با باز کردن چاکرای هشتم  خویش به علوم مختلف  دست پیدا کنید . آرزویی(فعلا) غیرممکن را در سر می پرورانید .
اگر پایه های علوم مختلف را در خویش ایجاد ننمایید . حتی اگر به آن علوم دست یابید . فهم شما نسبت به آن علوم عمیق نخواهد بود و نخواهید توانست در آن علوم مفتاح باشید .
غربی ها دنبال انواع  راه های «میانبر» می باشند . و آمال و آرزوهای خویش را در فیلمهای هالیوودی و سریال های خویش به نمایش در می آورند . نظیر ماده  CPH4 که در فیلم لوسی شاهد آن بودیم . در واقع آنان به دنبال این هستند که با تزریق یک ماده بتوانند به یک ابر انسان تبدیل شوند . و  متاسفانه فقیر شاهد این هستم که عده ای از  جوانان و حتی بعضی به اصطلاح اساتید ما ( که معلوم نیست استادیشان از کجا آمده )   نیز سخنانی می گویند . مبنی بر اینکه اگر شما روزی بیست تا سی دقیقه با چاکرای هشتم و نهم کار نمایید . نیازی به ریاضت های مسخره ندارید .
خب فقیر از ایشان و امثالهم می پرسم . نتیجه ریاضت های مسخره مکاتب مختلف نظیر عرفان اسلامی عرفای بزرگ و شامخی نظیر جابربن حیان و جنید بغدادی ، حسین بن منصور حلاج ، شیخ ابوبکر واسطی ، شیخ روزبهان بقلی شیرازی و شیخ نجم الدین کبری و شیخ اکبر محمد محی الدین ابن عربی ، مولانا جلال الدین رومی و شیخ المشایخ سعدالدین حمویه و شیخ علالدوله سمنانی و شیخ الاشراق شهاب الدین یحیی سهروردی و شیخ کبیر صدرالدین قونیوی و سید نورالدین شاه نعمت الله ولی کرمانی و  خواجه نصیرالدین طوسی و علامه حلی و علامه شیخ بهاالدین عاملی و علامه محمود دهدار شیرازی و میرداماد و ملاصدرا و علامه سید مهدی بحرالعلوم تا آخوند ملاحسینقلی همدانی و سلسله طریق معرفت نفس علمای ربانی شیعه و همچنین بزرگانی نظیر سید موسی زرآبادی و غیره و غیره می باشد . اینان فرزندان جهان اسلام و سند افتخار مکتب عرفان اسلامی می باشند . و هر چند این بزرگان  تفاوت هایی در شیوه و مشرب  سلوکی با یکدیگر دارند .  اما اربعین نشستن و تهذیب و ریاضت و تربیت نفس جزو لاینفک شیوه سلوکی این بزرگان بوده است.  ( حتی مولوی نیز. پیش از آشنایی با شمس تبریزی چندین اربعین نشسته بود و پس از آشنایی با شمس نیز چون وی (شمس) اعتقادی به اربعین نشستن نداشت وی دیگر به  اربعین ننشست.  اما با اینحال وی از ریاضت و تهذیب نفس دست نکشید )
این بزرگان با این  ریاضت های به اصطلاح مسخره از دید نویسنده مقاله و شاید بسیاری از جوانان ما توانستند به مقامات کمال برسند و آثار این بزرگان و کرامات و حالاتشان  نشان دهنده جایگاه و مقام معنویشان می باشد .
حال سخن اینجاست پیروان روش سلوکی مراقبه نیم ساعته چه دست آورد سلوکی ای داشته اند . آثارشان چیست  ?!
علومی که با مراقبه نیم ساعته بدان دست یافتتد چیست ?!
کرامات و خرق عاداتشان چیست ?!
آیا واقعا با این سوسول بازی ها شخص به کمال می رسد ?!
این عزیزان به ما نمود و مصداق عینی کسی را که با مراقبه نیم ساعته به کمال رسیده است را  نشان دهند !

یافت می نشود گشته ایم ما
ادامه دارد ...

#مولانا_زین_الدین #چاکرا #مراقبه
@soltannasir
🌪🌪

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 268
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 499
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 1,930
  • بازدید ماه : 1,930
  • بازدید سال : 100,468
  • بازدید کلی : 1,168,906