loading...
سلطان نصیر

                     {ابراکادابرا ۲}

{AB : RA : CA ≡ D.A: — B. R: A: 
برای از بین بردن تب و لرز، این کلمات بر روی یک تکه نان نوشته شده و سپس برای خوردن به بیمار داده می شود. حروف واژه Abracadabra
آبراکادابرا 
این اصطلاح قبلاً در قرن دوم قبل از میلاد به عنوان کلمه ای جادویی شناخته می شد. به گفته برخی، در یک حرز از آن دوران به شکل a ba ga da  با حروف یونانی ظاهر می شود، این میتواند شکل نامنظمِ (منکسر.جابجاشونده) عبری Ha brakha dabra باشد، " نعمت صحبت کرده یا برکت سخن گفتن " ، הברכה דברה دیگران معتقدند که آن مشتق از آبراکساس است. به صورت الگوی خردشده(جمع شده.منقبض شده) در برابر تب و درد استفاده می شود. با کوتاه و کوتاهتر کردن کلمه ، درد یا بیماری ترغیب(تشویق) می شود تا به تدریج کاهش یابد. (۱)
 
✅پ.ن:در زبان مردم شمال نیجریه به معنای " برای دیدن نیست" می باشد.


Abracadabra
Bracadabra 
Racadabra 
Acadabra 
Cadabra 
Adabra 
Abra 
Bra 
Ra 

پاپیروس یونان تغییرات جالبی را ارائه می دهد ، مانند توالی مبتنی بر Akrakanarba در اصل توسط دکتر Sulpicius Severus (در قرن سوم) کوینتوس 

✅پ.ن:واژه های داخل پرانتز در زبان یونانی با این آواها خوانده می شوند  
Akrakanarva,krakanarva, kanarva anarva, arva, rva, va, va, and  
krakanarva, kanarva, rakanarva,akanarva, kanarva, anarva, karva,  
arva, rva, a
سرنوس سامونیکوس  ، در Liber Medicinalis  )آیات (935–39 که پوشیدن آن را هنگام ابتلا به یک تب دو مرتبه  تجویز می کند. لازم به ذکر است که این طلسم در طاعون بزرگ لندن از کاربرد گسترده ای برخوردار بود(سال های 1665–1666).  

در ایتالیای قرون وسطایی، به زبان ونیزی، طلسم را پیدا می کنیم: † Arabra † Arabrum †Brototin † Soromi † Bretotiamin † و ما در کلمبیا پیدا می کنیم:  Brac Cabrac Cabra Cadabrac Cabracam 
 ✅پ.ن: کوینتوس سرنوس سامونیکوس پیشگویی رومی و مدرس گتا و کاراکالا بود که به طور مهمی درگیر سیاست شد. او همچنین نویسنده یک شعر پزشکی آموزشی ، Liber Medicinalis که احتمالاً در شکل موجود ناقص و همچنین بسیاری از آثار گمشده است. 
   "داروی رایگان"در زبان رومانیایی 
   نشانه یک نوع مالاریا باعث تب است که هر دو روز یک بار عود می کند. 

🔺کلید کوچکتر سلیمان (II 8) تغییرات زیر را در ترکیب شمشیر مورد استفاده در عملیات جادویی ارائه می دهد: Abrahach, Abrach, Abracadabra این طلسم دوباره پیدا می شود در "تقدیس آتام (خنجر آیینی)" در کتاب سایه ها  متعلق به جنبش ویکا نئوپاگان ایجاد شده توسط جرالد بروسو گاردنر در محدوده 1940–1950:  
من تو را سحر(جادو) می کنم، ای آتهام 
با این نام ها، Abrahach, Abrach, Abracadabra تو برای یک قدرت (توانایی) به من خدمت می کنی و محافظت (دفاع) در تمام عملیات جادویی (سحرآمیز) در برابر همه دشمنان من، مرئی (قابل مشاهده) و نامرئی 


🔶رمان نویس آمریکایی دن براون معتقد است که این کلمه از یک طلسم جادویی آرامی باستان ناشی شده است - Avrach Ka Dabra- بدین معنا " من با گفتن خلق می کنم " (نماد گمشده ، فصل III, 3 ) هر کس چیزها را به روش خود می بیند. 


🔷این نسخه در لیتوانی برای درمان باد سرخ (۲) ارائه می شود: مقداری کره روی نان پهن کنید و روی آن این کلمه را بنویسید ، هر بار دو حرف کم کنید، تهنیت(سلام) مریم مقدس (۳)  را با صدایی موزون سه مرتبه بخوان ، هر یک را 3 بار نشانه گذاری کنید، و نان را سحر، غروب و دوباره سحر بخورید.
Abracadabra 
bracadabr 
racadab 
acada 
cad 
a }
(کتاب فرهنگ لغات (اوراد) باستانی سحر و جادو صفحات ۳۸ و ۳۹)


پ ن۱: الگوی کاهشی خُردشده در نگارش طلسم ابراکادابرا به صورت مثلث معکوس می تواند با ابراکساس ایزد خروس سَر مورد پرستش گنوسی ها که ظاهرا با خورشید و عدد ۳۶۵ پیوند دارد مرتبط باشد. زیرا در تب نیز بدن به مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید گرم می شود. 

پ ن۲: باد سرخ یا اریزیپلاس که با عنوان آتش سنت‌آنتونی هم شناخته می‌شود نوعی عفونت باکتریایی بر روی لایه سطحی پوست است که به رگهای لنفاوی درون پوست توسعه می‌یابد و با اریتمای قرمز، روشن و برجسته شناخته می‌شود. این قرمزی عموماً بر روی صورت یا پاها ظاهر می‌شود، اما در هر جای دیگری از پوست هم ممکن است اتفاق بیفتد. باد سرخ نوعی از سلولیت و عارضه‌ای خطرناک است. 

پ ن۳:  درود (تهنیت) بر مریم مقدس یک نیایش سنتی از کتاب مقدس است که به تقدیس مریم باکره می‌پردازد و دعای ستایش و درخواست از مادر خدا است که در کلیسای کاتولیک رم به صورت تسبیح ذکر می‌شود و در کلیسای ارتدکس شرقی به تفاوت‌هایی در جزئیات نیز گفته می‌شود. همچنین در بین بعضی از پروتستان‌ها مانند لوترین‌ها مشابه این تسبیح وجود دارد و غالباً موزون خوانده می شود.

ادامه دارد...

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 130
  • آی پی دیروز : 225
  • بازدید امروز : 356
  • باردید دیروز : 399
  • گوگل امروز : 25
  • گوگل دیروز : 80
  • بازدید هفته : 2,086
  • بازدید ماه : 6,259
  • بازدید سال : 79,548
  • بازدید کلی : 1,147,986