loading...
سلطان نصیر

 

   {پیوند اسطوره با دین 272} 

 

   {ذوالقرنین قرآن کیست? 31} 

 

    {احادیث ذوالقرنین 21}

 

ادامه...👇

 

دانشمندان علوم جدید وجود کوه قاف را بر نمی تابند اما باید توجه داشت که از کوه قاف تنها در احادیث اسلامی یاد نشده است بلکه در اساطیر ایرانی نیز البرز کوه باستانی همان کوه قاف است. در اساطیر ملل دیگر نیز کم و بیش به وجود چنین کوهی اشاره شده است. نمی توانیم به صرف اینکه علم جدید وجود این کوه باستانی و اسطوره ای را بر نمی تابد از انبوهی از احادیث معصومین و حتی داده های اسطوره ای صرف نظر نماییم و کوه قاف را منکر شویم. (متاسفانه بعضی از علمای معاصر ما وجود کوه قاف را منکر شده اند و آن را از اسرائیلیات دانسته اند. این در حالی است که می توان در باب احادیث کوه قاف ادعای تواتر نمود.)

اما کوه قاف کجا می تواند باشد ? 

طرفداران نظریه زمین تخت قائل به وجود کوه قاف در دور تا دور زمین گرد و تخت در نظریه خویش هستند اینان قاف را کوهی یخی می دانند. در واقع از منظر آنان قطب جنوب و کوه های یخی آن دور زمین ما را پوشانده است. قاف در این نظریه با احادیث  در تضاد است زیرا بنا بر روایات کوه قاف از جنس زمرد یا زبرجد سبز است. حال آنکه در نزد طرفداران زمین تخت، این کوه یخی است! 

آنچه که مسلم است این است که هیچ داده مشاهده ای در عالم مادی ما وجود کوه زمردین که گرداگرد زمین مادی ما را پوشانده باشد تأیید نمی نماید. پس قاف چیست و کجاست ?!

به چند نکته درباره کوه قاف توجه نمایید: 👇

 

نکته 1: قاف کوهی است که بر زمین احاطه دارد.

 

نکته 2: رنگ سبز آسمان از آن است.

 

نکته 3: خداوند زمین را به وسیله کوه قاف حفظ می نماید تا اهل خود را فرو نبرد! 

 

نکته 4: قاف کوهی از جنس زمرد یا زبرجد سبز رنگ است.

 

نکته 5: امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در حدیث «4/10564»می فرمایند. که در پشت نُطاق آسمان، زبرجد سبزرنگی قرار دارد. (منظور کوه قاف) که خداوند جلیل پشت آن هفتاد هزار جهان دارد. که مخلوق آن بیش از 👈آدمیان و جنیان هستند. (قابل توجه کسانیکه مخلوقات را منحصر در انس و جن می دانند.) وقتی از حضرتش پرسیدند نُطاق چیست فرمودند: 👈حجاب و پرده

از این حدیث اینگونه استنباط می شود که کوه قاف در 👈آسمان قرار دارد و از دید چشم ما در حجاب است.

 

نکته 6: در کوه قاف فرشته ای به شکل کرکس قرار دارد که نام وی ترجائیل است. 

 

اما این کوه با چنین مشخصاتی در کجا قرار دارد ? به نظر فقیر با توجه به احادیث و روایات و اسطوره، کوه قاف در آسمان قرار دارد و از دید ما در حجاب است. پیشتر گفته شد که در اساطیر ایرانی و آیین زرتشتی، ایزد ونند، که با ستاره ونند ارتباط دارد. گذرگاههای کوه البرز را می پوشاند. ونند همان ستاره ای است که امروزه ما آن را با نام نسر واقع یا کرکس نشسته می شناسیم. 

به فقرات زیر توجه فرمایید: 👇

 

{ستاره ونند (wanand) یا همان نسر واقع در نجوم ایرانی و سعد ذابح در نجوم سغدی، سپاهبد خاوران یا غرب است. از اباختران بهرام دشمن اوست. در آغاز آفرینش که اهریمن حمله آورد، بهرام از ونند نیرومندتر بود. به همین دلیل گناهکاری و بزه کرد. ونند در 👈 گذرها و درهای البرز و بر در دروازه دوزخ گمارده شده است تا راه دیوان و پریان و دروجان را ببندد و نگذارد آن ها جلوی خورشید و ماه و ستارگان را بگیرند. ستاره ونند و گرز مهر از قدرت اهریمنی در شکنجه روان دروندان و گناهکاران می کاهند. به همین دلیل ونند از ایزدان به حساب می آید. ونند (نسر واقع، کرکس نشسته) و سدویس (ستاره سهیل در نزد بعضی محققین دُبران) و تیشتر (شباهنگ، شعرای یمانی) و هفتورنگ (هفت ستاره صورت فلکی بنلت النعش) به پاسداری بر سر دوزخ، برای پاس داشتن دوزخیان گماشته شده اند تا دیوان را در دوزخ از آزار سخت گناهکاران باز دارند. از این جهت این ستارگان در رنج می مانند؛ بویژه ستاره ونند که بزرگ آنان است. از این روی است که برای خشنودی آنان باید نیایش خواند و ونند بُرید را، که آیین ویژه روز اورمزد (اول) ماه فروردین است، به ونند و سه ستاره دیگر پیشکش داشت. ونند روشنای خویش را در دوزخ می افکند و با این کار روان ذوزخیان را از بیم تاریکی می رهاند و آسانی می دهد. به روایتی «ونند ایزد را رسن و دست بسیار است» که اشاره است به پخش و منتشر بودن تشعشع ستاره ونند. ونند ستاره ضد 👈سحر و جادو نیز هست. پیک ها به یاری این ستاره راه خود را می یابند. }(کتاب فرهنگ اساطیر ایرانی ص 430) 

 

همانگونه که ملاحظه می نمایید البرز نیز در اساطیر ایرانی گویی در آسمان قرار دارد که ستارگان ونند و هفتورنگ و تیشتر و سدویس گذرگاه های آن را می پوشانند ! 

 

نکته: آیت الله علی زمانی قمشه ای که استاد بزرگ علم هیئت و نجوم قدیم در حوزه علمیه قم می باشند در صفحات 33 و 34 کتاب «آسمان و ستارگان در قرآن» خویش قاف را در آسمان و همان جو کره زمین می دانند 

 

ادامه...👇

 

@soltannasir

🌞🗻🏔⛰🌋🏜

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3004
  • کل نظرات : 100
  • افراد آنلاین : 142
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 411
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 822
  • باردید دیروز : 440
  • گوگل امروز : 31
  • گوگل دیروز : 46
  • بازدید هفته : 2,253
  • بازدید ماه : 2,253
  • بازدید سال : 100,791
  • بازدید کلی : 1,169,229