loading...
سلطان نصیر

ادامه...👇

اما شاید استاد ندانند که اشکانیان با نفوذ فرهنگی یونانی آنچنان که شایسته است مبارزه ننمودند. واقعیت این است که اشکانیان بسیار تحت نفوذ فرهنگ یونانی قرار داشتند. بخش اعظم سکه های ما از دوره اشکانی با خط یونانی نوشته شده است. در دوره اشکانی ایران زمین شکل عجیبی داشته است در مناطق مرکزی و شرقی ایران بیشتر فرهنگ ایرانی و زرتشتی حاکم بوده است اما هر چقدر به غرب امپراطوری اشکانی برویم نفوذ فرهنگ هلنیستی را شاهدش هستیم. واقعیت این است که اشکانیان تسامح مذهبی بسیاری داشتند و با ادیان دیگر نیز بسیار سخاوتمندانه برخورد می کردند شاید بدلیل همین تسامح مذهبی نفوذ فرهنگ یونانی در دوره اشکانیان بسیار دیده شود. در تلمود بابلی در حکایتی که مربوط به اوایل دوره ساسانی ها می باشد یکی از ربی های یهودی از حکومت پیش از ساسانیان یعنی اشکانیان با عنوان حکومت یونانیان یاد می کند. طبیعی است که در زمان این حکایت حدود پنج قرن از دوره استیلای یونانیان (سلوکیان) بر ایران گذشته بود. در همین کتاب هنگامی که ساسانیان به قدرت می رسند ربی ها ناراحت می شوند و از آن به عنوان پایان دوران راحتی و آسایش خویش یاد می کنند.
برخلاف استاد حسن عباسی بنده ساسانیان را الگوی بهتری برای امروز ایران اسلامی می دانم و به نظر بنده شباهت بسیاری نیز با شرایط امروز ما دارند. ساسانیان بر خلاف اشکانیان تسامح مذهبی نداشتند و مذهب و ایدئولوژی بخشی از نگاه حکومت داری آنان را تشکیل می داد. که این را ما در ایران امروزی هم می بینیم. ساسانیان با نفوذ فرهنگ یونانی درایران زمین با سر و سامان دادن به دین زرتشتی و نهاد موبدان مبارزه کردند. در دوره ساسانیان انجمن موبدان قدرت بسیار داشتند. امروزه نیز در ایران نهاد روحانیت بسیار تاثیر گذار است. 
 ساسانیان با غرب مسیحی در تقابل بودند و بارها با رومیان مهاجم جنگیدند همچنین آنها با هون ها و اعراب مهاجم نیز جنگ هایی داشتند باز این ویژگی به شرایط امروز کشور ما شباهت هایی دارد. عمق استراتژیک ساسانیان در محدوده سوریه تعریف می شد که به شرایط امروزی ما شباهت دارد. در دوره ساسانی طبقات مختلف جامعه از حق یکسانی برخوردار نبودند و نوعی نظام طبقاتی وجود داشته است. در ایران امروز هم نوعی طبقه حاکم بوجود آمده است که کمتر به جوانان مستعد حتی جوانان انقلابی مستعد که ژن خوب ندارند عرصه مجال می دهند. در نهایت به نظر مورخین فساد دربار ساسانی یکی از عوامل سقوط آنان بوده است. از نظر بنده فساد دربار ساسانی همراه با نفوذ یهودیان در دربار و انجمن موبدان عامل فروپاشی ساسانیان از درون بوده است و پیش از حمله اعراب به ایران شاید حدود یک قرن بود که ساسانیان دچار فروپاشی از درون شده بودند. اگر غیر از این بود هرگز شکست نمی خوردند. 
ما نیز باید مواظب باشیم که فساد اقتصادی و رانت خواری در طبقه حاکمه و نفوذ جریان یهودیان مخفی و وابستگان انجمن های مخفی در بخش های مختلف نظام باعث فروپاشی ایران از درون نشود و به سرنوشت ساسانیان دچار نشویم!


پ ن: به خوانندگان گرامی برای مطالعه در مورد اشکانیان دو جلد کتاب امپراتوری اشکانی و اسناد و منابع آن اثر یوزف ویزهوفر در ۸۳۱ صفحه و کتاب مبانی تاریخ پارتیان اثر کلاوس شیپمان هر دو چاپ انتشارات فرزان روز را توصیه می نمایم.

پ ن۲: در مورد عصر هلنیستی کتاب مستقل قدرتمندی نوشته نشده است یا شاید بنده اطلاع ندارم. دکتر شهریار زرشناس کتابی در این باره دارند که بنده در اختیار ندارم و نمی دانم چگونه کتابی است. اما کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت و کتاب تمدن های عالم ۲جلدی و کتاب تمدن مغرب زمین ۲جلدی کتاب مکتب های فلسفی و کتاب دین های دنیای باستان را در این زمینه توصیه می نمایم. فردی که می خواهد در حیطه تاریخ انجمن های مخفی مطالعه نماید باید عصر هلنیستی و فرهنگ و فلسفه و ادیان و نجوم را در این عصر بخوبی بشناسد. 

نکته مهم: همانگونه که گفته ام بنده ساسانیان را فارغ از بعضی اشکالاتشان بنا به دلایلی که ذکر شد الگوی بهتری برای ایران امروزی می دانم. اما با این وجود مغان دوره اشکانی که در زیر منطقه دشت کویر تا کنون زنده اند ان شاالله به جبهه ما شیعیان در آینده خواهند پیوست اما مغان زرتشتی دوره ساسانی که تا کنون زنده می باشند اکثرشان (نه همه آنان) فعلا در جبهه دشمنان ما شیعیان تقسیم بندی می شوند و بزرگ همه آنان در هند رئیس باطنی پشت پرده و مخفی جامعه تئوسوفی است.  


ادامه...👇

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 49
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 197
  • آی پی دیروز : 209
  • بازدید امروز : 275
  • باردید دیروز : 391
  • گوگل امروز : 28
  • گوگل دیروز : 79
  • بازدید هفته : 275
  • بازدید ماه : 275
  • بازدید سال : 98,813
  • بازدید کلی : 1,167,251