loading...
سلطان نصیر

ادامه...👇

 

{ایان بگ معتقد است که دوشیزه سیاه همان ایزیس مصری است و معنا و پیام آن را می توان در این عبارت کتاب توراتی غزل غزلها یافت:

《برای دختران اورشلیم، من سیاه و زیبا هستم، همچون خیمه های دیدار و پرده های سلیمان. به من نگاه نکنید به خاطر اینکه سیاه هستم، زیرا خورشید مرا سوزانده است》 (غزل غزل ها ۱: ۵_۶). براین اساس، دوشیزه سیاه سمبل حکمت و معرفت نهفته در معبد سلیمان و طراحی و مهندسی آن است. همچنین، دوشیزه سیاه سمبل عظمت سلیمان است و می توان گفت که دوشیزه سیاه همان اورشلیم است که برای سلیمان آواز می خواند و منتظر بازگشت او به سوی خویش است. پرستش دوشیزه سیاه از سوی شوالیه های معبد و انجام دادن مناسک دینی در کنار این مجسمه، ناشی از یهودی بودن دوشیزه سیاه است که در سرود سلیمان شاه به او اشاره شده و شوالیه ها نیز که در واقع، پاسداران معبد سلیمان هستند، به خاطر ریشه یهودی دوشیزه سیاه، مجسمه وی را پرستش کرده اند.

ایان بگ، که به پژوهش درباره تاریخ دوشیزه سیاه و پرستش آن پرداخته، معتقد است که برنارد کلروو، پدر معنوی شوالیه های معبد، پرستش دوشیزه سیاه را ابداع کرد. }

 

ادامه...👇

 

@soltannasir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 117
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 488
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 1,551
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,982
  • بازدید ماه : 2,982
  • بازدید سال : 101,520
  • بازدید کلی : 1,169,958