loading...
سلطان نصیر

@soltannasir 

 {نکاتی سلوکی از استاد شیخ محمدصابر ۳}

ادامه...👇

{ تلمیذ: در مورد مکتب نجف و طریقه آخوند ملاحسینقلی همدانی و ارتباط و سلوک ایشان (شیخ محمدصابر) در این طریقه پرسیده شد ? 

استاد: بعد از آخوند ملاحسینقلی همدانی کم کم طریقه ایشان چندین شاخه شد حداقل پنج شاخه بلکه بیشتر. چند شاخه رشد خوبی داشتند. من در چند شاخه از طریقه آخوند در نجف و چه غیر طریقه آخوند باز در نجف در سیر و سلوک استاد داشتم. اما استاد مسلم تفکر و سلوکم را خود مرحوم آیت الله میرزاجواد آقا ملکی تبریزی میدانم (یعنی به حقیقت اویسی هستم و از روح ایشان تعلیم دیدم هر چند اساتید مختلف سلوکی داشتم) در علوم قدیمه و هم خفیه استادان بسیاری را دیدم از ایشان بهره بردم با ایشان دوستی داشتم. چون علوم کهن و قدیمه و خفیه را نمی شود بی استاد به حد قابل قبولی رساند زمانی چند استاد هندی داشتم سعادت خان یا استادی مصری داشتم یا قزوینی آقای سید حسینی استاد بنده بودند که تازه به رحمت خدا رفتند یا در جده با مرحوم  لواسانی نزد شیخی می رفتیم رفع اشکالات در علوم میکردیم که اسمش شیخ ابوفاضل بود اما در علوم کهنه ی قدیمه نه جفر و رمل و تسخیر اینها کار امثال شیخ علاالدین است. (منظورشان این است که از شیخ ابوفاضل علوم قدیمه خاصی را آموزش می دیدند غیر علوم غریبه رسمی، فقیر نمی دانم منظور ایشان دقیقا کدام علوم قدیمه است.) وقتی وارد وادی(غریبه) بشوی دیگر نمیتوانی خوب سلوک کنی مخصوصا 👈احضار و تسخیر می تواند عالمت کند اما قطعا عارف ازت در نخواهد آمد.
بنده تصور نمیکنم آیت الله شیخ علاالدین اربعینات سلوکی زیادی به جا آورده باشند قطعا اگر هم باشه در رابطه به روحانیات موجودات عوالمی بوده نه به نیات ارتقای خود قوه ی روح برای بالا تر رفتن.
روحانیات 👈قوات می آورد.
اما قوات بدون سیر در ارواح نورانی زنده یا متوفی روحانیات نمی آورد و موجب کمال روحی نمی شود 
اگر قوات قدرتی متصل به امور روحانی نشود محاله کسی به مرحله ی دخل و تصرف در اذهان و طبیعت _در سطح وسیع _ یا دارای مدارج خاصی بشود.
نهایت ممکن است در جمادات یا گیاهان یا وحوش یا حتی موجودات سفلی دخل و تصرف کند. اما قادر به تصرف در روحانیات هرگز نیست.
یعنی چه? یعنی از نور 👈ولی مطلق  فقط پرتوهای جلالی دریافت می کند
برای همین که نخواسته و یا نتوانسته روحانیات کسب کند موجب شده مخرب باشد. یعنی چه ؟ یعنی اینکه قدرت تخریب دارد قدرت ساختن ندارد!
قدرت دارد سنگی را با یک ورد بترکاند.  اما قدرت برگرداندن آن را به شکل اول ندارد. می تواند دشمن را بیمار کند اما قدرت احیایش را ندارد.
ممکن است به تو نسخه ای بدهد بیماری ات خوب بشود اما در نهایت دم خودش تاثیر آنچنانی ندارد نسخه اون قابلیت را داشته است یا نهایتا میتواند سیلی بزند به فردی که مریضت کرده تا دست از اذیتت بردارد. چنین فردی میتواند بکشد اما نمیتواند زنده کند. و این از معایب بسیار بزرگ این علم تسخیر و احضار و حتی بخش هایی از علوم اذکاری و طلسمی است. نه که نداند نفهمد علم کتابی به بخش نورانی و روحانی دارد اما عملی نه! چه بسا بعضی از آقایان شعر هم بگویند اما نمیتوانند از خودشان نور و روحانیت آنگونه که باید و شاید ساطع کنند! برای همین عالمی میبینی بسیار خوش فهم و دانا اما چون در علومی چون طلسم و وفق و تسخیر و نجوم و ریاضی و ...پیش رفته در نورانیت رشد چندان نکرده است علوم روحانی را در حد عالم می فهمد اما در حیطه عمل به درجه ای بالا ازش نرسیده است و در نهایت قادر به ساطع کردن نور از خودش نیست! چنین کسی اگر در سجاده ات نماز بخواند نور آنچنانی ایجاد نمی شود از برای شما. اگر تسبیحت را به دستش بدهی آنچنان منور نمی شود. اما بنده تسبیحی را سالها پیش به دست خود آیت الله بهجت دادم تسبیح را در دستت بگیری یک دور صلوات بدهی حالت تغییر می کند حتی بعد سالها!
تنها چیزی که می تواند نور این گونه افراد را به تعادل برساند مداومت بر 👈نماز شب با خلوص است که باز شاهد هستیم نماز شب هم که میخوانند آن نور خاص را ندارد و از خود ساطع نمیکند.
چنانچه هر جا نماز شب خوانده بشود مداومت بعد مدتی کوتاه در آن اتاق و فضا و مکان نور بوجود می آورد نوری خاص مثل مکنده ای که تمام نورهای عمودی و افقی منطقه را به سمت خود می کشاند. البته منظور نماز شبی هست که این نیاز در تو رخ بدهد همانطور که نیاز به غذا خوردن در تو در موقع گشنگی رخ می دهد و هر چه نماز با دقت و مزین تر بهتر. هر چقدر که میتواند این نماز را پر بار تر کند بهتر.
الان طلبه ها نماز شب  میخوانند که حالات کسب کنند قاضی‌ بشوند فلانی بشوند یا درب انوار به رویشان باز بشود اینها نیست. تا به 👈زین العابدین وجود خویش نرسی و آن نیاز چون گشنه و تشنه در تو نباشد تجلی نماز شب به آن انوار عالیه و بارش آسمانی نخواهد داشت باید در تو نیازش به جنبش در بیاد هدف و نیتت خلوص داشته باشد.}

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 32
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 179
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 251
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 28
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 251
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 98,789
  • بازدید کلی : 1,167,227